Zaklad frezky
ukaz mi kolejnici THK s kuzelovou dirou pro sroub, takze je to sproste dotlaceny a utazeny, hotovo, vymalovano, prodano, to jen amater masturbuje s valeckama a jinejma sroubama, vim, nekteri vyrobci to maji v technickych listech, ale jak vidno neni to alfa-omega umisteni linearu
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
běžte se někdo podívat pod kryty profesionálního stroje.. tam to zajištěný je.. otázkou je z čeho je tohle.. nicméně každej si to dělejte jak chcete...
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
mě jen hlava nebere proč každej vymejšlí milion konstrukčních nesmyslů ve finále mnohem složitějších než to udělat rovnou pořádně a mít klid a hodně jednoduchou montáž.. to se tady budou lidi dohadovat jak jezděj hodinkama někde sem a tam a rovnaj a podkládaj a úplně nahovno ..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
No to je jednoduché . Ne každý má možnosti si něco takového nechat vyrobit . Já jsem týden lítal všude možně abych našel někoho ochotného něco ofrézovat .
Ono to totiž není tak jednoduché když neděláš v oboru a nemáš známé ve fabrice .
Ono to totiž není tak jednoduché když neděláš v oboru a nemáš známé ve fabrice .
Souhlasím s Rasem,
mohu potvrdit, že spousta vymýšlených řešeních je pouze o názoru jednotlivců.
Před dvěma lety jsem byl v montovně obráběcích strojů v Německu u značky co tu občas někdo zmíní, a zkusím pospat co bylo k vidění.
V granitovém monolitu byly obrobeny ocelové vložky s závity (válečky).
Přišroubovala se kolejnice s nějakou přesností.
Nasadil-ly se vozík s úchylkoměrem.
Paralelně se uložilo a fixovalo pravítko/etanol/kalibrované atd.
Následně se posunovalo s vozíky souběžně s pravítkem a podle odchylky se povolovali a utahovali šrouby(předepsaného typu a momentu utažení) , krásně bylo vidět co udělá rozdíl jednoho nevtonu s pozicí.
Když bylo potřeba tak byl k vidění přípravek který vyvinul tlak na bok linearu, což si u uložení do přesně obrobené drážky nedovedu reálně představit „a taky se i podkládalo“.
mohu potvrdit, že spousta vymýšlených řešeních je pouze o názoru jednotlivců.
Před dvěma lety jsem byl v montovně obráběcích strojů v Německu u značky co tu občas někdo zmíní, a zkusím pospat co bylo k vidění.
V granitovém monolitu byly obrobeny ocelové vložky s závity (válečky).
Přišroubovala se kolejnice s nějakou přesností.
Nasadil-ly se vozík s úchylkoměrem.
Paralelně se uložilo a fixovalo pravítko/etanol/kalibrované atd.
Následně se posunovalo s vozíky souběžně s pravítkem a podle odchylky se povolovali a utahovali šrouby(předepsaného typu a momentu utažení) , krásně bylo vidět co udělá rozdíl jednoho nevtonu s pozicí.
Když bylo potřeba tak byl k vidění přípravek který vyvinul tlak na bok linearu, což si u uložení do přesně obrobené drážky nedovedu reálně představit „a taky se i podkládalo“.
Jak píše RaS dvě přesné přesně broušené atd. hrany na jedno upnutí
a kolejnice ke hraně utahováním "klouže" a je dotlačována
vybroušený profil to podporuje ale nemohu to proměřit
také se podívejte jaké průměry pro šrouby jsou v kolejnicích -vůle je velká nejlépe to je vidět na THK HSR-55
ta konstrukce umožňuje rozepřít koleje při montáži tedy zase nutnost přesných....jak stále dokola píše RaS
V jednoduchosti je síla - dotlačené to mají ,povrch pro koleje je jako na koleji .
Okopírovat se to dá - oni také tak začínali a nevidím důvod proč ne .
Nevymýšlejme dokola kolo .Zapomeňme na ocel pro zedníky a zámečníky a používejme pořádnou ocel pro konstrukce strojů ,která má zaručené parametry atd.
Šroubování z desek se osvědčilo mnohým z fóra a uzavřené profily jsou neuvěřitelně tuhé a ještě pokud desky mají zámky v podobě zafrézování a kolíků máte velice dobrý stroj třeba jako Pavel z Náchoda F-1 a S-1...
Jekly a svařování se hodí pro podstavce a ponky stoly atd. pro ty co začínají to není dobrá cesta
Ti co umí a vědí jako "SVF" mohou svařovat a to osobně
a kolejnice ke hraně utahováním "klouže" a je dotlačována
vybroušený profil to podporuje ale nemohu to proměřit
také se podívejte jaké průměry pro šrouby jsou v kolejnicích -vůle je velká nejlépe to je vidět na THK HSR-55
ta konstrukce umožňuje rozepřít koleje při montáži tedy zase nutnost přesných....jak stále dokola píše RaS
V jednoduchosti je síla - dotlačené to mají ,povrch pro koleje je jako na koleji .
Okopírovat se to dá - oni také tak začínali a nevidím důvod proč ne .
Nevymýšlejme dokola kolo .Zapomeňme na ocel pro zedníky a zámečníky a používejme pořádnou ocel pro konstrukce strojů ,která má zaručené parametry atd.
Šroubování z desek se osvědčilo mnohým z fóra a uzavřené profily jsou neuvěřitelně tuhé a ještě pokud desky mají zámky v podobě zafrézování a kolíků máte velice dobrý stroj třeba jako Pavel z Náchoda F-1 a S-1...
Jekly a svařování se hodí pro podstavce a ponky stoly atd. pro ty co začínají to není dobrá cesta
Ti co umí a vědí jako "SVF" mohou svařovat a to osobně
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 10. 2. 2009, 6:21
Mozes prosim konkretizovat to podkladanie ? Tipujem tenke kovove folie, ale nie som si isty.p.mus píše:.
Když bylo potřeba tak byl k vidění přípravek který vyvinul tlak na bok linearu, což si u uložení do přesně obrobené drážky nedovedu reálně představit „a taky se i podkládalo“.
Pokial nie je drazka resp master hrana, co udrzi kolajnicu na svojom mieste?
Diki!
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 10. 2. 2009, 6:21
Srobove spoje maju jednu nevyhodu: slaby prenos vibracii, pokial kontaktna plocha zosrobovanych dielcov ma malo dotykovych bodov - a to ma vzdy. nasledkom toho dielce rezonuju. Uvazoval som nad tym, ako toto vylepsit pri spojoch, kde sa nevyzaduje presnost licovania dielcov na stotiny (zosrobovany stlp atd). Napadlo ma pouzit tenku vrstvu epoxidu zmiesaneho s jemnozrnnym karbidovym praskom (povezme 1-5um) na kontaktne plochy.pavlaxy píše: Šroubování z desek se osvědčilo mnohým z fóra a uzavřené profily jsou neuvěřitelně tuhé a ještě pokud desky mají zámky v podobě zafrézování a kolíků máte velice dobrý stroj
Bavime sa o pripade, kedy z objektivnyh dovodov vylucujeme zvaranie.
Aky mate na to nazor? Skusal niekto? diki!
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
Ahojky
především jde o odstranění příčiny-vibrací a ne řešení přenášení následků
řádně sešroubovaný stroj nemá proč vibrovat a pokud začne je nutné odstranit příčinu -třeba nevhodné řezné podmínky,nebo a nebo
-hledat proč ....
Obvykle nezačnu "podsypávat" spoje .... a do hlučných převodů dávat olej s bukovými pilinami .... a hlučný-rezonující dřez jsem horkým vzduchem polepila asfaltovou lepenkou (nic nového to není firma Elektolux měla v předválečných vysavačích tohle tlumení také)
Granitová deska je téměř výsadou měřicích strojů a tedy o snahu minimálního silového působení v pojezdech ,a zde hovoříme o obrábění a tedy značném namáhání....
Příklad byl jistě uveden jak se rovná "had" pravítkem a že dotahování ovlivní oblouk koleje....
především jde o odstranění příčiny-vibrací a ne řešení přenášení následků
řádně sešroubovaný stroj nemá proč vibrovat a pokud začne je nutné odstranit příčinu -třeba nevhodné řezné podmínky,nebo a nebo
-hledat proč ....
Obvykle nezačnu "podsypávat" spoje .... a do hlučných převodů dávat olej s bukovými pilinami .... a hlučný-rezonující dřez jsem horkým vzduchem polepila asfaltovou lepenkou (nic nového to není firma Elektolux měla v předválečných vysavačích tohle tlumení také)
Granitová deska je téměř výsadou měřicích strojů a tedy o snahu minimálního silového působení v pojezdech ,a zde hovoříme o obrábění a tedy značném namáhání....
Příklad byl jistě uveden jak se rovná "had" pravítkem a že dotahování ovlivní oblouk koleje....
Podkladalo se kovovou folii, ale jen v extrémním případě, ale prý možná kdysi v minulosti v dnešní době si to nikdo nevybavuje.el_fuego333 píše:Mozes prosim konkretizovat to podkladanie ? Tipujem tenke kovove folie, ale nie som si isty.p.mus píše:.
Když bylo potřeba tak byl k vidění přípravek který vyvinul tlak na bok linearu, což si u uložení do přesně obrobené drážky nedovedu reálně představit „a taky se i podkládalo“.
Pokial nie je drazka resp master hrana, co udrzi kolajnicu na svojom mieste?
Diki!
"přípravek" cokoli co může působit bočním tlakem. Co drží kolejnici na svém místě: spočítaný šroubový spoj.
malý obrázek ze skeneru.
Samozřejmě dřez hlučí protože voda dopadá tak že způsobí hluk - to je příčina a lepenka je odstranění následů místo abych našroubovala perlátor a změnila dopad vody na takový aby nerezonoval .
Druhý případ vyžaduje lepší vyvážení rotoru motoru a turbínky a opět - to je příčina a lepenka je odstranění následů místo abych vyvážila komponenty aby nerezonovaly .
Splečné je vyhnout se řešení příčiny protože je to drahé a kus IPY napraví následky
Druhý případ vyžaduje lepší vyvážení rotoru motoru a turbínky a opět - to je příčina a lepenka je odstranění následů místo abych vyvážila komponenty aby nerezonovaly .
Splečné je vyhnout se řešení příčiny protože je to drahé a kus IPY napraví následky
A je tady zase nová generace alternativních postupů pro montáž kolejnic. Never ending story....
P.S. Ne všichni výrobci (i v Německu) to dlají dle požadavků dodavatelů kolejnic.
Ten výrobce, co to dle infa výše ojeb.l, by to po našem dodavateli nepřebral ani ze srandy.
P.S. Ne všichni výrobci (i v Německu) to dlají dle požadavků dodavatelů kolejnic.
Ten výrobce, co to dle infa výše ojeb.l, by to po našem dodavateli nepřebral ani ze srandy.
Muže být, nechci polemizovat.
A taky si to nechá pěkně zaplatit.
http://www.datron.de/en_gb/cnc-milling- ... 8cube.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A taky si to nechá pěkně zaplatit.
http://www.datron.de/en_gb/cnc-milling- ... 8cube.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zaklad frezky som uz postavil. Pojazdy X 610mm, Y 260mm, Z 195mm.
Lineary osi Y su zatial len priskrutkovane, pride pod ne samozrejme frezovana drazka.
Navyse vrchny je trosku kratsi, pouzil som to co bolo doma. Odmeriavanie vysky nastroja chcem dat uplne mimo stol na lavy stlp, takze som to tahal co najviac vlavo.
Pohon motory 3F 4.5Nm, ovladanie planujem cez vlastnu modifikaciu TinyG2.
Tie pasoviny 100x20 som dal na zvacsenie rozmerov v osi Y, 200mm sa mi zdalo malo. A navyse potrebujem zakryt lineary osi X, tak tam pridu take duralove L profily.
Zaujima ma cim vyliat tie dute profily. Hlavne nech to je dostupny material a nestoji viac ako zvysok frezky.
Lineary osi Y su zatial len priskrutkovane, pride pod ne samozrejme frezovana drazka.
Navyse vrchny je trosku kratsi, pouzil som to co bolo doma. Odmeriavanie vysky nastroja chcem dat uplne mimo stol na lavy stlp, takze som to tahal co najviac vlavo.
Pohon motory 3F 4.5Nm, ovladanie planujem cez vlastnu modifikaciu TinyG2.
Tie pasoviny 100x20 som dal na zvacsenie rozmerov v osi Y, 200mm sa mi zdalo malo. A navyse potrebujem zakryt lineary osi X, tak tam pridu take duralove L profily.
Zaujima ma cim vyliat tie dute profily. Hlavne nech to je dostupny material a nestoji viac ako zvysok frezky.