RaS píše:nazačátku jsem psal že si to stejně uděláš tak jak chceš a jak ty uznáš za vhodné i kdyby ti tady radili konstrukéři třeba z NASA.. a opakuju že já nevím jak to chceš udělat protože žádnou celkovou koncepci jsi sem ani od ruky nehodil.. těžko se můžeme bavit o vzdušnejch zámcích kdy si každej bude představovat něco jiného..
tak konkrétně třeba uložení lineáru na ten profil? jak to chceš udělat? mě nenapadá ani jeden způsob jak to korektně udělat na ten profil napřímo bez frézování? ano ty tam šoupneš 10(nebo kolik) kamenů do té Tdrážky v profilu a přišroubuješ to tam na hulváta nebo se pletu? Můžu se to jen domnívat neboť prostě nákres chybí (a z toho mála co tady je to tak vypadá) a to je třeba první věc kterou má smysl řešit a udělat pořádně..
dál rohové spoje jak jsem psal, jak to tedy bude? já znám jen takové trojůhelníkové kostky do rohu případně ještě takové z čela a prostě si nemyslím že je to vhodné řešení konstrukce rámu kovoobráběcí mašiny.. a věřím tomu že když necháš nařezat pár trojůhelníků které dáš přes to a sešroubuješ to skolíkuješ že to bude ve finále podobně drahé než ty neskutečně drahé příslušenství k těm Igusům a bude to o řád pevnější..
pak třeba uložení toho ATASe na ten vozík, ano je to jedna hloupá deska a adpovědí může být jakkoliv.. ale dá se to taky celé otočit a bude to konstrukčně účelovější a aby to splnilo funkci tak už to zas tak jednoduché není atd
na celé konstrukci je spousty konstrukčních detailů, které to podle mě chce mít zkreslené dopředu a zapřemejšlet o tom.. neboť pak je to jen otázkou kompromisů a budeš si říkat proč jsem to neudělal jinak.. já samozřejmě chápu že už se těšíš až začneš řezat profily a šroubovat to do sebe.. ale později se špatně couve.. na tomhle fóru je mnoho inspirace jak to udělat dobře i uplně blbě.. a ne vždy to co bylo z drahých dobrých komponent skončilo úspěchem.. prostě je to řádně promyslet.. nic víc jsem tím nechtěl říct.. nepromyšlenejch frézek bez nápadu tady je spousty a těch co skutečně vyjeli jen pár....
Se šroubováním se nepleteš jak říkáš na hulváta, tento způsob montáže jsem již viděl např právě u výrobce a nevidím vněm problém.Spoje se dají uskutečnit mnohy způsoby:
tzn vytvorit závity zepředu a skrze drážku stáhnout ksobě jen to lze uskutečnit asi 4mi různými metodami jsou na to různé přípravky dvojité vrtáky přípravky pro přesné vrtání a podobně.Dále existují také zafrézovávací trny s tyčkou na kamenu což se asi dosti blbě popisuje ale pokud by tě to zajímalo můžu to nafotit jak to vypadá.dále pak se používají duté šrouby s levým závitem který se zašroubuje podélně do drážky do něj se vloží šroub a skrz kámen se utáhne.Dále jsou právě ty rohy kterých je mnoho tipů a velikostí pak ty rovné spojky, spojky do drážek pak takový dutý kostky a určitě jsem i na něco zapoměl.Pevné je to velice, zejména to sešroubování.a pokud by se něco nezdálo tak pár trojůhelníku jak píšeš není problém dodat.
připevnění Atase se chci věnovat až to bude aktuální.Možná to vypadá nepromyšleně, ale beru vpotaz rozměry i to že než se dostanu časově a finančně k nákupu dalších komponent tak můžu i pozměnit tip frézky a podobně kdo ví.
Zpostu těch detailů lze řešit právě později přesně aktuálně právě kvůli variabilitě konstrukce sníž se dá i couvat.
Upřímě rád si poslechnu názor rád se podívam i na tvé dílo kde také mohu získat inspiraci, ale raději při stavbě udělám chybu a poučím se sní, než rok dokala řešit co a jak udělat aby to bylo ono a se stavbou vůbec nezačít, navíc když vidíš jak ta mašinka roste tak to i pomáhá při dalším tvůrčím myšlení