Zdravím,
díval jsem se, jak na videu jeden Kanaďan odstraňuje korozi z FADALu VMC10 a byl jsem trochu hodně překvapen, když jsem jej viděl vzít kartáč na profilové kolejnice lineárního vedení a kuličkové šrouby. Nicméně poté jsem si uvědomil, že takto čistí jen mrtvá místa. (Doufám. Respektive je mi to jedno, ale byl by to celkem nesmysl.) Což mě přivedlo na otázku, jak dochází k mazání těchto míst, kde vozíky s mazáním nezajíždějí, ale nechci, aby rezivěla? (A překrývá je něco, co běžně sundávat nebudu.) Mají to profesionální mašiny nějak vyřešené?
Dík.
Odstranění rzi na FADALu
Na profi mašinách je problém spíše opačný. Víceméně vše je pokryto olejovým šlemem z chlazení a mazání s příměsí zalétaných špon. To se týká ovšem mašin obrábějících kovy s chlazením nástrojů a jedoucích alespon na jednu směnu. S obráběním dřeva, popř. grafitu a jiných materiálů může být situace jiná.
Erythros píše:Zdravím,
díval jsem se, jak na videu jeden Kanaďan odstraňuje korozi z FADALu VMC10 a byl jsem trochu hodně překvapen, když jsem jej viděl vzít kartáč na profilové kolejnice lineárního vedení a kuličkové šrouby. Nicméně poté jsem si uvědomil, že takto čistí jen mrtvá místa. (Doufám. Respektive je mi to jedno, ale byl by to celkem nesmysl.) Což mě přivedlo na otázku, jak dochází k mazání těchto míst, kde vozíky s mazáním nezajíždějí, ale nechci, aby rezivěla? (A překrývá je něco, co běžně sundávat nebudu.) Mají to profesionální mašiny nějak vyřešené?
Dík.
preco by to mal byt problem ? normalne takto flexou s drotakom cistime linearne vedenia bezne pri preventivkach ( nejedna sa o CNC ). kolajnici ani skrutke sa nema co stat, aky je to tvrdy material. a este ak tam ma nejaky mosadzny kotuc, tak to maximalne vylesti.