Zdravim , panove .. moja masinka celkem funguje .. ale mam problem se sroubama .. nez to vyresim mechanicky .. tak me napadlo esi by to neslo tu nepresnost- mrtvy chod - vyresit nejakou korekci ..
jestli jsem dobre cetl tak na toto slouzi Backslash .. muzete me nekdo prosim vysvetlit jak to funguje ?
Diky Jakub
co je to backslash a jak se pouziva
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22390
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pri zmene smeru osy to jakoby preskoci tu vuli udela to rychly pohyb aby to uz bylo v tahu a kompenzuje to i souradnicemi
nicmene to nevyresi to ze ta masina v ramci te vule muze cestovat vlivem reznych sil kdyz si to nastroj natahne k sobe
nicmene to nevyresi to ze ta masina v ramci te vule muze cestovat vlivem reznych sil kdyz si to nastroj natahne k sobe
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 225
- Registrován: 22. 8. 2007, 12:51
- Bydliště: Zlín
Mě by zajímaly reálné výsledky po té korekci a zkušenosti .Například když se řeze kružnice a mění se v kvadrantu znaménko osy ( zde se překlápí vůle ) tak druhá osa má zrovna řeznou rychlost .Ten pohyb přes vůli musí být docela hodně rychlý aby nebylo nic vidět.
V praxi záleží především jak velká je vůle, všechno se tím zachránit nedá. Pokud mám vůli 0,1 mm, nemůžu očekávat že výrobek bude v setinách mm.
Rychlost vymezení vůle je řešeno šalamounsky, v kodu je tuším použito 150% zrychlení dané osy. Takže to vždycky nějak vymezit stihne, nevýhoda - při velkých vůlích a velkých posuvech snadno dojde k zákmitu pokud stroj nemá dostatečnou tuhost a je nastavené velké zrychlení.
Ale po pravdě v praxi to docela funguje, ikdyž to asi není ideální řešení.
Osobně ale místo parametru BACKLASH používám spíš korekční tabulku, jednak se zkompenzuje nepřesnost osy a udělá se vůle pro víc různých míst.
Pro srovnání třeba s Heidenhainem, tam se na vymezení vůle dává ještě parametr času, takže nejdřív dojde k vymezení vůle nastaveným posuvem (z parametru velikosti vůle a času na vymezení) a pak teprve se rozjede další pohyb.
Rychlost vymezení vůle je řešeno šalamounsky, v kodu je tuším použito 150% zrychlení dané osy. Takže to vždycky nějak vymezit stihne, nevýhoda - při velkých vůlích a velkých posuvech snadno dojde k zákmitu pokud stroj nemá dostatečnou tuhost a je nastavené velké zrychlení.
Ale po pravdě v praxi to docela funguje, ikdyž to asi není ideální řešení.
Osobně ale místo parametru BACKLASH používám spíš korekční tabulku, jednak se zkompenzuje nepřesnost osy a udělá se vůle pro víc různých míst.
Pro srovnání třeba s Heidenhainem, tam se na vymezení vůle dává ještě parametr času, takže nejdřív dojde k vymezení vůle nastaveným posuvem (z parametru velikosti vůle a času na vymezení) a pak teprve se rozjede další pohyb.
vezmi hodinky upni nějakou kostku a přibliž se k hodinkám dokud neukazují nulu, jakmile dojedeš na nulu jeď na druhou stranu třeba 0,01mm a hodinky by měli ukázat o 0,01 méně ve skutečnosti když tam bude vůe větší než těch 0,01 tak se hodinky ani nehnou a pohnou se na 0,01 až pokud poskočíš třeba o 0,05 znamená to tedy že máš vůli 0,04 (0,05-0,01 na ukazateli) a nastavíš tam 0,04mm .. stroj pak udělá to že pojedeš v jednom směru na jednu stranu až na nulu a když otočíš směr tak přidá tu hodnotu a místo o 0,01 v protisměru to skočí o 0,01 + 0,04 tedy o 0,05 a indikátor ukáže právě 0,01..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
a nebo spíš proč to nenapíše tak jak se to jmenuje tedy BACKLASH.. nikoli BACKSLASH (zpětné lomítko)
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU