kreslení kapsy - pro ostré rohy
ostré rohy se vyrábějí blbě, proto musí mít kapsa v rohu zaoblení dle použitého nástroje - viz vlevo
pokud ale potřebuji napasovat díl s ostrými rohy, vychází rozumně zaoblení - viz vpravo. Máte či existuje nějaký fígl, jak to jednoduše nakreslit ?
(jasně, osa úhlu, kružnice požadovaného průměru, pak většinu odmazat ... ale to by snad mohlo jít i lehčeji (solidworks))
pokud ale potřebuji napasovat díl s ostrými rohy, vychází rozumně zaoblení - viz vpravo. Máte či existuje nějaký fígl, jak to jednoduše nakreslit ?
(jasně, osa úhlu, kružnice požadovaného průměru, pak většinu odmazat ... ale to by snad mohlo jít i lehčeji (solidworks))
- Přílohy
-
- kapsa.jpg (10.53 KiB) Zobrazeno 6101 x
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Já to dělávám stejně jak máš nakreslené, jen místo osy úhlu použiju vazbu "stejná délka" mezi těmi pomocnými čarami. Nic lepšího jsem taky nevymyslel. Snad jedině na to udělat makro Plus ještě zaoblím přechod mezi stěnou a radiusem, aby se to dalo obrábět o chlup rychleji.
Aleš Procháska
ja to delam v CAMu tak, ze udelam kapsu a na rohy dam vrtani
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
toto jsem nějak nepochopilrobokop píše:ja vetsinou v jedne ose pretahnu o polomer nastroje pak se vratim a jedu druhou osu
to Filla - jasně, otvor v koutu kapsy - ale to se mi nelíbí, bere to moc materiálu pokud je třeba kapsa blízko okraje, také pak neumím přesně trefit hloubku nemluvě o dalším potřebném nástroji
no, vlastně nechápu ani toto "jen místo osy úhlu použiju vazbu "stejná délka" mezi těmi pomocnými čarami."
nicméně při hledání jsem našel postup pomocí symetrie (možná to tak bylo myšleno, já dosud zbytečně definoval přesně úhel osy)
z úhlu vytáhnu "nějak" osu, vazbou "symetrická" ji srovnám do osy/symetrie, pak už jen na osu umístit kružnici procházející vrcholem kapsy, okotovat požadovaný průměr, odmazat přebytečné
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
vrtam to stejnou frezou, takze vymena odpada
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Myslím ty čerchované čáry, označit a dát vazbu "equal lenght/diameter". Musí být samozřejmě kolineární s obrysovými čarami kapsy. Ale tou symetrií dosáhneš přesně téhož, takže je to taky v pořádku.chb píše:no, vlastně nechápu ani toto "jen místo osy úhlu použiju vazbu "stejná délka" mezi těmi pomocnými čarami."
nicméně při hledání jsem našel postup pomocí symetrie (možná to tak bylo myšleno, já dosud zbytečně definoval přesně úhel osy)
Aleš Procháska
jo aha ... ale ty čerchované čáry jsem tam domaloval jen pro ilustraci, jak bych chtěl umístit kružnici = to je vlastně už výsledek požadované kružniceprochaska píše:Myslím ty čerchované čáry, označit a dát vazbu "equal lenght/diameter". Musí být samozřejmě kolineární s obrysovými čarami kapsy. Ale tou symetrií dosáhneš přesně téhož, takže je to taky v pořádku.chb píše:no, vlastně nechápu ani toto "jen místo osy úhlu použiju vazbu "stejná délka" mezi těmi pomocnými čarami."
nicméně při hledání jsem našel postup pomocí symetrie (možná to tak bylo myšleno, já dosud zbytečně definoval přesně úhel osy)
díky všem za rady
PS - daří se mi najít jen vazbu ... "stejný poloměr/délka" - ale nemám pocit, že by mi to pomohlo, zas tak moc SW neumím , možná koukám jinam
já postupuji takto - kout,
osu toho úhlu symetrií/úhlem
někam na osu střed kružnice která prochází vrcholem koutu
okótování kružnice = kolik si troufnu podle nástroje aby nedrnčel
odmazání nepotřebného
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Čumím jako puk.
Tohle jsem vždycky považoval za naprosto základní a elementární vlastnost CAMů. Tuším se to jmenuje fillet. Používám Aspire, tam to samozřejmě je.
To opravdu nějaké CADy/CAMy nemají nebo to celé blbě chápu a problém je někde úplně jinde?
Tohle jsem vždycky považoval za naprosto základní a elementární vlastnost CAMů. Tuším se to jmenuje fillet. Používám Aspire, tam to samozřejmě je.
To opravdu nějaké CADy/CAMy nemají nebo to celé blbě chápu a problém je někde úplně jinde?
aha, takže když to pro sebe shrnu ... způsob tvorby ve výkresu je jasný a jde dělat několika způsoby - viz výše
důležitá informace je, že by to měla být starost CAMu - to vlastně dává smysl, až CAM volí průměr nástroje a tedy i rozměry.
pojem FILLET - je zaoblení - které jen odebírá / zakulacuje hrany (toto asi většinou kreslíme v CADu, ač CAM to jistě umí také)
to co jsem hledal je DOG-BONE fillet - a měl / mohl by to umět CAM (hledat to v CADu je asi nesmysl)(můj DELCAM to neumí )
díky
Fusion 360 to umí https://www.youtube.com/watch?v=EM13Dz4Mqnc
důležitá informace je, že by to měla být starost CAMu - to vlastně dává smysl, až CAM volí průměr nástroje a tedy i rozměry.
pojem FILLET - je zaoblení - které jen odebírá / zakulacuje hrany (toto asi většinou kreslíme v CADu, ač CAM to jistě umí také)
to co jsem hledal je DOG-BONE fillet - a měl / mohl by to umět CAM (hledat to v CADu je asi nesmysl)(můj DELCAM to neumí )
díky
Fusion 360 to umí https://www.youtube.com/watch?v=EM13Dz4Mqnc
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Tady je řešení problému ukázáno a vysvětleno ve Fusion 360
https://www.youtube.com/watch?v=w5Xa7oT ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Třeba to někomu pomůže
https://www.youtube.com/watch?v=w5Xa7oT ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Třeba to někomu pomůže
ještě jednou ostrý roh - vlastně dotaz jak si zjednodušit kreslení SolidWorks
skica - nakreslený roh/kout (viz obr. 1 pozice )
pak mne napadne z důvodu vyrobitelnosti či účelu a roh zakulatím (2)
Pak si to zase rozmyslím a chci se vrátit zpět do stavu (1) (ale pozdě na použití funkce "zpět")
(konečně jsem pochopil, že je lepší zaoblení dělat až na 3D modelu, kde zaoblení je samostatný prvek ve stromu a jde tím pádem smazat)
Mohu sice měnit radius zaoblení - ale ne do nuly, nezbývá než radius smazat - a jsem v situaci (3)
mohu myší jednu přímku "nastavit" ale ve složitější kresbě se to chytá kde čeho a strefit se do pokračování přímky nemusí být snadné
zatím jako nejrychlejší používám variantu šikmé přímky kdesi "před" rohem a prodloužení jedné + druhé - viz (4) + oříznout přebytečné
Otázka - jde nějak jednoduše "obnovit" roh - nebo obecně spojit dvě přímky které na sebe zatím "nedosáhnou" ?
díky za radu
skica - nakreslený roh/kout (viz obr. 1 pozice )
pak mne napadne z důvodu vyrobitelnosti či účelu a roh zakulatím (2)
Pak si to zase rozmyslím a chci se vrátit zpět do stavu (1) (ale pozdě na použití funkce "zpět")
(konečně jsem pochopil, že je lepší zaoblení dělat až na 3D modelu, kde zaoblení je samostatný prvek ve stromu a jde tím pádem smazat)
Mohu sice měnit radius zaoblení - ale ne do nuly, nezbývá než radius smazat - a jsem v situaci (3)
mohu myší jednu přímku "nastavit" ale ve složitější kresbě se to chytá kde čeho a strefit se do pokračování přímky nemusí být snadné
zatím jako nejrychlejší používám variantu šikmé přímky kdesi "před" rohem a prodloužení jedné + druhé - viz (4) + oříznout přebytečné
Otázka - jde nějak jednoduše "obnovit" roh - nebo obecně spojit dvě přímky které na sebe zatím "nedosáhnou" ?
díky za radu
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů