Poprosil bych místní komunitu o radu. Potřebuji nahradit brzdové lanovody ukončené železným "okem" - na obrázku. Tyto jsem i zkusmo vyrobil - foto z průběhu, nicméně, čím si nejsem jist- 1) použil jsem nějaký matroš z odpadu, takže nevím nic moc o jeho kvalitě - myslíte že je třeba použít nějakou extra ocel? mohlo by to prasknout? 2) jak konec naroubovat na ocelové lanko, originál je nejspíš nalisován, napadlo mě např. zatavení autogenem (mosaz??). nicméně lis ani autogen nevlastním ..
děkuji za jakékoliv rady a postřehy (nerad bych chybu v konstrukci poznal až v provozu.. .)
ukončení lanka brzdy
k originálu--je to stroj z třicátých let, německé výroby... takže se vše těžko kupuje (o náhradě nebo přizpůsobení lanka z něčeho současného nevím) ... zrovna tyto lanka se sem tam na ebay jako nějaká replika ukáží, ale sada 4 ks ve finále vyjde na cca 7 tisíc, což se mi zdá až moc (možná to moc není, třebas i s přihlédnutím k tomu, že je to z německa, ale kdybych takto ale postupoval u každého dílu, tak ve finále bude cena renovace automobilu závratná a navíc mne baví na renovaci právě to, že si spoustu věcí vyrobím sám... jen zrovna u brz si chci být jistý funkčností - zde mne napadá, že osobně jsem ty repliky z německa neviděl a jak je to zbastlené dohromady nevim...)
Vykašlat se na tu koncovku s okem a řešit to lankem které bude dělat pouze oko a bude protažené přes trubičku kde bude zalito mědí mne taky napadlo...ale nevím, jak se bude tvářit lanko co se opotřebení týká, pokud bude vlastně přelomené a v přímém kontaktu s pákou paken. a taky by se neměla o co opřít ta vratná pružina.
Prvotně jsem plánoval využít lanka ruční brzdy favoritu - na jedné straně je nalisovaný kus se závitem a na druhém ukončení železným "čudlem". Ten čudl pryč a to lanko přidělat do toho mnou vyrobeného oka, ten kus se závitem na druhé straně našroubovat do protikusu, který jsem taktéž vyrobil podle originálu a sloužil by jako šponovák...
Vykašlat se na tu koncovku s okem a řešit to lankem které bude dělat pouze oko a bude protažené přes trubičku kde bude zalito mědí mne taky napadlo...ale nevím, jak se bude tvářit lanko co se opotřebení týká, pokud bude vlastně přelomené a v přímém kontaktu s pákou paken. a taky by se neměla o co opřít ta vratná pružina.
Prvotně jsem plánoval využít lanka ruční brzdy favoritu - na jedné straně je nalisovaný kus se závitem a na druhém ukončení železným "čudlem". Ten čudl pryč a to lanko přidělat do toho mnou vyrobeného oka, ten kus se závitem na druhé straně našroubovat do protikusu, který jsem taktéž vyrobil podle originálu a sloužil by jako šponovák...
Co třeba toto http://ecat.elit.cz/Lanko-rucni-brzdy-P ... AwNy44NjI=
Nebo třeba avia nebo wartburg tam to bylo podobně .
Nebo třeba avia nebo wartburg tam to bylo podobně .
děkuji za odezvu ... také jdu cestou hledání nějaké alternativy v současné produkci (ale nejsem schopen projít všechny katalogy, takže za warťasa a avii díky, podívám se na to). V oplu jsem již byl (jinak to moje auto je také opel) s nadějí, že to bude řešení, ale současné "oka" jsou poloviční velikosti, takže bohužel, na můj zbytek to nenaroubuji...
no dle internetu ten warťas vypadá velmi podobně tomu, co potřebuji (jen to lanko je asi poloviční průměrem a to oko takové dětsky vypadající :c) ) ..takže už jen zjistit rozměry toho oka na konci
no dle internetu ten warťas vypadá velmi podobně tomu, co potřebuji (jen to lanko je asi poloviční průměrem a to oko takové dětsky vypadající :c) ) ..takže už jen zjistit rozměry toho oka na konci
potreboval,jsem takhle pred lety upravit lanko na brzdy voziku (je na nem taky nejaka stara nemecka naprava )vzal jsem lanko ze 120 ucvakl nevyhovujici konec a udelal na miru konec z ockem ktere jsem potreboval bylo to ocko s navarenou silnostennou trubickou (vyvrtanou na soustruhu z kulatiny na vnejsi prumer lanka) a pak na lisu slisovanou (na trubicku jsem dal kolmo 8 kulatinu a na stridacku z obou stran zmacknul.
ps:funguje bez problemu dodnes pri pouziti nekolikrat do mesice pri brzdeni ve clenitem terenu s plne nalozenym vozikem
ps:funguje bez problemu dodnes pri pouziti nekolikrat do mesice pri brzdeni ve clenitem terenu s plne nalozenym vozikem
zalisuj to
do koncovky vývrt pro lanko s minimální vůlí, vnější pr. tak o cca 4-5 mm větší (síla stěny 2-2,5 mm, oměřit na originálu)
z kusu masivnějšího železa si udělej čelisti - šestihranná díra rozdělená napůl, na to stačí vrtačka, pilka na železo a pilník
zamyslet se a pohrát si trochu s rozměry
do čelistí vložit koncovku s lankem a slisovat
pro jistotu zkusit vytrhnout lanko z koncovky nějakým přípravkem - páka s převodem třeba 1/20 a člověk jako závaží
když tu koncovku před nalisováním pozinkuješ, tak to při troše péče nikdo nepozná od originálu
možná by ti to slisovali hydraulikáři co dělají hadice
rozhodně to nepájet mosazí atd, lanko ztratí pevnost a odolnost proti korozi
do koncovky vývrt pro lanko s minimální vůlí, vnější pr. tak o cca 4-5 mm větší (síla stěny 2-2,5 mm, oměřit na originálu)
z kusu masivnějšího železa si udělej čelisti - šestihranná díra rozdělená napůl, na to stačí vrtačka, pilka na železo a pilník
zamyslet se a pohrát si trochu s rozměry
do čelistí vložit koncovku s lankem a slisovat
pro jistotu zkusit vytrhnout lanko z koncovky nějakým přípravkem - páka s převodem třeba 1/20 a člověk jako závaží
když tu koncovku před nalisováním pozinkuješ, tak to při troše péče nikdo nepozná od originálu
možná by ti to slisovali hydraulikáři co dělají hadice
rozhodně to nepájet mosazí atd, lanko ztratí pevnost a odolnost proti korozi
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;