Brzdenie 3f motora
Moderátor: sysel
Johny, ist to ide, ale chcelo by to podla mna tyristorovy regulator miesto tej diody.
teoreticky by to fungovalo, ale....
při jednocesném usměrnění ti to bude bzučet, a asi spáliš vinutí
vinutí může být do hvězdy,konce dvou vinutí propojit na společný pol,a třetí konec vinutí na opačný,
nebo stačí napáje ss proudem jenom jedno vinutí
jenom dej pozor ,abys nepřekročil maximální proud vinutí.
pro střídavé napětí platí Xl=2*pí*f*L , Xl -reaktance cívky
pí-3,1415
f-frekvence
L- indukčnost
pro ss napětí R=U/I tedy U=R*I I- proud vinutí daný na stítky
R-rezistivita (odpor) vinutí
polopatě-brzdící ss napětí musí mít takovou velikost, aby vinutím procházel jmenovitý proud
může být i menší -delší dobu brzdí
nebo může být i větší ,ale po ktratší dobu ,aby se vinutí nespálilo
s jmenovitým nebo nenším máš jistotu ,že to motor přežije
u malých motorů stačí trafo do 24V/cca .500mA s usměrnovačem popř kondesátorem
jo a nezapoměň na blokování
při jednocesném usměrnění ti to bude bzučet, a asi spáliš vinutí
vinutí může být do hvězdy,konce dvou vinutí propojit na společný pol,a třetí konec vinutí na opačný,
nebo stačí napáje ss proudem jenom jedno vinutí
jenom dej pozor ,abys nepřekročil maximální proud vinutí.
pro střídavé napětí platí Xl=2*pí*f*L , Xl -reaktance cívky
pí-3,1415
f-frekvence
L- indukčnost
pro ss napětí R=U/I tedy U=R*I I- proud vinutí daný na stítky
R-rezistivita (odpor) vinutí
polopatě-brzdící ss napětí musí mít takovou velikost, aby vinutím procházel jmenovitý proud
může být i menší -delší dobu brzdí
nebo může být i větší ,ale po ktratší dobu ,aby se vinutí nespálilo
s jmenovitým nebo nenším máš jistotu ,že to motor přežije
u malých motorů stačí trafo do 24V/cca .500mA s usměrnovačem popř kondesátorem
jo a nezapoměň na blokování
Jedna sa o upravu drevospracujucich strojov, hriadel vretena vazi nad 50kg, takze to zastavuje mimo normy, a mechanicke vydrzia sotva rok ked sa masina brzdi 10-20x denne.
Snad to vinutie za 10sekund nezhori ked to bude vsecko v serii, skusim poexperimentovat, dik za prispevky.
AK mas/te na mysli blokovanie proti stalemu brzdeniu, tak to bude brzdit len po dobu stlaceneho tlacitka ktore je na vypinanie hlavneho vretena + casove rele 8 sekund, navyse akusticka a opticka signalizacia, keby sa nahodou nieco stalo, stale je tam E-stop s aretaciou
Snad to vinutie za 10sekund nezhori ked to bude vsecko v serii, skusim poexperimentovat, dik za prispevky.
AK mas/te na mysli blokovanie proti stalemu brzdeniu, tak to bude brzdit len po dobu stlaceneho tlacitka ktore je na vypinanie hlavneho vretena + casove rele 8 sekund, navyse akusticka a opticka signalizacia, keby sa nahodou nieco stalo, stale je tam E-stop s aretaciou
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)
Nebylo by lepší ty vinutí zkratovat přes odpor ? Tohle bude dělat podle mě docela velkej bordel na síti. V podstatě bude jedno ve fázi a to bude buzený a 2 v protifázi a ty budou ndukovat špičky.
SABLE-2015
- dle hmoty vřetena počítam ,že se jedná o větší motor.takže trafo bude muset být silnější.
je zde ještě možnost brzdit protiproudem ,ale při té hmotě by to vyhazovalo pojistky,
leda tak brzdit protiproudem ve hvězdě s vykoným rezistorem v každné fazi ,ale to by byl macek
problém bude asi přehřívání motoru při častém brzdění(věškerá energie zůstane v motoru ve formě tepla).
je zde ještě možnost brzdit protiproudem ,ale při té hmotě by to vyhazovalo pojistky,
leda tak brzdit protiproudem ve hvězdě s vykoným rezistorem v každné fazi ,ale to by byl macek
problém bude asi přehřívání motoru při častém brzdění(věškerá energie zůstane v motoru ve formě tepla).
- Přílohy
-
- 38485.pdf
- (899.68 KiB) Staženo 584 x
To je ono, super. Nasiel som v stroji prachom zapadnutu povodnu schemu, tam je to robene presne jak podla schemy v tom PDF, akurat bez trafa, z kazdej fazy jedna 25A dioda a casove rele na 5 sekund.
Motor ma 5,5kw, takze brzdenie "na reverz" nehrozi, rozvod je len 25A.
Nezohnal som tak silne diody, takze pouzijem na kazdu fazu diodovy mostik 50A/1000V, to musi byt neznicitelne
Skusim este trafo 24V/250W, myslite ze to bude stacit ?
Motor ma 5,5kw, takze brzdenie "na reverz" nehrozi, rozvod je len 25A.
Nezohnal som tak silne diody, takze pouzijem na kazdu fazu diodovy mostik 50A/1000V, to musi byt neznicitelne
Skusim este trafo 24V/250W, myslite ze to bude stacit ?
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)
nejdřiv bych vyzkoušel zapojení co je v pdf s 24V,trafo by mělo proudově stačil +jeden diodový můstek+filtrační kondesátor.
zapojit do každé fáze (při brzdění) diodový můstek, a pak to připojit na 230V je blbost
protože při jedné diodě máš efektivní napětí po usměrnění poloviční (resp. Udc=0,45*Uf)
ale při diodovém můstku je to Udc=0,9*Uf a to nepočítam filtraci(maximální napětí)
dejme tomu ,že vinutí v 1 fazi má odpor 10 ohmů,pak při usměrněných 230V procházelo vinutím 20A
Když se použije zapojení co je v PDF tak celkový odpor motoru pri tomto zapojení je
Rc=R/2+R ,za podmínky,že jsou hodnoty R stejné.
dejme tomu že odpor všech trí cívek motoru je 10R ... Rc=15ohmů
takže při 24V je proud 1,6A ( 2,2)A
zapojit do každé fáze (při brzdění) diodový můstek, a pak to připojit na 230V je blbost
protože při jedné diodě máš efektivní napětí po usměrnění poloviční (resp. Udc=0,45*Uf)
ale při diodovém můstku je to Udc=0,9*Uf a to nepočítam filtraci(maximální napětí)
dejme tomu ,že vinutí v 1 fazi má odpor 10 ohmů,pak při usměrněných 230V procházelo vinutím 20A
Když se použije zapojení co je v PDF tak celkový odpor motoru pri tomto zapojení je
Rc=R/2+R ,za podmínky,že jsou hodnoty R stejné.
dejme tomu že odpor všech trí cívek motoru je 10R ... Rc=15ohmů
takže při 24V je proud 1,6A ( 2,2)A
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Pokud si dobře pamatuji, tak u sloupových vrtaček a frézek se aplikovalo brždění DC proudem. 230 V šlo přez můstek stykačem do motoru, popř. ještě časové relé určovalo brzdný čas. To samé bylo i u soustuhu SUI, po stisku tlačítka total stop motor stál okamžitě. Kdyby jste chtěli detailní schéma, tak hledejte ovládání hlavního motoru frézky např. FA3V (U),(H).
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
tady je hotovej vyrobek http://www.oskom.cz/cz/produkty/rele-a- ... otoru/c320
použivá se i zkratovaní vynuti přes odpory
použivá se i zkratovaní vynuti přes odpory
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Nebo tady http://www.aef-hitachi.cz/ sekce produkty - brzdy
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
snad to někomu pomůže
- Přílohy
-
- brzda 1.pdf
- (1.75 MiB) Staženo 767 x
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Toto přesně jsem myslel. Je to ale nějaká novější verze, já to znám ještě se stykači. Tiskuto u nás v Třebíči v bývalé tiskárně Novina
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.