Tos FN 20
Osová vzdálenost dle vzorce (z1 + z2)*m/2 platí jen za předpokladu, že oboje kola jsou:
- nekorigovaná
- jedno kolo má korekci +V a druhé -V a velikost korekce je stejně velká jen u jednoho kolo kladná a u druhého záporná
V jiných případech (jedno korigované a druhé ne, oboje kola korigovaná do + ale jinak velká korekce, atd.) se osová vzdálenost mění (proto se taky u převodovek s řazením používá).
- nekorigovaná
- jedno kolo má korekci +V a druhé -V a velikost korekce je stejně velká jen u jednoho kolo kladná a u druhého záporná
V jiných případech (jedno korigované a druhé ne, oboje kola korigovaná do + ale jinak velká korekce, atd.) se osová vzdálenost mění (proto se taky u převodovek s řazením používá).
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
V tabulkách se o nějaké toleranci sice píše. Konkrétně drážka v hřídeli a náboji má P9 a šířka pera má e9 nebo h9. Nicméně když jsem těsná pera kupoval tak tam žádný výběr tolerancí nebyl. Lepší by byla možná ta těsnější h9, ale abys neměl problém pak kolo navléct. Vzhledem k tomu, že těsná pera stojí pár korun od kusu a největší položkou bude poštovné (jestli neseženeš ve svém okolí prodejce co ti to prodá na krámě, já o ničem v Praze třeba nevím), tak bych to udělal koupit oboje a zkusit co bude lépe pasovat s preferencí těsnější varianty.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Ahoj tak prevodovka v hromade zeptam se jeste, na frezce jsou dva druhy oleju J4 a P4. Stane se neco kdyz pouziju jen olej J4 to je alternativa J46 pouzivam jej v prevodovce u soustruhu tak ze jej mam doma. Nebo mam jeste koupit KV46 to je alternativa te P4 je to olej jako na kluzne plochy.
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
Vyzna se nekdo ve stelovani posuvu u fn20?? Potreboval bych vystredit radici paku na posuv. Pri podelnem posuvu rucnim mi o sebe drhnou trosku kola strojniho posuvu aby to prestalo musim o kousek pohnout pakou posuvu mimo stred. Nema nekdo zdani jak se to steluje.
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
si odpovim na stelovani posuvu jsou tri srouby pod kteryma jsou kulicky s pruzinkou a kulicky zapadaji do predvrtanych der. Na stelovani osy y je sroub na boku stolu ktery zapada do trech predvratnych der na pace. Na stelovani osy x jsou dva srouby ze zadu ktere zapadi do trech predvratnych der na hrideli. Jednim se steluje stred a druhym krajni pozice. Vlastne se steluje jen pritlak kulicek. Ted resim problem ze mi na ose x dochazi k unaseni paky posuvu a nevim co stim. Ty kulicky maji byt jako aretace tak vubec nevim kde je problem. Kameny a napasovani je v pohode bylo to cele rozebrane a vycistene. Prave ze jsem myslel ze to dela neporadek ze stareho oleje a nejaka treba spona. Dira na sroub je 12 a jsou tam 11 kulicky tak jeste zkusim dat 12 co to udela, ale nejak uz jsem bezradny Nenapada nekoho cim by to mihli byt??
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
asi jsem zahadu vyresil je to posledni moznost Nejaky blbec tam dal 11 kulicky a oni tam asi maji byt 8 Tak ze dojdu koupit kulicky opravim 4 posledni zavity a vyzkousim a to by bylo aby nebylo
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 10. 2. 2009, 6:21
Mozno strela do vzduchu, ale moja kunzmann ufv 500/600 mala problem s X posuvom z dovodu, ze bol na nej urobeny sice kvalitny repas, ale frezku skladala nejaka opica, ktora zle nastavila protistojne ozubene kolecka na saniach pri ich osadeni, a zuby spojky nepasovali presne do seba a chovalo sa to podobne, ako popisujes.
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
A jsi si jistý, že tohle jde i u rychloběžné hlavy?
U FN22 to taky tak dělám, ale u běžného vřetene. Tj. u svislé frézovací hlavy, nebo horizontálního vřetene, protože to jde přes rychlostní skříň, kde je to hodně převodů. Nebo někdy i přidržím takové to plastové kolečko co je vzadu, co se používá pro pootočení převodů při řazení rychlosti.
Je teda fakt, že popravdě nevím jak u FN20 vypadá rychlonběžná hlava. Jen hádám, že bude podobná jako u FN22. U té má hlava vlastní motor a je tam převod klínovým řemenem.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa