Vyroba drazkovania na bruske
Dobry dem , chcem sa opytat ako sa vyraba drazkovana hriadel? Ide o torznu tyc na traktore ktora ma vybite drazkovanie.
Navarim ju antikorovou elektrodou osustruzim a na bruske opravym v delicke drazkovanie.
Dam tam kotuc z flexky brusny ten dobre bere. Mam nua 25 nastrojovku brusku.
Len neviem ako sa to frezuje. Pocul som ze az ma 3 krat jednu drazku?
Navarim ju antikorovou elektrodou osustruzim a na bruske opravym v delicke drazkovanie.
Dam tam kotuc z flexky brusny ten dobre bere. Mam nua 25 nastrojovku brusku.
Len neviem ako sa to frezuje. Pocul som ze az ma 3 krat jednu drazku?
Bc. Maroš Majchràk
-
- Příspěvky: 665
- Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
- Bydliště: Poblíž Hradce Králové
- Kontaktovat uživatele:
Jestli ti dobře rozumím, tak chceš tu železnou hřídel ovařit nerezovou elektrodou a pak na brusce brusným kotoučem šuchrat drážky ? Kravina... když už bych to dělal, tak bych to navařil tigem normal železným přídavkem a drážku dělal normálně na frézce s děličkou... kotouč bude postupně po bocích ojetej nerovnoměrně a budeš brousit kraviny... frézou ve frézce pojedeš jasně danou šířku a úhel... co se týká na kolik zátahů jet drážku je závisté na tuhosti stroje, materiálu svaru a typu nástroje, kterým frézuješ... Když by to mělo opravdu vydržet, tak bych udělal tvrdonávar, ale s tím si nejsem jistý, jak jde opracovávat...
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
existujú tvrdonávary, ktoré sú 24h obrobiteľné, potom to stvrdne. Ale jedná sa o oteruvzdornosť, neviem, ako by sa to tvárilo pri drážkovaní.
Pred naváraním tých drážok, by si to mal osústružiť, aby si prechodovú vrstvu zvaru mal mimo obrábanej plochy.
Pred naváraním tých drážok, by si to mal osústružiť, aby si prechodovú vrstvu zvaru mal mimo obrábanej plochy.
nedělal bych jakékoliv opravy, drážkované hřídele jsou určitě zušlechťované a ty nejvíce zatížené ještě i cementované, aby to bylo otěruvzdorné (aby se na něm nedělaly hrany, jak se na něm přesouvají ozubená kola). Navařováním se to vyžíhá a zušlechtění je pryč. Jde samozřejmě všechno, ale s jakou trvanlivostí (do ukroucení...) A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Rád by som videl ten traktor, ktorý má torzné tyče Možno máš na mysli poloosy, alebo kardanový vývod. No a obrábať ako tu bolo spomínané- jedine na fréze v deličke. Ak to chceš navárať, treba zvoliť prídavný materiál podobný ako je základ. Pred a po navarení je dobré to upnúť medzi hroty, a poznačiť miesto a hodnotu najväčšieho hádzania
No mam na mysli kardanovy vývod.
Vlastnim TIG, tak to môžem navariť aj klasickým Fe.
Na brúske mám deľačku. Frezku nevlastním
Cementovanie a kalenie už nepripada do úvahy max, to popusím po zváraní .
Aj tak bude treba asi novu os, len toto je dočasné riešenie.
Vďaka za info.
Vlastnim TIG, tak to môžem navariť aj klasickým Fe.
Na brúske mám deľačku. Frezku nevlastním
Cementovanie a kalenie už nepripada do úvahy max, to popusím po zváraní .
Aj tak bude treba asi novu os, len toto je dočasné riešenie.
Vďaka za info.
Bc. Maroš Majchràk
Majo ty si fakt hviezda.
Riesis torznu tyc s ktorej prejdes v pohode ku kardanu
Brusit to chces flex kotucom /lebo dobre bere/
A mas len nastrojovu brusku s delickou.
A s TIGom navaras /klasicke/ Fe.
Ja ked nemam vybavenie tak poziadam o spolupracu niekoho kto ma technologicke vybavenie.
A ze ich aj tu na fore je.
Riesis torznu tyc s ktorej prejdes v pohode ku kardanu
Brusit to chces flex kotucom /lebo dobre bere/
A mas len nastrojovu brusku s delickou.
A s TIGom navaras /klasicke/ Fe.
Ja ked nemam vybavenie tak poziadam o spolupracu niekoho kto ma technologicke vybavenie.
A ze ich aj tu na fore je.
V prvni řadě je to nesmysl už je proto(pokud se jedna opravdu o torzni tyč) že chceš tepelně zušlechtěny material navářet tim změníš jeho vlastnosti!! Dale už je další blbost s tvrdonavary nebo nerezem!!!
Pokud nelze sehnat novy nahradni dil tak je řešeni vyrobit tu torzni tyč znova ze spravneho materialu a pote nechat odborně zušlechtit ,(kaleni popouštění) na stejne vlastnosti jake ma origo tyč.
Zkratka a dobře i v případě že by se povedlo udělat správně drážkování je dost mala pravděpodobnost že bude po strance pevnosti a pružnosti srovnatelna s novou tyčí
Pokud nelze sehnat novy nahradni dil tak je řešeni vyrobit tu torzni tyč znova ze spravneho materialu a pote nechat odborně zušlechtit ,(kaleni popouštění) na stejne vlastnosti jake ma origo tyč.
Zkratka a dobře i v případě že by se povedlo udělat správně drážkování je dost mala pravděpodobnost že bude po strance pevnosti a pružnosti srovnatelna s novou tyčí
Ta "kravina" je naprosto běžný výrobní postup - hřídel se buď odvalí nebo ofrézuje dělícím způsobem (složenýma tvarovýma frézama) necementuje - udělá ChTZ a pak se (pokud to není nějaký pro nějaký balvan pro kovozemědělce kde je to jedno ) brousí - v serií typicky na Orcutu nebo v kusovce na Studerech nebo jiné vhodné mašině - viz třeba https://www.youtube.com/watch?v=YeFGGkzypVM" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.youtube.com/watch?v=QhpE5UpimaE" onclick="window.open(this.href);return false;Borin píše:Jestli ti dobře rozumím, tak chceš tu železnou hřídel ovařit nerezovou elektrodou a pak na brusce brusným kotoučem šuchrat drážky ? Kravina... když už bych to dělal, tak bych to navařil tigem normal železným přídavkem a drážku dělal normálně na frézce s děličkou... kotouč bude postupně po bocích ojetej nerovnoměrně a budeš brousit kraviny... frézou ve frézce pojedeš jasně danou šířku a úhel... co se týká na kolik zátahů jet drážku je závisté na tuhosti stroje, materiálu svaru a typu nástroje, kterým frézuješ... Když by to mělo opravdu vydržet, tak bych udělal tvrdonávar, ale s tím si nejsem jistý, jak jde opracovávat...
v prodejnách ND na traktory se dá ten šestidrážkový profil pro vývodové hřídele koupit jako polotovar, je to kus dlouhý asi 300mm
stojí to nějaké jednotky stokorun
edit
první co vypadlo z vyhledavače
http://www.agrishop-cz.cz/redukce-a-prodlouzeni/c-20" onclick="window.open(this.href);return false;
stojí to nějaké jednotky stokorun
edit
první co vypadlo z vyhledavače
http://www.agrishop-cz.cz/redukce-a-prodlouzeni/c-20" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta tyc je pre otca do domaco vyrobeneho taktora.
Ma to motor s 1203 a vsetko ostatne je robene v byvalej Tatrovke.
Povodny zliabkovany hriadel je nekaleny a necementovany.
Je to len legovana ocel ratam nejaka 12 tka.
Je tam priemer cca O40mm.
Je to vlasne prepojenie z prevodovky do redukcnej prevodovky.
Len os na ktorej je hardy spojka nieje tak kardanovy vykyv.
Dat to vyrobit nieje problem. Problem je cementovat a kalit.
A odborma vyroba takej tyce cca 200€.
To je moc....
Mam k dizpozicii s28 TIG A NUA 25. Chcem to robit doma, pripadne dat vyrezovat drazky.
Ale ked to navarim neviem ci to obycajnou frezkou z HSS pojde.
Ma to motor s 1203 a vsetko ostatne je robene v byvalej Tatrovke.
Povodny zliabkovany hriadel je nekaleny a necementovany.
Je to len legovana ocel ratam nejaka 12 tka.
Je tam priemer cca O40mm.
Je to vlasne prepojenie z prevodovky do redukcnej prevodovky.
Len os na ktorej je hardy spojka nieje tak kardanovy vykyv.
Dat to vyrobit nieje problem. Problem je cementovat a kalit.
A odborma vyroba takej tyce cca 200€.
To je moc....
Mam k dizpozicii s28 TIG A NUA 25. Chcem to robit doma, pripadne dat vyrezovat drazky.
Ale ked to navarim neviem ci to obycajnou frezkou z HSS pojde.
Bc. Maroš Majchràk