Rybí šupiny
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10. 7. 2014, 6:32
na učnaku jsme vzaly dřevenou kulatinu do vrtačky prach z brusky co odpadava z kotouce a lrštilo se
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10. 7. 2014, 6:32
na učnaku jsme vzaly dřevenou kulatinu do vrtačky prach z brusky co odpadava z kotouce a leštilo se
- WatchManiac
- Příspěvky: 522
- Registrován: 23. 1. 2010, 12:56
- Bydliště: Bernolákovo
- Kontaktovat uživatele:
Môj pokus o "Rybí šupiny" v malom:
„Když něčemu věnuješ dostatek času, budeš v tom mistr. Pokud nejsi blb.“
watchmania.skAmateur WatchmakingYouTube kanál
watchmania.skAmateur WatchmakingYouTube kanál
wow
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
- Pepa z depa
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
- Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)
Zdar, hodinkový maniak opět zasahuje , je to moc pěkné, ale jak udržet na mosazi povrch v čase? Řeším miniaturní štítky, jednoduché šperky, přívěsky, drobounké funkční součástky (pohledové), časem to ztmavne a při dodání lidského potu z prstů i zezelená, jakou to řešíš povrchovou úpravou - galvanicky, bezbarvý lak se časem odře, nebo je to zlato? .. asi ne
Další mě napadá stříbro, ale to je hrozně měkký, nevím ... poraďte prosím
Další mě napadá stříbro, ale to je hrozně měkký, nevím ... poraďte prosím
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
- WatchManiac
- Příspěvky: 522
- Registrován: 23. 1. 2010, 12:56
- Bydliště: Bernolákovo
- Kontaktovat uživatele:
Je to robené ručne na mikro otočnom stole a stojane, viď obrázok...prochaska píše:To je dělané z ruky, na přípravku nebo na cnc?
Chcel som to pôvodne na cncčku-frézke (aby boli rozostupy medzo jednotlivými "spotmi" rovnomerné), ale skončil som pri príprave programu... Nemám šajnu. ako spraviť NC kód v CAMe, a ručne písať by som sa zbláznil... Ale ak niekoho napadá ako na to, sem s tým...
„Když něčemu věnuješ dostatek času, budeš v tom mistr. Pokud nejsi blb.“
watchmania.skAmateur WatchmakingYouTube kanál
watchmania.skAmateur WatchmakingYouTube kanál
- WatchManiac
- Příspěvky: 522
- Registrován: 23. 1. 2010, 12:56
- Bydliště: Bernolákovo
- Kontaktovat uživatele:
Neni to zlato (zatiaľ ), je to hodinárska mosadz CuZn34Pb1...Pepa z depa píše:... ale jak udržet na mosazi povrch v čase? Řeším miniaturní štítky, jednoduché šperky, přívěsky, drobounké funkční součástky (pohledové), časem to ztmavne a při dodání lidského potu z prstů i zezelená, jakou to řešíš povrchovou úpravou - galvanicky, bezbarvý lak se časem odře, nebo je to zlato? .. asi ne
Další mě napadá stříbro, ale to je hrozně měkký, nevím ... poraďte prosím
Čo sa týka udržania pekného povrchu, pri tejto aplikácii sa nepredpokladá, že bude výrobok vystavený exteriéru a už vôbec nie ľudskému potu, takže to nijako neriešim... Mám hodinový stroj, ktorý je starý viac ako 100 rokov a použitá mosadz je jak nová...
Najrozumnejším riešením je pokovenie medených a mosadzných predmetov "inertnejším" povrchom - rieši sa postriebrením, pozlatením, a mojim najoblúbenejším je ródiovanie. (Mosadz sa ale najprv musí pomediť). Okrem trvanlivého a "odolnejšieho" povrchu je povrch aj opticky krajší.
Akurát potom mosadz nevyzerá ako mosadz
Striebro sa dá v pohode opracovávať (frézovať, gravírovať...) akurát treba ostrý nástroj, ináč je to chlpaté.
Ak ale chceš niečo "strieborné", najlepšie je použiť alpaku (iné názvy neusilber, pakfong...) CW409J - CuNi18Zn20, resp. CW403J - CuNi12Zn24. Tá je super aj na obrábanie.
Úplne naj je ale MONEL R405. Dostal som (resp. vyžobral som si) len kúsok, ale ÚPLNÁ PARÁDA (čo mi pripomína, že skúsim tu zohnať nejaké zbytky, pretože dodávateľ to už zabalil).
Ešte ma napadá metóda elektrochemická (pasivácia???), ale to som neskúšal. Kuknem do Škeríkovho receptára
Lak je IMHO blbosť... Ale Gravograf má také "kompozitné" dosky, nosná časť nejaký plast a povrch leštená lakovaná mosadz (dá sa gravírovať frézkou alebo laserom), takže možno to bude pre teba cesta... Je aj varianta do exteriéru... Ale viac neviem, tento matroš som neskúšal.
Naposledy upravil(a) WatchManiac dne 16. 1. 2015, 12:27, celkem upraveno 1 x.
„Když něčemu věnuješ dostatek času, budeš v tom mistr. Pokud nejsi blb.“
watchmania.skAmateur WatchmakingYouTube kanál
watchmania.skAmateur WatchmakingYouTube kanál
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Šlo by to IMHO celkem bezpracně i v CAMu, i ručně. V CAMu bych to řešil jako vrtání "falešných děr", které bych si vygeneroval v CADu jako kombinaci ručního umístění počátku a kopírování rotací. Ručně bych to nejspíš programoval inkrementálně v polárních souřadnicích a jestli stroj neumí polární souřadnice, tak bych si asi v Excelu udělal tabulku pozic pro vrtací cyklus.WatchManiac píše:Chcel som to pôvodne na cncčku-frézke (aby boli rozostupy medzo jednotlivými "spotmi" rovnomerné), ale skončil som pri príprave programu... Nemám šajnu. ako spraviť NC kód v CAMe, a ručne písať by som sa zbláznil... Ale ak niekoho napadá ako na to, sem s tým...
Aleš Procháska
Pokud má mosazný díl zůstat delší dobu žlutý tak ti pomůže jedině lak nebo stále leštit. Přes všechny negativní projevy, jako že se časem odře, nic lepšího není. Dříve se používal kopálový lak a dnes je jistě spousta jiných. Uvnitř hodin se to nikdy neřešilo to je fakt, ale kyvadla, ozdobné rámečky, ciferníky nebo číslice se takto ošetřily.
Krása pomíjí, blbost je věčná