QNX píše:Pomalu na tom ladění dělám. Pokud bych to původní provedení měl nějak ohodnotit, tak je to takový předopracovaný polotovar. Někdy mi naprosto unikají myšlenkové pochody výrobce. On třeba osoustruží posuvový šroub, ale nakonec to do ruky dostane nějaký "ladič" co hřídel v místě procházející ložiskem (?!) hrubě obere pilníkem. Chápu, že za ty peníze to nebude broušené, ale přece není problém, aby jim to z nějakýho cncčka padalo v přesnosti lepší, než je hrubé ruční pilování. Nebo prostě vyfrézují vedení a výsledný povrch je sice frézovaný, ale relativně rovný ..... no a nějaký "ladič" vezme asi něco jako pneumatický škrabák a to plochu zase neskutečně dokurví (probere tam díru o pár desetin, takže se suport lože dotýká asi tak ve třech bodech o ploše cca 1mm2. Základní filozofií tam je "klidně ať tam je půl milimetru vůle, hlavně aby to šlo napoprvé složit. Navzdory tomu všemu .... když se k polotovaru přidá spousta hodin práce a hromádka dalšího materiálu, tak z toho může být docela pěkný a přesný soustruh.
No dá se toho najít více co takový "pilovač" dokáže..... když už tu metodu našel.
Šroub příčného suportu taky lépe chodí v kluzném ložisku
Dělená matice spínající posuv se nemusí seřizovat ve vedení, když se pomůže jejímu čepu
Příčný suport - první opis. To vypadá že to skoro sedí, ale bylo nutné jej přebrousit a zaškrabat - naměřené rozdíly byly pouhých 0,12 mm.
Laskomina - kolmost příčného suportu k ose vřeteníku. Na měřené části vřetene rozdíl 0,1 mm. Na délce příčného suportu to vycházelo 0,3 mm, o které bylo nutno rybiny na saních ofrézovat a zaškrabat.
Nechci z toho dělat "stěžovatelnu", ale snad to může být odkaz na co se kouknout a co proměřit.....