Správný kondík je jistě věc která ovlivní chod motoru a tedy i teplotu. Je možné, že číňan dal to co měl ve skladu a určitě bude zajímavé jak se motor bude chovat při jiné hodnotě.
Jen si dovoluji znovu upozornit, že motor je svojí konstrukcí určen pro provoz S2 !!! a tak i s nejvhodnějším kondíkem nevydrží běžet o mnoho déle než uvedených 15 minut a pak z něho bude topinka. To obecně platí u všech strojů i kdyby je vyrobil marťan. Je to prostě dané konstrukcí a to není jen řemeslné zpracování. To, že staré motory vydrží běžet celý den je také dáno konstrukcí z doby kdy se tolik nešetřilo a předpokládalo se, že stroj musí vydržet i přetížení. Proto staré motory za sběru pokud nemají ohnutou hřídel je možné je po výměně ložisek a novém nátěru považovat za nové a užívat bez omezení a vypadají pěkně. Co se může pokazit mechanicky na asynchroním motoru ? Nyní máme v síti 230V a někdy i víc a staré předimenzované motory byly konstruovány na 220 V a nějak jim ta změna nevadí. Tak proto jediné řešení je motor na provoz S1 trvalý a bude makat podle představ a dokonce může přežít i hobby stroj. Jen pro doplnění kdyby ten motor by 3f na provoz S2 15minut tak taky bude za 20minut topit jako petry.
motor (hoří) chladit ??? a čím ???
http://udrzbapodniku.cz/hlavni-menu/art ... tu-motoru/" onclick="window.open(this.href);return false;
a taky to máš v ČSN EN 60034-11
a taky to máš v ČSN EN 60034-11
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Jo,jo Sisi naprosto souhlasim. Starym motorum nevadi ani zatopeni, zalakovani bylo provadeno velice poctive. I totalne utopeny motor, pokud s vodou nebehal lze uplne snadno opravit.
Chlapik kde obcas previjim me upozornoval na cholostivost motoru Siemens na pretizeni. Stary MEZ vydrzi hodiny treba s kousnutym spotrebicem, rozpali se a vetsinou vydrzi. Siemens je udajne delany na elektronicke rychle ochrany, proto pri zastaveni vretene rychle zemre. Kdyz nekdo motory previji nemam duvod mu neverit.
Chlapik kde obcas previjim me upozornoval na cholostivost motoru Siemens na pretizeni. Stary MEZ vydrzi hodiny treba s kousnutym spotrebicem, rozpali se a vetsinou vydrzi. Siemens je udajne delany na elektronicke rychle ochrany, proto pri zastaveni vretene rychle zemre. Kdyz nekdo motory previji nemam duvod mu neverit.
on taky bude sakra rozdíl, zda těch 15min výše zmiňovaných motor pojede při stálém zatížení 100% jmenovitého výkonu nebo naprázdno
naprázdno by se hřát neměl
zatížení typu vyvrtat dírku - připravit další kus - vyvrtat díru ... se spíš blíží tomu provozu naprázdno
naprázdno by se hřát neměl
zatížení typu vyvrtat dírku - připravit další kus - vyvrtat díru ... se spíš blíží tomu provozu naprázdno
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Modelářské motory to je kapitola sama pro sebe. Nech běžet takový motor 4 hodiny v plném zatížení a uvidíš jak dopadne. Přitom mají obdivuhodný výkon, ale opravdu nemají dlouhou životnost. To, že se vyrábí v Číně neznamená nic špatného. Tam umí vyrobit i vysoce kvalitní výrobky, jinak by si tam zavedené firmy nenechali zničit jméno. Samozřejmě musí dodržet kvalitu materiálu i technologii výroby předepsanou zadavatelem. Speciální materiály umožní i ty vysoké teploty.
Pokud jde o motorek na pohon hobby strojků jistě nená na štítku značku světové firmy. Testone má pravdu, že je rozdíl mezi plnou zátěží a provozem vrtám - pauza než vrtám další díru a taky průměr vrtáku .... Pak ten provoz jistě není na plný výkon. Pochybuji, že se blíží běhu motoru naprázdno. Přeci jen něco výkonu tam je: ložiska, převod, vřeteno a i když to není velká zátěž tak tam je. Přitom je potřeba vzít v úvahu, že co je na štítku tak je příkon a u tak mizerně řemeslně zpracovaného výrobku (popsal jej dobře majitel vrtačky) si nedělám iluze o velké účinnosti. Potom se tepla vyrobí víc než mechanické práce. Výše jsem také psal, že jistě i nevhodný kondík ovlivní chod motoru a tak zase teplo. Kdyby se jednalo o kvalitní motor s odpovídajícím kondíkem, bylo by to něco jiného.
Pokud jde o motorek na pohon hobby strojků jistě nená na štítku značku světové firmy. Testone má pravdu, že je rozdíl mezi plnou zátěží a provozem vrtám - pauza než vrtám další díru a taky průměr vrtáku .... Pak ten provoz jistě není na plný výkon. Pochybuji, že se blíží běhu motoru naprázdno. Přeci jen něco výkonu tam je: ložiska, převod, vřeteno a i když to není velká zátěž tak tam je. Přitom je potřeba vzít v úvahu, že co je na štítku tak je příkon a u tak mizerně řemeslně zpracovaného výrobku (popsal jej dobře majitel vrtačky) si nedělám iluze o velké účinnosti. Potom se tepla vyrobí víc než mechanické práce. Výše jsem také psal, že jistě i nevhodný kondík ovlivní chod motoru a tak zase teplo. Kdyby se jednalo o kvalitní motor s odpovídajícím kondíkem, bylo by to něco jiného.
Krása pomíjí, blbost je věčná
To je pravda . Od té doby,co mám tuhle vrtačku,tak mi v dílně není zima .
Co se modelářských Motorů týká,tak jsem s tím motorem jel 6. hodinový závod . Vyměnil jsem na něm 94 sad baterií . Točí 70 000 ot/min . A regulátorem teče krom brzdění neustále 130-140 A při 22 V . Při rozjezdech i 300 A To jen k modelařině .
Co se modelářských Motorů týká,tak jsem s tím motorem jel 6. hodinový závod . Vyměnil jsem na něm 94 sad baterií . Točí 70 000 ot/min . A regulátorem teče krom brzdění neustále 130-140 A při 22 V . Při rozjezdech i 300 A To jen k modelařině .
Tak před takovým modelářským motorem klobouk dolů.milou píše:To je pravda . Od té doby,co mám tuhle vrtačku,tak mi v dílně není zima .
Co se modelářských Motorů týká,tak jsem s tím motorem jel 6. hodinový závod . Vyměnil jsem na něm 94 sad baterií . Točí 70 000 ot/min . A regulátorem teče krom brzdění neustále 130-140 A při 22 V . Při rozjezdech i 300 A To jen k modelařině .
Krása pomíjí, blbost je věčná