Frézování na soustruhu

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Embie
Příspěvky: 40
Registrován: 13. 11. 2013, 7:38

17. 5. 2014, 10:37

Zdarec, pořídil jsem soustruh a jelikož jsem v téhle oblasti amatér a mám to spíše jako zájem, tak jsem pokusně do vřetene upnul frézu, místo nože upnul materiál a už jsem frézoval. Jenže už jsem zlomil dvě frézy, chtěl bych se zeptat, jaké se vůbec při frézování používají posuvy a otáčky (válcová čelní fréza 3,5mm, ocel 11500). Já použil maximální otáčky (2150) a posuv ručně velmi pomalu, ale asi i to bylo moc. Je problém v tom, ze dělám blbosti, nebo se musí užívat opravdu minimální posuv? Když sleduji videa k tomu urcenych strojů, je to fofr, to mají tak velké otáčky? A nepište prosím, ze soustruh je od slova soustružit, to vím :mrgreen:
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5201
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

17. 5. 2014, 10:46

Embie píše:Zdarec, pořídil jsem soustruh a jelikož jsem v téhle oblasti amatér a mám to spíše jako zájem, tak jsem pokusně do vřetene upnul frézu, místo nože upnul materiál a už jsem frézoval. Jenže už jsem zlomil dvě frézy, chtěl bych se zeptat, jaké se vůbec při frézování používají posuvy a otáčky (válcová čelní fréza 3,5mm, ocel 11500). Já použil maximální otáčky (2150) a posuv ručně velmi pomalu, ale asi i to bylo moc. Je problém v tom, ze dělám blbosti, nebo se musí užívat opravdu minimální posuv? Když sleduji videa k tomu urcenych strojů, je to fofr, to mají tak velké otáčky? A nepište prosím, ze soustruh je od slova soustružit, to vím :mrgreen:
Z Tvého dotazu není jasné jakou hloubku záběru jsi použil.
No otáčky se při frézování používají stejné jako při frézování na klasické frézce - nicméně asi také záleží na tom co máš za soustruh, jak je tuhý atp.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 5. 2014, 10:48