Uhlíky do motoru k minisoustruhu

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Halbu
Příspěvky: 8
Registrován: 21. 1. 2014, 5:34

23. 7. 2014, 8:14

Tak dodavam fotky vypada to bidně :(
23072014164.jpg
23072014165.jpg
23072014166.jpg
23072014167.jpg
23072014168.jpg
23072014169.jpg
23072014170.jpg
23072014171.jpg
23072014172.jpg
23072014173.jpg
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

23. 7. 2014, 9:13

Tak zlé to zase není. Když je to takhle „oprskané“ po celém povrchu, znamená to, že uhlík se obrousil příliš a nebo už nebyl dostatečně přitlačený a opálilo to celý povrch. U mezizávitového zkratu by to bylo spíše na jednom místě. Stočil bych to mezi hroty opatrně radekem, přeleštit a proškrábnul drážky. Pak bych tam zkusil dát nějaké uhlíky a uvidíš jak jsi na tom. Já tyhle uhlíky kupuji u prodejce ručního nářadí. Má jich tam plný šuplík od všech možných rozbrusů, vrtaček... Zatím vždycky něco podobného našel.
pitíčko
Příspěvky: 234
Registrován: 27. 4. 2014, 9:17
Bydliště: Zbečno

24. 7. 2014, 10:03

Zkoušel jsi soustruh pustit bez motoru? Aby nevyhazovala jističe na baráku elektronika...kotva se zdá na pohled v pohodě.
Čína okopíruje vše...i rychlost dodání České pošty...
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

24. 7. 2014, 10:34

Take si myslim, ze predbezne zavery nad smrti kotvy odvozene pouze z jejiho opaleni jsou predcasne. I kdyz na nekterych v rozliseni mizernych fotkach drat vypada, jako vyhraty ?
Ocisti lamely, zmer odpor na jednotlivych lamelach, potom zmer izolacni odpor vuci kostre necim vysokonapetovym, ale casto dobre funguje cich. I jen castecne napalene motory jsou proste typicky citit. Pokud mas moznost protoc motor na nejake nizke napeti, pri mrtvych civkach by mel cuknout. Vyskarabat mezery mezi lamelama na mozna spalene kotve je predcasna a zatim zbytecna prace. Pokud to my byt udelany rovne je to piplacka.
Halbu
Příspěvky: 8
Registrován: 21. 1. 2014, 5:34

25. 7. 2014, 10:16

elbarto píše:Take si myslim, ze predbezne zavery nad smrti kotvy odvozene pouze z jejiho opaleni jsou predcasne. I kdyz na nekterych v rozliseni mizernych fotkach drat vypada, jako vyhraty ?
Ocisti lamely, zmer odpor na jednotlivych lamelach, potom zmer izolacni odpor vuci kostre necim vysokonapetovym, ale casto dobre funguje cich. I jen castecne napalene motory jsou proste typicky citit. Pokud mas moznost protoc motor na nejake nizke napeti, pri mrtvych civkach by mel cuknout. Vyskarabat mezery mezi lamelama na mozna spalene kotve je predcasna a zatim zbytecna prace. Pokud to my byt udelany rovne je to piplacka.
Abych změřil odpor na jednotlivých lamelách tak tam nemusí být uhlíky?
pitíčko
Příspěvky: 234
Registrován: 27. 4. 2014, 9:17
Bydliště: Zbečno

26. 7. 2014, 8:02

kotva se meri bez uhliku. Mely by se merit vzdy dve lamely vedle sebe a mely by mit stejny odpor. A nesmi byt ani proti samotnemu telu prorazena...

Dej tam uhliky, smontuj a uvidis...maximalne zas vylitne jistic...
Čína okopíruje vše...i rychlost dodání České pošty...
soustružník
Příspěvky: 790
Registrován: 25. 10. 2009, 2:47

26. 7. 2014, 10:19

Řekl bych, že to záleží na tvých možnostech. Z předchozího bych odhadl, že sám to asi nezměříš a potom záleží, zda je jednodušší najít někoho s měřákem a znalostmi a nebo to risknout, koupit, upravit a případně obětovat nové uhlíky.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

26. 7. 2014, 11:13

Kazdy se chceme neco neucit, proto chapu, ze si kotvu mistr chce promerit sam :-) Ja tady take hltam rady ohledne stroju, protoze rozborkam obrabecich stroju absolutne nerozumim a kazdy informace je nova a vzacna.
Horsi jsou rady treba na moto forech, kde se ptaji uzivatele co nemeli nikdy v ruce sroubovak, jak si seridit ventily :-(
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

26. 7. 2014, 4:58

Ono stejně to měření na lamelách nebude nic moc platné. Mezizávitový zkrat stejně nezměříš, jestli je někde přerušená cívka, tak to sice zjistíš, ale co s tím pak? Nacpi tam ty nové uhlíky, před tím ten komutátor alespoň přejeď jemním smirkem, když už ho podle jiných nemá cenu soustružit a zapni to. Ideální by skutečně bylo to připojit na zdroj 12-24V (můžou to být i baterie) a brzdi ho rukou. Měl by jsi cítit při kompletní otáčce rovnoměrný tah bez škubání.
Halbu
Příspěvky: 8
Registrován: 21. 1. 2014, 5:34

29. 7. 2014, 5:31

tak jsem tam dal dnes nové uhlíky komutátor jsem přejel šmirglem a motor cuká jako prase. A ted co s tím nechat převinout rotor?
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

29. 7. 2014, 5:40

co to znamená cuká jako prase ? uhlíky chodí v komoře lehce ? nezadrhavají ? cos tam dal za uhlíky ? jsou to originály i s pružinkamy ?
Halbu
Příspěvky: 8
Registrován: 21. 1. 2014, 5:34

29. 7. 2014, 5:54

jsou tam zbroušený z makity s pružinkou, nezadrhávají, prostě jak kdybys vypínal a zapínal motor pořád dokola. To mi dělalo i předtím něž mi to vyhodilo barák
Uživatelský avatar
Ferrit
Příspěvky: 432
Registrován: 6. 8. 2009, 10:08
Bydliště: Třebíč

29. 7. 2014, 6:01

Nechci strašit ale podle fotek a ze zkušenosti s motory od jednoho známého, jsem si jistý,že ten rotor je hotový, jedině nový nebo převinout.
MN-80A, BF-20 Vario, MAHOS 22, Beiping PP-U3, Prusa i3-MK2
I cesta je cíl. - "Finis coronat opus"
pitíčko
Příspěvky: 234
Registrován: 27. 4. 2014, 9:17
Bydliště: Zbečno

29. 7. 2014, 6:03

porad bych se bal problemu s elektronikou...pro sichr bych odpojil motor a pichl ho na klasickou autobaterii...tocit by se mel, maximum je myslim 100volt...pokud bude skubat a uhliky se hybou v pohode, videl bych to na jiny motor..jako ND urcite existuje,ne?
Čína okopíruje vše...i rychlost dodání České pošty...
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

29. 7. 2014, 6:41

pitíčko píše:porad bych se bal problemu s elektronikou...pro sichr bych odpojil motor a pichl ho na klasickou autobaterii...tocit by se mel, maximum je myslim 100volt...pokud bude skubat a uhliky se hybou v pohode, videl bych to na jiny motor..jako ND urcite existuje,ne?
no nevím jak se ten motor bude chovat na baterii , přecijen je konstruován na střídavý proud , ale co koukám na fotky tak v některých místech je vystříkaný plast čela takže tam asi opravdu hodně topil , asi bych ho i převinul , záleží ovšem kolik stojí nová kotva jestly se to vyplatí
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“