Čínská vřetena - zkušenosti
A proč nedáš hodinky rovnou do dutiny?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dutina háže cca 1 setinu
Matice do toho vnese svoje - uvidíme z dobrou matkou
http://youtu.be/CtJVa7mb3qg
Matice do toho vnese svoje - uvidíme z dobrou matkou
http://youtu.be/CtJVa7mb3qg
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Tak vše je kvalitní a relativně přesné - kleština, matice, nástroj.
Přesto to pořád lítá, a navíc hřídel mimo vnitřek sedí taky pod setinu.
Nezbývá než na ni šáhnout. Navíc takto vypadá přesná kleština s lihovým fixem protočená rukou ve vřeteni. Jsou to dvě strany kde je otisk, na bočních vždy dva pruhy bez otisku.
Netočil jsem dokola, jen zatlačit, +/- 1mm sem tam.
Přesto to pořád lítá, a navíc hřídel mimo vnitřek sedí taky pod setinu.
Nezbývá než na ni šáhnout. Navíc takto vypadá přesná kleština s lihovým fixem protočená rukou ve vřeteni. Jsou to dvě strany kde je otisk, na bočních vždy dva pruhy bez otisku.
Netočil jsem dokola, jen zatlačit, +/- 1mm sem tam.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
- jova
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
To jsou věci
Nakonec jsem se s nimi dohodl, že nic posílat nebudu a kývl jim na finanční kompenzaci 6liber. Vím že je to málo, ale vřeteno jsem tak nějak srovnal a už to nechtěl řešit.
V hodnocení jsem jim dal všude plný počet hvězdiček, ale protože tam nebylo nic o balení, napsal jsem neutrální hodnocení a větu - zboží dorazilo díky špatnému balení poškozené.
A dneska mi najednou přišel tento dopis:
Dear Friend:
Sorry to distrub you now.
Friend, it is so sad to hear that you have give us a middle feedback.
Friend, if there still has problem with the machine you received?
If has, please contact us and we would solve the problem for you as soon as possible.
We package it well and well before send the item to us, but it still damaged by the courier, sorry for that, hope you could understand us.
And friend, we are willing to give you another 10GBP as a compensation, could you please help us remove this middle feedback for us?
There is nothing to say but apology, we must correct our problem next time.
And next time if you want to order again, please contact us, we will give you some discount, is that OK?
We are really appreciate your help, thanks in advance.
Any other questions, feel free to contact us.
Best regards
Googl mi to přeložil takto:
Omlouvám se, že vás distrub teď.
Příteli, to je tak smutné slyšet, že jste nám střední zpětnou vazbu.
Příteli, v případě, že má stále problémy s motocyklem, který jste obdrželi?
Má-li, prosím, kontaktujte nás a my se tento problém vyřeší za vás, co nejdříve to bude možné.
Balíček, který ho dobře a dlouho předtím, než odeslat položku na nás, ale to ještě poškozen kurýrem, omlouvám se za to, doufám, že nám mohl rozumět.
A kamarád, jsme ochotni dát další 10GBP jako náhradu, mohl byste prosím, pomozte nám odstranit tuto střední zpětnou vazbu pro nás?
Neexistuje nic, co říci, ale omluva, musíme opravit náš problém příště.
A příště, pokud budete chtít znovu objednat, prosím, kontaktujte nás, my vám nějaký slevu, je to v pořádku?
Jsme opravdu vděčný za pomoc, díky předem.
Jakékoliv další dotazy, neváhejte nás kontaktovat.
S pozdravem
Na můj vkus je tam těch kamarádů a přítelů nějak moc
Nakonec jsem se s nimi dohodl, že nic posílat nebudu a kývl jim na finanční kompenzaci 6liber. Vím že je to málo, ale vřeteno jsem tak nějak srovnal a už to nechtěl řešit.
V hodnocení jsem jim dal všude plný počet hvězdiček, ale protože tam nebylo nic o balení, napsal jsem neutrální hodnocení a větu - zboží dorazilo díky špatnému balení poškozené.
A dneska mi najednou přišel tento dopis:
Dear Friend:
Sorry to distrub you now.
Friend, it is so sad to hear that you have give us a middle feedback.
Friend, if there still has problem with the machine you received?
If has, please contact us and we would solve the problem for you as soon as possible.
We package it well and well before send the item to us, but it still damaged by the courier, sorry for that, hope you could understand us.
And friend, we are willing to give you another 10GBP as a compensation, could you please help us remove this middle feedback for us?
There is nothing to say but apology, we must correct our problem next time.
And next time if you want to order again, please contact us, we will give you some discount, is that OK?
We are really appreciate your help, thanks in advance.
Any other questions, feel free to contact us.
Best regards
Googl mi to přeložil takto:
Omlouvám se, že vás distrub teď.
Příteli, to je tak smutné slyšet, že jste nám střední zpětnou vazbu.
Příteli, v případě, že má stále problémy s motocyklem, který jste obdrželi?
Má-li, prosím, kontaktujte nás a my se tento problém vyřeší za vás, co nejdříve to bude možné.
Balíček, který ho dobře a dlouho předtím, než odeslat položku na nás, ale to ještě poškozen kurýrem, omlouvám se za to, doufám, že nám mohl rozumět.
A kamarád, jsme ochotni dát další 10GBP jako náhradu, mohl byste prosím, pomozte nám odstranit tuto střední zpětnou vazbu pro nás?
Neexistuje nic, co říci, ale omluva, musíme opravit náš problém příště.
A příště, pokud budete chtít znovu objednat, prosím, kontaktujte nás, my vám nějaký slevu, je to v pořádku?
Jsme opravdu vděčný za pomoc, díky předem.
Jakékoliv další dotazy, neváhejte nás kontaktovat.
S pozdravem
Na můj vkus je tam těch kamarádů a přítelů nějak moc
- jova
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Mám pocit, že takhle mi to na soustruhu vytvořilo křivou dutinu když nůž (bruska) nebyla přesně v ose dutiny. Kleština se pak „vaklá“ a není jí možné srovnat. Buď nechat někde přebrousit, nebo rozřízni dřevěnou kulatinu cca 6mm, vlož do spáry proužek brusného papíru, namotej a tu „vypouklinu“ v rotujícím vřetenu přebrus. Pomáhá tu čárku dělat ve vřeteni, podle toho kde se setře tak tam brus.Cjuz píše:Tak vše je kvalitní a relativně přesné - kleština, matice, nástroj.
Přesto to pořád lítá, a navíc hřídel mimo vnitřek sedí taky pod setinu.
Nezbývá než na ni šáhnout. Navíc takto vypadá přesná kleština s lihovým fixem protočená rukou ve vřeteni. Jsou to dvě strany kde je otisk, na bočních vždy dva pruhy bez otisku.
Netočil jsem dokola, jen zatlačit, +/- 1mm sem tam.
Tak nastalo broušení dutiny na kleštinu u číny 2,2kw.
Vzhledem k tomu že to není zase takové fiasko, podělím se s vámi pokud by se někomu chtělo udělat si taky takové kulturní dopoledne.
Tumlík a někteří by asi číst dál neměli, hrozí že jim z toho vstanou hrůzou vlasy na hlavě.
Po proměření jsem zjistil že 8mm kulatina ve vzdálenosti 50mm háže +/- 0,085mm - absolutně nepoužitelné
http://youtu.be/1CJwV0frhos
Takto vypadá vnitřek po lehlém líznutí - je to hrůza Po přebroušení Vypadá vnitřek čistě a hladce
Házení se vylepšilo na:
+/- 0,005mm pri 50mm od vřetene http://youtu.be/eHOF2xJ42n8
+/- 0,0005mm při 10mm od vřetene http://youtu.be/I3oBABhxkT4
No a 120mm daleko to háže +/- 0,012mm
Postup broušení byl následující:
Původní záměr dělat to na soustruhu nebyl možný, vůle v loži číňana by to neumožnila.
Udělal jsem provizorní rám z Al profilů na něj hodil dvě vedení THK30 a dva vozíky.
Ty jsem spojil Al deskou 15mm. Na desku našrouboval posuv ze soustruhu a hodně dotáhl aby neměl vůle a šel ztuha. Držák vřetene byl už hotov dříve.
Čínské vřeteno jsem upevnil na Al profil a pak jsem podkládáním dostavil výšku na střed. Kontrola probíhala tak že v KRESSu byla 4mm broušená kulatinka a v číně prázdná kleština. Dokud nebylo možné zajet lineárním vedením s KRESSEm krásně do kleštiny v číně aniž by to někde zadrhlo upravoval jsem výšku.
Až byly osy v ose, musel jsem naklonit číňana kvůli kuželu. Do KRESSe jsem upnul malou na konci šiřší frézu na T drážky a v kleštině číňana udělal polochu fixkou.
Dokud to nedělalo jasnou stopu v celé délce s minimálním dotykem doklepával jsem ůhel. Čínské vřeteno jsem přidělal jak to šlo, zadek jsem jen přitlačil provázkem aby se neměl snahu zvedat. Sice to pocitově bylo tuhé, ale když jsem dal na vřeteno hodinky tak se po zatlačení na konec vřetene hýbal předek o nějaké stovky (proto ten provázek). Jakmile jsem vše ustavil a tuhost byla taková že pouhý posuv vozíku na vedení s tím necvičil tak jsem začal brousit.
Přidával jsem nepatrně a vždy pomalu jezdil sem a tam dokud se jiskření skoro nevytratilo, pak jsem teprve přidal znovu.
A ještě na konec, brusné tělísko jsem nejdříve orovnal tak že jsem orovnávací kámen nabastlil na pevno a jezdil kolem něho a přidával úběr.
Vzhledem k tomu že to není zase takové fiasko, podělím se s vámi pokud by se někomu chtělo udělat si taky takové kulturní dopoledne.
Tumlík a někteří by asi číst dál neměli, hrozí že jim z toho vstanou hrůzou vlasy na hlavě.
Po proměření jsem zjistil že 8mm kulatina ve vzdálenosti 50mm háže +/- 0,085mm - absolutně nepoužitelné
http://youtu.be/1CJwV0frhos
Takto vypadá vnitřek po lehlém líznutí - je to hrůza Po přebroušení Vypadá vnitřek čistě a hladce
Házení se vylepšilo na:
+/- 0,005mm pri 50mm od vřetene http://youtu.be/eHOF2xJ42n8
+/- 0,0005mm při 10mm od vřetene http://youtu.be/I3oBABhxkT4
No a 120mm daleko to háže +/- 0,012mm
Postup broušení byl následující:
Původní záměr dělat to na soustruhu nebyl možný, vůle v loži číňana by to neumožnila.
Udělal jsem provizorní rám z Al profilů na něj hodil dvě vedení THK30 a dva vozíky.
Ty jsem spojil Al deskou 15mm. Na desku našrouboval posuv ze soustruhu a hodně dotáhl aby neměl vůle a šel ztuha. Držák vřetene byl už hotov dříve.
Čínské vřeteno jsem upevnil na Al profil a pak jsem podkládáním dostavil výšku na střed. Kontrola probíhala tak že v KRESSu byla 4mm broušená kulatinka a v číně prázdná kleština. Dokud nebylo možné zajet lineárním vedením s KRESSEm krásně do kleštiny v číně aniž by to někde zadrhlo upravoval jsem výšku.
Až byly osy v ose, musel jsem naklonit číňana kvůli kuželu. Do KRESSe jsem upnul malou na konci šiřší frézu na T drážky a v kleštině číňana udělal polochu fixkou.
Dokud to nedělalo jasnou stopu v celé délce s minimálním dotykem doklepával jsem ůhel. Čínské vřeteno jsem přidělal jak to šlo, zadek jsem jen přitlačil provázkem aby se neměl snahu zvedat. Sice to pocitově bylo tuhé, ale když jsem dal na vřeteno hodinky tak se po zatlačení na konec vřetene hýbal předek o nějaké stovky (proto ten provázek). Jakmile jsem vše ustavil a tuhost byla taková že pouhý posuv vozíku na vedení s tím necvičil tak jsem začal brousit.
Přidával jsem nepatrně a vždy pomalu jezdil sem a tam dokud se jiskření skoro nevytratilo, pak jsem teprve přidal znovu.
A ještě na konec, brusné tělísko jsem nejdříve orovnal tak že jsem orovnávací kámen nabastlil na pevno a jezdil kolem něho a přidával úběr.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Vypadá to dobře . Pěkná práce .
Taky mě to čeká .
Našel jsem tento postup https://www.youtube.com/watch?v=s-dLhx9rBYQ
Co si o tom myslíte ? Je to nesmysl ?
Nevím jestli to mám zkoušet ,nebo se na to vykašlat .
Taky mě to čeká .
Našel jsem tento postup https://www.youtube.com/watch?v=s-dLhx9rBYQ
Co si o tom myslíte ? Je to nesmysl ?
Nevím jestli to mám zkoušet ,nebo se na to vykašlat .
Čas jsem tam napsal - dopoledne
Sice jsem si něco chystal dříve, ale vlasní broušení je tak na půl hoďky když počítám že si pořád postupně kontroluji výsledek. Nejdéle trvá to ustavení, které není radno podcenit.
Diamant nemám, holt ještě nejsem tak pokročilý hobík.
A značení obyč permanentní černou fixou. Barva by se mi hodila taky, ale stále na ni čekám.
Sice jsem si něco chystal dříve, ale vlasní broušení je tak na půl hoďky když počítám že si pořád postupně kontroluji výsledek. Nejdéle trvá to ustavení, které není radno podcenit.
Diamant nemám, holt ještě nejsem tak pokročilý hobík.
A značení obyč permanentní černou fixou. Barva by se mi hodila taky, ale stále na ni čekám.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Ten soudruh z toho videa tam zkouší prázdnou kleštinu. Ta mu bude psát, i v případě, že dobře nechytne úhel, protože propruží! Až tam dá nástroj, tak mu může sedět jenom na jednom konci. Zkoušet vždy s nástrojem, nebo trnem jmenovitého průměru.
www.mosaznevyrobky.cz
Chlapi dávali jste už někdo k činskemu měňiči brzdny odpor ? mám verzi HY02D223B a brzdny odpor by měl být 300W a odpor by měl mit 70Ohmů .... Hledal sme třeba GME a tam sem brzdne odpory nenašel vůbec to jsou nějaké speciální nebo prostě obyč?
V případě použití toho brzdneho odporu mohu počítat s jakým časem zastaveni vřetena ? 2-3 sekundy ?
dik za info
PS: sem lempl jeste sem se totiž nedokopal ani k těm parametrům aby se me to neroztačelo 20vteřin z 0 na 24k
V případě použití toho brzdneho odporu mohu počítat s jakým časem zastaveni vřetena ? 2-3 sekundy ?
dik za info
PS: sem lempl jeste sem se totiž nedokopal ani k těm parametrům aby se me to neroztačelo 20vteřin z 0 na 24k