Prerabka elektrorozvodov SV18RA

Tovární CNC a apřestavby konvenčních soustruhů
Odpovědět
ypsi
Příspěvky: 17
Registrován: 11. 9. 2007, 12:00
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

20. 4. 2011, 3:18

Zdar panstvo. Chystam sa prestavat elektrovyzbroj u SV, co vsetko by ste navrhovali v ramci uprav urobit? Zatial mi to vychadza, ze ostane povodne len trafo a reverzacny prepinac, ostatne pojde nove, vcetne ovladacich hlavic a nahradia sa patronove poistky isticmi. Prerobit aj kablovanie? Pripadne co doporucujete dorobit oproti povodnemu stavu? Doplnim si len dalsie trafo 24V na osvetlenie.

Vdaka!
Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 57
Registrován: 20. 2. 2011, 7:36
Bydliště: okr. Karviná

20. 4. 2011, 9:48

Sám jsem před nedávnem dělal novou elektroinstalaci na SV 18, takže podle mě vyměnit vše i káblování a nechat si udělat výchozí elektro revizi. Já jsem si ještě navíc dodělával (vypínatelné) brzdění motoru ss proudem.
shower
Příspěvky: 207
Registrován: 12. 2. 2010, 8:14
Bydliště: Prešov

21. 4. 2011, 8:30

zdar,

pri prerábke si sa držal pôvodných schém tak ako sú v manuáloch?
zaujímalo by ma to brzdenie motora ss prúdom máš k tomu nejakú schému?
Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 57
Registrován: 20. 2. 2011, 7:36
Bydliště: okr. Karviná

21. 4. 2011, 12:06

shower píše:zdar,

pri prerábke si sa držal pôvodných schém tak ako sú v manuáloch?
zaujímalo by ma to brzdenie motora ss prúdom máš k tomu nejakú schému?
Celý rozváděč jsem si nechával dělat (fa: rozváděče Šašinka v Ostravě), zadal jsem jim blokové schéma, co a jak má fungovat, výkony motorů, požadavky na vypínatelnou brzdu a udělali to k mé spokojenosti (revizák byl také spokojený). :) Motor se brzdí ss proudem o napětí 70 V, trafo je 200 VA a čas brždění se reguluje potenciometrem. Schéma mám, pokud by jsi měl zájem, tak mi do SZ napiš mailovou adresu a já ti ho pošlu.
Přílohy
100-0067_IMG.JPG
ypsi
Příspěvky: 17
Registrován: 11. 9. 2007, 12:00
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

25. 4. 2011, 7:41

Tak toto je vyborne, o zapojenie brzdenia by som mal rovnako zaujem, ypsi@seznam.cz. Dakujem. Napadla ma este taka mozno vtakovina, uprava chladenia hlavneho motora, viem ze sa to tu uz pretriasalo, ale chcel by som doplnit dalsi stykac len pre motor ventilatora, ktory by bol ovladany primitivnym bimetalovym spinacom pripevnenym o stator motora...
Uživatelský avatar
ARTOS
Příspěvky: 139
Registrován: 20. 12. 2010, 8:00

28. 4. 2011, 10:03

brzdění asynchr. motoru ss proudem je super řešení. Schéma se dá okopírovat např. ze soustruhu 1i611P viz manuál zde uveřejněný.
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2654
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

19. 5. 2011, 6:06

Technický dotaz. Když už řešíte modernizaci elektrovýzbroje a DC brždění, proč to neosadíte měničem frekvence?
Odpadly by 2 stykače, tepelná ochrana a DC brzda. Jaksi "navíc" :D by mašina měla plynulou regulaci, což není malá výhoda.
U 18ky je hlavní motor vybaven nuceným chlazením a tím pádem je k řízení měničem jak dělaný.
Co se týká spínání nuceného chlazení motoru na základě teploty motoru, to by asi šlo bez problémů.
Také by to šlo řídit časově: např. doběh ventilátoru 2 minuty od posledního STOP povelu. Mám takto spínaný ventilátor u velkého COčka právě z důvodu hluku.
Otázka je, jak moc velký smysl to má u SV18ky.
Chlazení má prdjaký příkon a co se týká hlučnosti - mazací čerpadlo musí stejně jet stále.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Odpovědět

Zpět na „CNC soustruhy“