Zapojenie TB6560

jaké jsou rozdíly z pohledu řízení
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

21. 7. 2014, 4:13

jova píše:Co jsem měřil na motorech, tak abych z nich dostal napětí vyšší než 24V musel jsem točit posuvem opravdu abnormálně rychle, takže ta přepěťová ochrana snad ani nebude nutná. Až dorazí nové TB6560 budu laborovat dále. Zase tolik driverů na testování nemám :(
A jak jsi to měřil? Po usměrnění výstupu diodama?
Jinak předpokládám, že nekupuješ celé nové drivery ale jenom chipy, např.:
http://www.ebay.com/itm/5PCS-Stepper-Mo ... 3cbb7972c3" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomeeque píše:Btw2: označení ochranná dioda tady není úplně správný, ty diody mají i svou funkci v rámci PWM řízení (ve fast decay módu). To píšu proto, že do zdroje vrací téměř veškerou energii (kromě drobného úbytku na nich), nikoliv jen špičky.
Ano, ale za běžného stavu se vrací jen málo energie, která je uložena v cívkách a v mechanické setrvačnosti. Tohle právě musí zvládnout pohltit kondenzátory, které to pak zase následně vracejí při dalším kroku. Ale je-li motor poháněn vnější energií, tak akumulační kapacita kondenzátorů se velmi rychle vyčerpá. Ale je-li stroj odpojen nebo ve stavu ENA=H (tj. odpojeno), tak prostě tu přebytečnou energii nemá kdo zničit. Proto třeba i ta hloupá žárovka zajistí, že je zde stále ochotný odběratel, který si ji rád odebere. Samozřejmě komparátor a výkonový tranzistor je lepší, odebere jen když je přebytek a jinak nezatěžuje zdroj. Ale žárovka je mnohem snadnějí aplikovatelná. :-)
Je to stejný problém jako třeba s rekuperací elektřiny u elektrických mašinek. Je-li hustý provoz (např. u MHD), tak se vždy v síti najde někdo, kdo vygenerovanou energii odebere. Ale u řídkého provozu se to pak často musí pálit na brzdných odporech (testuje se, o kolik stoupne napětí trakčního vedení při zapnutí rekuperace, a když stoupne moc, tak se připojí odpory).
Jinak s těžkým chodem díky diodám máš určitě pravdu. Ale zase na druhé straně holky mají rády namakané chlapy. ;-)
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2509
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

21. 7. 2014, 6:26

Tak jsem to právě vyřešil pomocí relátka. Kontakty odpínám obě cívky motoru od drivru. Relé napájím přímo z 24V pro driver.
Funguje to tak, že ve vypnutém stavu je motor od driveru odpojen a dá se volně otáčet kolem posuvu. Když je driver připojen na 24V, relé sepnuto a motor „odpojen“ příkazem ENABLE, tak se sice do 24V indukuje napětí z motoru, ale při normálním otáčet kolem posuvu stoupne napětí o desetiny voltů. Když jsem to hodně „roztočil“, napětí stouplo na cca 28V, zareagovala ochrana ve zdroji a ten se vypnul. Jestli bude čas, doplním ještě ten obvod pro omezení napětí jak doporučuje Mex.
Děkuji všem za rady a návrhy.
Odpovědět

Zpět na „krokove unipolarni bipolarni a servomotory“