motor v Holzmann 400FD

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Uživatelský avatar
PetrT30
Příspěvky: 145
Registrován: 13. 11. 2012, 7:19

13. 11. 2012, 7:47

Zdravím
Nevíte co je v tom za motor? Potřebuju ho něčím nahradit jelikož se mi do vinutí dostala přes otvory v krytu špona a něco tam napáchala. Rozdělal jsem ho vyměnil jeden rozsypanej uhlík a motor naskočil. Po nějaké době běhu vyhodil jistič (16A) a už nenaskočil - vždy při zapnutí spadne jistič. Asi se narušilo vynutí nebo něco.
Zajímali by mě jestli někdo ví parametry toho motoru abych věděl po čem se mám podívat. Třeba i silnější
Díky
Uživatelský avatar
PetrT30
Příspěvky: 145
Registrován: 13. 11. 2012, 7:19

14. 11. 2012, 5:35

Nikdo nic? :(
Tady je fotka kudy se dostala špona k motoru: http://img10.rajce.idnes.cz/d1003/7/737 ... 27_web.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zde je foto toho motorku (DC 220): http://img10.rajce.idnes.cz/d1003/7/737 ... 140832.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A tady nějaké parametry: http://img10.rajce.idnes.cz/d1003/7/737 ... 140836.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak se zeptám jinak - co musím udělat pro to abych mohl vyměnit motor za jiný? Koukal jsem, že někdo dává asynchronní, ale k tomu budu potřebovat ještě něco. Zajímalo by mě ale co. Jelikož elektrice nerozumím tak se tady ptám na rady, ale nikomu se nechce asi psát laikovi co vše potřebuju.
Jaký motor je nejvhodnější náhradou?
Co se týče mechanických věcí, převodu, uložení nového motoru - to si udělám.
tady je foto nějaké te elektroniky co je v tom soustruhu: http://img10.rajce.idnes.cz/d1003/7/737 ... 140831.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Klidně nafotím nebo poskytnu více info - jen nevím přesně jaké informace zkušený elektronek potřebuje.
Díky za jakoukoliv reakci.
Miltech
Sponzor fora
Příspěvky: 555
Registrován: 25. 10. 2009, 7:59
Bydliště: Kostelec na Hane

14. 11. 2012, 6:25

Strejda Google nám říká, že je tam DC motor 600 W, ale nejdřív musíš zjistit jestli je v háji motor nebo elektronika. A protože elektrice moc nerozumíš bude lepší požádat nějakého elektrikáře aby Ti to proměřil. Jinak tento motor můžeš koupit třeba u BOW v Olomouci.
Michal Prokop
Příspěvky: 64
Registrován: 5. 11. 2009, 3:16

14. 11. 2012, 6:28

predelej to na asynchronak + frekvencni menic .tenhle motor davaj do vsech cin ,je to nakejch 400w .ja jsem dal servo + frekvencak a parada . Ale tohle moc medoporucuji ten asinchronak je jistota
Uživatelský avatar
PetrT30
Příspěvky: 145
Registrován: 13. 11. 2012, 7:19

14. 11. 2012, 7:04

Při odpojeném motoru se chová vše OK - při pokusu o zapnutí stroje se rozsvítí počítadlo otáček a když zatočím tak "ukazuje" myslím, že elektronika je OK.
Když pak zapojím motor a spustím tak se začne cukat a hned potom spadne zásuvkový jistič.
predelej to na asynchronak + frekvencni menic
OK. Nějaký odkazy by byly?
Děkuji
Uživatelský avatar
PetrT30
Příspěvky: 145
Registrován: 13. 11. 2012, 7:19

15. 11. 2012, 5:14

jj mrknu na to :wink:

....k tomu asynch. motoru....
1) mám koukat po tří nebo jedno fázi?
2) výkon 0,75 kW bude stačit?
3) 2800 nebo 1400 ot. min?
4) nějaký tip na frekvenčák?

edit: pravopis
Naposledy upravil(a) PetrT30 dne 15. 11. 2012, 7:02, celkem upraveno 1 x.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

15. 11. 2012, 6:13

frekveční měnič je zařízení principiálně určené ke spolupráci s 3f asynchronním motorem s kotvou nakrátko, tj. s tím nejběžnějším typem
s 1f motorem nemá smysl, ani se nedá připojit
0.75 kW na malý stroj bohatě stačí
otáčky tak, aby ses při nejpoužívanějších řezných podmínkách a započtení převodů od motoru +- autobus pohyboval kolem těch jmenovitých, tj. na 50 Hz
a zároveň se rozumě dostal do krajních poloh
bez znalosti a praxe na konkrétním stroji nelze přesněji odpovědět
pročti si forum, už se tu o tom psalo asi 100x
tip = doporučení, odhad výsledku
typ = druh, model
http://www.pravidla.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
PetrT30
Příspěvky: 145
Registrován: 13. 11. 2012, 7:19

15. 11. 2012, 7:02

super!
Po pročtení nějakých příspěvků a rad mi to zatím vychází takto:
motor- řada 1LA7 - trojfázový asynchronní nakrátko (1LA7083-4AA) http://www.elektromotory.cz/goods/index/id/87" onclick="window.open(this.href);return false;
Takhle nějak si to představuju jak to má maverick http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=60&t=4397&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; . Jen nevím co tam nakonec dal za motor (psal jsem mu SZ)

Pokud je to takto OK tak jaký frekvenčák?
Uživatelský avatar
PetrT30
Příspěvky: 145
Registrován: 13. 11. 2012, 7:19

15. 11. 2012, 1:40

nikdo si netroufne říct jaký frekvenčák? :D

Nicméně jsem doma našel funkční asynch. motor od MEZ Mohelnice AP90L-4 ; 1,5kW ; 1430 ot./min . Je možná zbytečně silný, ale je zadarmo :D
Na ten bude asi potřeba silnější frekvenční měnič že?
Při výběru se mám zaměřit na co?
Hodnotu dle výkonu motoru v kw?
Pro motor o výkonu 0,75kW je potřeba použít fr. měnič o výkonu 1,5kW?
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

15. 11. 2012, 2:07

1,5 kw motor použij
měnič ideálně pro výkon 1,5 kw
s +- větším/menším měničem to bude chodit taky, nehledej v tom vědu, samozřejmě to z hlediska ochran a přizpůsobení atd. nebude ideální, pro hobby použití a takhle předimezovaný (proti tomu původnímu) je to jedno
budeš li kupovat nový, kup 1,5 kW
budeš-li kupovat ojetinu, kup jaký bude
bacha byla tu cca před měsícem diskuse o jedné slibotechně co s měniči obchoduje
od cca 1,5 kw výše existují i měniče s 3f napájením to je pro tebe zbytečné, kup takový co má napájení 1x230 V
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
PetrT30
Příspěvky: 145
Registrován: 13. 11. 2012, 7:19

15. 11. 2012, 2:38

paráda :D Vědu v tom musím dělat, protože, když se nezeptám tak to pak stojí moc peněz :D :D
Nějaké měniče co jsem našel. Jsou OK?
Pro ten 1,5 kW mám vybraný tento... je to inzerát, ale píše, že je nový. Podle štítku to vypadá na 3f napajení.
fr. měnič2.jpg
fr. měnič1.jpg
Pro motor 0,75kW asi tento:
fr. měnič_0.75_a.jpg
fr. měnič_0.75_a.jpg (16.38 KiB) Zobrazeno 16408 x
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

15. 11. 2012, 6:01

ja bych rekl ze jdes na to uplne obracene. motor bych dal spis 0,75kW a 3000 otacek. menic bych pouzil 0,75-1,1kW

jde o to ze pokud tam das motor 1500 ot. tak ti to pujde na vretenu max na 3000 otacek coz je pri prevodu 1:1 a 100Hz na hrane

dal bych tam 3000 ot.motor a prevod 1:2 a tim dosahnes na 50 HZ 1500 otaček vretena a pokud budes potrebovat muzes to tocit az do 3 000
stoupne ti tim i kroutak na dvounasobek.


doplnek: idealne je tocit ten motor v rozsahu 30-70 hz, je to nejlepsi na chlazení a kroutak atd..

nez koupis jakykoliv menic stahni si nejdriv manual a podivej se co vlastne kupujes . jinak do stareho menice bych nesel. kdyz uz kupovat na aukru nebo bazosi tak jedine novy
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

15. 11. 2012, 6:42

no ono zase 4polovej motor muže používat obvykle do vyšších frekvencí než dvoupolovej, samozřejmě je potřeba tak nějak trefit správnej otáčkovej rozsah nicméně to může pořešit převodem.. ono ten 4polovej má dvojnásobnej moment takže po zpřevodování je na tom stejně.. a ten rozsah dovolí větší.. většína asynchronních servomotorů je vícepólová 6,8 10 naprosto běžně 2polovej jsem snad neviděl 4 polovej zřídka..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
PetrT30
Příspěvky: 145
Registrován: 13. 11. 2012, 7:19

15. 11. 2012, 7:00

hmmm...super! Takže jsem zase na začátku?! :(

Kolik MAX točí ten origo čínskej motůrek? Když to ještě nějako fungovalo tak jsem si pohrával s těma klíňáčkama na řemeničkách a jednou na tom počítadle jsem zahlédl 3000 otáček.

Ono na tom asi něco bude jak píše Kvako1. Teď jsem jen narychlo zkusil udělat si rysku na řemeničce co bude (je) na hřídeli u motoru a za jednu otáčku se udělá cca 1/4 otáčky na řemeničce co je na vřetenu.
O těch pólech co tu píšete nemám ani šajn co to znamená :cry:
Tady je fotka jak vypadají převody:
Přílohy
PB150840web.jpg
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

15. 11. 2012, 7:16

každej motor má póly :D nejběžnější nejlevnější má 2 póly ten točí 3000otáček/min na 50Hz v to jsou tzv teoreticky synchronní otáčky ve skutečnosti točí méně třeba 2800ot záleží na zatížení a skluzu a těmto otáčkám odpovídá nějaký kroutící moment, pokud má motor 4 póly točí polovinu a má dvojnásobnej moment tedy 1400ot pokud má 8 pólů opět polovinu tedy 700ot a zase dvojnásobnej moment.. zpřevodováním do rychla dostaneš stejné otáčky a stejný moment jako méněpólový motor.. jenže třeba mechanická konstrukce 2 a 4pólového motoru je v mnoha případech stejná takže ložiska jsou dimenzována na stejné otáčky a prostě ten motor není limitován max otáčkami co snesou ložiska ale tím co snesou plechy z hlediska magnetizace, pokud je ten motor navržen na FM tak má lepší plechy a není problém jít třeba na 180-200Hz kde už dvojpól nezvládá vlastní otáčky.. takže ten rozsah je u 4 pólu třeba 20-180Hz a u dvojpólu třeba jen 20-90Hz, vícepólový má pak další a další výhody..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“