Vyroba drazkovania na bruske

Odpovědět
majo.0007
Příspěvky: 227
Registrován: 17. 12. 2014, 12:16
Bydliště: Zilina

1. 5. 2016, 12:56

Dobry dem , chcem sa opytat ako sa vyraba drazkovana hriadel? Ide o torznu tyc na traktore ktora ma vybite drazkovanie.
Navarim ju antikorovou elektrodou osustruzim a na bruske opravym v delicke drazkovanie.
Dam tam kotuc z flexky brusny ten dobre bere. Mam nua 25 nastrojovku brusku.
Len neviem ako sa to frezuje. Pocul som ze az ma 3 krat jednu drazku?
Bc. Maroš Majchràk
Borin
Příspěvky: 665
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

1. 5. 2016, 2:45

Jestli ti dobře rozumím, tak chceš tu železnou hřídel ovařit nerezovou elektrodou a pak na brusce brusným kotoučem šuchrat drážky ? Kravina... když už bych to dělal, tak bych to navařil tigem normal železným přídavkem a drážku dělal normálně na frézce s děličkou... kotouč bude postupně po bocích ojetej nerovnoměrně a budeš brousit kraviny... frézou ve frézce pojedeš jasně danou šířku a úhel... co se týká na kolik zátahů jet drážku je závisté na tuhosti stroje, materiálu svaru a typu nástroje, kterým frézuješ... Když by to mělo opravdu vydržet, tak bych udělal tvrdonávar, ale s tím si nejsem jistý, jak jde opracovávat...
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 5. 2016, 7:08

existujú tvrdonávary, ktoré sú 24h obrobiteľné, potom to stvrdne. Ale jedná sa o oteruvzdornosť, neviem, ako by sa to tvárilo pri drážkovaní.
Pred naváraním tých drážok, by si to mal osústružiť, aby si prechodovú vrstvu zvaru mal mimo obrábanej plochy.
almac
Příspěvky: 715
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

1. 5. 2016, 10:14

nedělal bych jakékoliv opravy, drážkované hřídele jsou určitě zušlechťované a ty nejvíce zatížené ještě i cementované, aby to bylo otěruvzdorné (aby se na něm nedělaly hrany, jak se na něm přesouvají ozubená kola). Navařováním se to vyžíhá a zušlechtění je pryč. Jde samozřejmě všechno, ale s jakou trvanlivostí (do ukroucení...) A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
qwer
Příspěvky: 1297
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09
Bydliště: Kostolec (Pov. Bystrica)

1. 5. 2016, 10:20

Rád by som videl ten traktor, ktorý má torzné tyče :?: :?: Možno máš na mysli poloosy, alebo kardanový vývod. No a obrábať ako tu bolo spomínané- jedine na fréze v deličke. Ak to chceš navárať, treba zvoliť prídavný materiál podobný ako je základ. Pred a po navarení je dobré to upnúť medzi hroty, a poznačiť miesto a hodnotu najväčšieho hádzania
001.JPG
majo.0007
Příspěvky: 227
Registrován: 17. 12. 2014, 12:16
Bydliště: Zilina

2. 5. 2016, 5:32

No mam na mysli kardanovy vývod.
Vlastnim TIG, tak to môžem navariť aj klasickým Fe.
Na brúske mám deľačku. Frezku nevlastním :(
Cementovanie a kalenie už nepripada do úvahy max, to popusím po zváraní .
Aj tak bude treba asi novu os, len toto je dočasné riešenie.

Vďaka za info.
Bc. Maroš Majchràk
SO 545
Příspěvky: 729
Registrován: 6. 1. 2013, 6:30

2. 5. 2016, 8:01

Majo ty si fakt hviezda. :wink:

Riesis torznu tyc s ktorej prejdes v pohode ku kardanu
Brusit to chces flex kotucom /lebo dobre bere/
A mas len nastrojovu brusku s delickou.

A s TIGom navaras /klasicke/ Fe.

Ja ked nemam vybavenie tak poziadam o spolupracu niekoho kto ma technologicke vybavenie.
A ze ich aj tu na fore je.
exot007
Příspěvky: 188
Registrován: 3. 12. 2012, 6:47
Bydliště: 294 11

3. 5. 2016, 5:22

V prvni řadě je to nesmysl už je proto(pokud se jedna opravdu o torzni tyč) že chceš tepelně zušlechtěny material navářet tim změníš jeho vlastnosti!! Dale už je další blbost s tvrdonavary nebo nerezem!!!
Pokud nelze sehnat novy nahradni dil tak je řešeni vyrobit tu torzni tyč znova ze spravneho materialu a pote nechat odborně zušlechtit ,(kaleni popouštění) na stejne vlastnosti jake ma origo tyč.

Zkratka a dobře i v případě že by se povedlo udělat správně drážkování je dost mala pravděpodobnost že bude po strance pevnosti a pružnosti srovnatelna s novou tyčí
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

3. 5. 2016, 5:42

Borin píše:Jestli ti dobře rozumím, tak chceš tu železnou hřídel ovařit nerezovou elektrodou a pak na brusce brusným kotoučem šuchrat drážky ? Kravina... když už bych to dělal, tak bych to navařil tigem normal železným přídavkem a drážku dělal normálně na frézce s děličkou... kotouč bude postupně po bocích ojetej nerovnoměrně a budeš brousit kraviny... frézou ve frézce pojedeš jasně danou šířku a úhel... co se týká na kolik zátahů jet drážku je závisté na tuhosti stroje, materiálu svaru a typu nástroje, kterým frézuješ... Když by to mělo opravdu vydržet, tak bych udělal tvrdonávar, ale s tím si nejsem jistý, jak jde opracovávat...
Ta "kravina" :mrgreen: je naprosto běžný výrobní postup - hřídel se buď odvalí nebo ofrézuje dělícím způsobem (složenýma tvarovýma frézama) necementuje - udělá ChTZ a pak se (pokud to není nějaký pro nějaký balvan pro kovozemědělce kde je to jedno ) brousí - v serií typicky na Orcutu nebo v kusovce na Studerech nebo jiné vhodné mašině - viz třeba https://www.youtube.com/watch?v=YeFGGkzypVM" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.youtube.com/watch?v=QhpE5UpimaE" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

3. 5. 2016, 6:00

v prodejnách ND na traktory se dá ten šestidrážkový profil pro vývodové hřídele koupit jako polotovar, je to kus dlouhý asi 300mm
stojí to nějaké jednotky stokorun
edit
první co vypadlo z vyhledavače
http://www.agrishop-cz.cz/redukce-a-prodlouzeni/c-20" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
majo.0007
Příspěvky: 227
Registrován: 17. 12. 2014, 12:16
Bydliště: Zilina

11. 5. 2016, 4:23

Ta tyc je pre otca do domaco vyrobeneho taktora.
Ma to motor s 1203 a vsetko ostatne je robene v byvalej Tatrovke.
Povodny zliabkovany hriadel je nekaleny a necementovany.
Je to len legovana ocel ratam nejaka 12 tka.
Je tam priemer cca O40mm.
Je to vlasne prepojenie z prevodovky do redukcnej prevodovky.
Len os na ktorej je hardy spojka nieje tak kardanovy vykyv.

Dat to vyrobit nieje problem. Problem je cementovat a kalit.
A odborma vyroba takej tyce cca 200€.
To je moc....
Mam k dizpozicii s28 TIG A NUA 25. Chcem to robit doma, pripadne dat vyrezovat drazky.
Ale ked to navarim neviem ci to obycajnou frezkou z HSS pojde.
Bc. Maroš Majchràk
majo.0007
Příspěvky: 227
Registrován: 17. 12. 2014, 12:16
Bydliště: Zilina

22. 5. 2016, 4:51

Hriadeľka, už je skoro hotová.
Zavarená tigom pridavný materiál má Re = 700 MPa.
A na brúske rezným kotúčom drážky na h7.

Ďakujem za rady.
Bc. Maroš Majchràk
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje - vrtačky, brusky, pily atd.“