Čínská vřetena - zkušenosti

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7216
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

11. 12. 2014, 7:33

A proč nedáš hodinky rovnou do dutiny?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

14. 12. 2014, 12:31

Dutina háže cca 1 setinu
Matice do toho vnese svoje - uvidíme z dobrou matkou

http://youtu.be/CtJVa7mb3qg
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

16. 12. 2014, 9:14

Tak vše je kvalitní a relativně přesné - kleština, matice, nástroj.
Přesto to pořád lítá, a navíc hřídel mimo vnitřek sedí taky pod setinu.

Nezbývá než na ni šáhnout. Navíc takto vypadá přesná kleština s lihovým fixem protočená rukou ve vřeteni. Jsou to dvě strany kde je otisk, na bočních vždy dva pruhy bez otisku.
Netočil jsem dokola, jen zatlačit, +/- 1mm sem tam.
Kleštiny.jpg
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2511
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

17. 12. 2014, 9:15

To jsou věci :shock:
Nakonec jsem se s nimi dohodl, že nic posílat nebudu a kývl jim na finanční kompenzaci 6liber. Vím že je to málo, ale vřeteno jsem tak nějak srovnal a už to nechtěl řešit.
V hodnocení jsem jim dal všude plný počet hvězdiček, ale protože tam nebylo nic o balení, napsal jsem neutrální hodnocení a větu - zboží dorazilo díky špatnému balení poškozené.
A dneska mi najednou přišel tento dopis:

Dear Friend:
Sorry to distrub you now.
Friend, it is so sad to hear that you have give us a middle feedback.
Friend, if there still has problem with the machine you received?
If has, please contact us and we would solve the problem for you as soon as possible.
We package it well and well before send the item to us, but it still damaged by the courier, sorry for that, hope you could understand us.
And friend, we are willing to give you another 10GBP as a compensation, could you please help us remove this middle feedback for us?
There is nothing to say but apology, we must correct our problem next time.
And next time if you want to order again, please contact us, we will give you some discount, is that OK?
We are really appreciate your help, thanks in advance.
Any other questions, feel free to contact us.
Best regards

Googl mi to přeložil takto:

Omlouvám se, že vás distrub teď.
Příteli, to je tak smutné slyšet, že jste nám střední zpětnou vazbu.
Příteli, v případě, že má stále problémy s motocyklem, který jste obdrželi?
Má-li, prosím, kontaktujte nás a my se tento problém vyřeší za vás, co nejdříve to bude možné.
Balíček, který ho dobře a dlouho předtím, než odeslat položku na nás, ale to ještě poškozen kurýrem, omlouvám se za to, doufám, že nám mohl rozumět.
A kamarád, jsme ochotni dát další 10GBP jako náhradu, mohl byste prosím, pomozte nám odstranit tuto střední zpětnou vazbu pro nás?
Neexistuje nic, co říci, ale omluva, musíme opravit náš problém příště.
A příště, pokud budete chtít znovu objednat, prosím, kontaktujte nás, my vám nějaký slevu, je to v pořádku?
Jsme opravdu vděčný za pomoc, díky předem.
Jakékoliv další dotazy, neváhejte nás kontaktovat.
S pozdravem

Na můj vkus je tam těch kamarádů a přítelů nějak moc :D
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2511
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

17. 12. 2014, 9:24

Cjuz píše:Tak vše je kvalitní a relativně přesné - kleština, matice, nástroj.
Přesto to pořád lítá, a navíc hřídel mimo vnitřek sedí taky pod setinu.

Nezbývá než na ni šáhnout. Navíc takto vypadá přesná kleština s lihovým fixem protočená rukou ve vřeteni. Jsou to dvě strany kde je otisk, na bočních vždy dva pruhy bez otisku.
Netočil jsem dokola, jen zatlačit, +/- 1mm sem tam.
Mám pocit, že takhle mi to na soustruhu vytvořilo křivou dutinu když nůž (bruska) nebyla přesně v ose dutiny. Kleština se pak „vaklá“ a není jí možné srovnat. Buď nechat někde přebrousit, nebo rozřízni dřevěnou kulatinu cca 6mm, vlož do spáry proužek brusného papíru, namotej a tu „vypouklinu“ v rotujícím vřetenu přebrus. Pomáhá tu čárku dělat ve vřeteni, podle toho kde se setře tak tam brus.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

20. 12. 2014, 1:48

Tak nastalo broušení dutiny na kleštinu u číny 2,2kw.
Vzhledem k tomu že to není zase takové fiasko, podělím se s vámi pokud by se někomu chtělo udělat si taky takové kulturní dopoledne.
Tumlík a někteří by asi číst dál neměli, hrozí že jim z toho vstanou hrůzou vlasy na hlavě.

Po proměření jsem zjistil že 8mm kulatina ve vzdálenosti 50mm háže +/- 0,085mm - absolutně nepoužitelné
http://youtu.be/1CJwV0frhos

Takto vypadá vnitřek po lehlém líznutí - je to hrůza
kuzel_stopa.jpg
Po přebroušení
kuzel_brus.jpg
Vypadá vnitřek čistě a hladce
kuzel_OK.jpg

Házení se vylepšilo na:
+/- 0,005mm pri 50mm od vřetene http://youtu.be/eHOF2xJ42n8
+/- 0,0005mm při 10mm od vřetene http://youtu.be/I3oBABhxkT4
No a 120mm daleko to háže +/- 0,012mm


Postup broušení byl následující:
Původní záměr dělat to na soustruhu nebyl možný, vůle v loži číňana by to neumožnila.
Udělal jsem provizorní rám z Al profilů na něj hodil dvě vedení THK30 a dva vozíky.
Ty jsem spojil Al deskou 15mm. Na desku našrouboval posuv ze soustruhu a hodně dotáhl aby neměl vůle a šel ztuha. Držák vřetene byl už hotov dříve.

Čínské vřeteno jsem upevnil na Al profil a pak jsem podkládáním dostavil výšku na střed. Kontrola probíhala tak že v KRESSu byla 4mm broušená kulatinka a v číně prázdná kleština. Dokud nebylo možné zajet lineárním vedením s KRESSEm krásně do kleštiny v číně aniž by to někde zadrhlo upravoval jsem výšku.

Až byly osy v ose, musel jsem naklonit číňana kvůli kuželu. Do KRESSe jsem upnul malou na konci šiřší frézu na T drážky a v kleštině číňana udělal polochu fixkou.
Dokud to nedělalo jasnou stopu v celé délce s minimálním dotykem doklepával jsem ůhel. Čínské vřeteno jsem přidělal jak to šlo, zadek jsem jen přitlačil provázkem aby se neměl snahu zvedat. Sice to pocitově bylo tuhé, ale když jsem dal na vřeteno hodinky tak se po zatlačení na konec vřetene hýbal předek o nějaké stovky (proto ten provázek). Jakmile jsem vše ustavil a tuhost byla taková že pouhý posuv vozíku na vedení s tím necvičil tak jsem začal brousit.

Přidával jsem nepatrně a vždy pomalu jezdil sem a tam dokud se jiskření skoro nevytratilo, pak jsem teprve přidal znovu.
A ještě na konec, brusné tělísko jsem nejdříve orovnal tak že jsem orovnávací kámen nabastlil na pevno a jezdil kolem něho a přidával úběr.
Bruska.jpg
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
Hades
Příspěvky: 1206
Registrován: 11. 10. 2012, 10:59
Bydliště: Praha; Mimoň

20. 12. 2014, 4:37

super popis i práce....
ale....
jáký byl výsledn čas?
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

20. 12. 2014, 6:04

tělísko jsem nejdříve orovnal tak že jsem orovnávací kámen nabastlil na pevno a jezdil kolem něho a přidával úběr.
Když má povrch trochu vypadat, tak se orovnává diamantovým orovnávačem. :)
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 604
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

20. 12. 2014, 6:35

Vypadá to dobře . Pěkná práce .
Taky mě to čeká .
Našel jsem tento postup https://www.youtube.com/watch?v=s-dLhx9rBYQ
Co si o tom myslíte ? Je to nesmysl ?
Nevím jestli to mám zkoušet ,nebo se na to vykašlat .
mato3
Příspěvky: 149
Registrován: 9. 11. 2010, 11:03

20. 12. 2014, 6:40

s cim to mal potretu tu kliestinu (alebo vnutro vretena) nejakou farbou ze mu to tak ukazalo kde sa to odtlaca ?
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 604
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

20. 12. 2014, 7:24

Na to stačí i fixa , nebo tušírovací barva pro zaškrabávání .
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

20. 12. 2014, 9:44

Čas jsem tam napsal - dopoledne :)
Sice jsem si něco chystal dříve, ale vlasní broušení je tak na půl hoďky když počítám že si pořád postupně kontroluji výsledek. Nejdéle trvá to ustavení, které není radno podcenit.

Diamant nemám, holt ještě nejsem tak pokročilý hobík.

A značení obyč permanentní černou fixou. Barva by se mi hodila taky, ale stále na ni čekám.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

20. 12. 2014, 10:35

Ten soudruh z toho videa tam zkouší prázdnou kleštinu. Ta mu bude psát, i v případě, že dobře nechytne úhel, protože propruží! :) Až tam dá nástroj, tak mu může sedět jenom na jednom konci. Zkoušet vždy s nástrojem, nebo trnem jmenovitého průměru.
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Airm@n64
Příspěvky: 326
Registrován: 15. 2. 2011, 3:58
Bydliště: Ostrava

3. 1. 2015, 6:20

Chlapi dávali jste už někdo k činskemu měňiči brzdny odpor ? mám verzi HY02D223B a brzdny odpor by měl být 300W a odpor by měl mit 70Ohmů .... Hledal sme třeba GME a tam sem brzdne odpory nenašel vůbec to jsou nějaké speciální nebo prostě obyč?

V případě použití toho brzdneho odporu mohu počítat s jakým časem zastaveni vřetena ? 2-3 sekundy ?

dik za info
PS: sem lempl jeste sem se totiž nedokopal ani k těm parametrům aby se me to neroztačelo 20vteřin z 0 na 24k :-D
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6947
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

3. 1. 2015, 6:26

já brzdím 1?5Kw vřeteno za 1.4s ale odpor mám jen pár ohmu , ale měnič lenze , tak tam skus připojit nějaké topné těleso , třeba rychlovarnou konev , mě se těch 700 ohmu nějak nezdá je to hodně
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“