Dvourychlostný Dahlander
no on toho dahlandera není zas taková prdel převinout, musí se to velice přesně spočítat jinak se to hřeje jak kráva a je to náročné na plnění drážek. takže to někdo střelil od oka podle psaného výkonu a hotovo , asi by to šlo poznat i z kroku cívek kdybybylo foto .
TAk som zase tu ,dík za snahu.
Tu je foto pily : A tu je foto Motora ale je tam len malá diera nič sa nedá rozpoznať. Skor by ma zaujimalo čo by som vlastne mal namerať.
Teoreticky šesť párov s odporom z toho 3 s nejakým a 3 s nejakým iným alebo sa mýlim?
Resp. a jak sa to bude líšiť medzi dahlander Y-YY A-AA?
Tu je foto pily : A tu je foto Motora ale je tam len malá diera nič sa nedá rozpoznať. Skor by ma zaujimalo čo by som vlastne mal namerať.
Teoreticky šesť párov s odporom z toho 3 s nejakým a 3 s nejakým iným alebo sa mýlim?
Resp. a jak sa to bude líšiť medzi dahlander Y-YY A-AA?
SUIL 40,ATLAS W4,Thiel Duplex 155,BNNK 32...
Neexistuje blbá otázka,iba odpoveď.
Neexistuje blbá otázka,iba odpoveď.
no když se podíváš jak je vlastně vnitřně zapojen dahlander tak z toho vyplívá že bys musel naměřit něco mezi všemi dráty navzájem , což jsi psal že naměříš jen v párech což pak nemůže být dahlander.
https://www.google.cz/search?q=dahlande ... 5878873329" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.cz/search?q=dahlande ... 5878873329" onclick="window.open(this.href);return false;
Naměřit by si měl hodnoty odpovídající tomu, jak je ten motor navržený (Dahlender nebo dvě separátní vinutí, v obou případech vždy podle toho, co tam je - Y/D nebo jiné). Respektive nechápu, co chceš jiného slyšet. Schémata máš, motor taky.
Jinak podle mě je tam je spíš dvojité vinutí - viz http://cr4.globalspec.com/PostImages/20 ... 7B8675.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; dole.
Ono obecně platí, že pokud někdo rozebírá nějaké el. zapojení, tak by si měl kupodivu namalovat jak to bylo zapojený a ty vývody hlavně pořádně označit - protože v případě vícerychlostních elektromotorů jsou volné neoznačené dráty vždy problém, vyžadující pak někoho, kdo opravdu má s motory dostatečnou praxi.
Já bych si to v prvé řadě rozumně změřil - co OPRAVDU mezí čím kolik má a pak, pokud to nebude jasné, tak to zkusil zapojit podle jednotlivých variant a před 3F Křižíka opatrně roztočil a změřil fázové proudy klešťákem.
Pokud to budeš mít špatně (v případě Dahlandera), tak proudy budou násobně vyšší a moment bude tragedie, o oteplení nemluvě.
Jinak podle mě je tam je spíš dvojité vinutí - viz http://cr4.globalspec.com/PostImages/20 ... 7B8675.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; dole.
Ono obecně platí, že pokud někdo rozebírá nějaké el. zapojení, tak by si měl kupodivu namalovat jak to bylo zapojený a ty vývody hlavně pořádně označit - protože v případě vícerychlostních elektromotorů jsou volné neoznačené dráty vždy problém, vyžadující pak někoho, kdo opravdu má s motory dostatečnou praxi.
Já bych si to v prvé řadě rozumně změřil - co OPRAVDU mezí čím kolik má a pak, pokud to nebude jasné, tak to zkusil zapojit podle jednotlivých variant a před 3F Křižíka opatrně roztočil a změřil fázové proudy klešťákem.
Pokud to budeš mít špatně (v případě Dahlandera), tak proudy budou násobně vyšší a moment bude tragedie, o oteplení nemluvě.
ještě jedna poznámka - pokud předchozí majitel byl fakt píp, tak je možná i varianta, že ten motor je převinutý, ale protože to navinout stejně jako to bylo, bylo pro opraváře mimo jeho duševní schopnosti, tak to možná namotal jako klasické jednorychlostní motor - prostě jedno vinutí a všechny konce cívek. Pak je ale třeba si uvědomit, že ty cívky nemůžeš zapojit jak se Ti zlíbí, ale musíš dodržet konce a začátky - což obvykle ani běžný elektrikář netuší (respektive nenapadne ho to a výsledkem je pak jasný kouř).
http://elektrika.cz/data/clanky/uazcm010828" onclick="window.open(this.href);return false;
http://elektrika.cz/data/clanky/uazcm010828" onclick="window.open(this.href);return false;
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5218
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
S tím zvonkáčem je mi to jasné.milan584 píše:ještě jedna poznámka - pokud předchozí majitel byl fakt píp, tak je možná i varianta, že ten motor je převinutý, ale protože to navinout stejně jako to bylo, bylo pro opraváře mimo jeho duševní schopnosti, tak to možná namotal jako klasické jednorychlostní motor - prostě jedno vinutí a všechny konce cívek. Pak je ale třeba si uvědomit, že ty cívky nemůžeš zapojit jak se Ti zlíbí, ale musíš dodržet konce a začátky - což obvykle ani běžný elektrikář netuší (respektive nenapadne ho to a výsledkem je pak jasný kouř).
http://elektrika.cz/data/clanky/uazcm010828" onclick="window.open(this.href);return false;
Přiznám se, že jsem nepochopil tu metodu s tou baterkou.
Můžete mne někdo nakopnout správným směrem?
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Jistě - lupnu do cífky impuls a ten se mi přes pole v motoru samozřejmě indukuje i do zbylých dvou cívek - no a tam musí vylézt ten puls obráceně (samozřejmě náběh, ne vypnutí.) Prostě rafika musí kývnou nejdřív obráceně, pak při odpojení napájení shodně s první buzenou cívkou.Zdenek Valter píše:S tím zvonkáčem je mi to jasné.milan584 píše:ještě jedna poznámka - pokud předchozí majitel byl fakt píp, tak je možná i varianta, že ten motor je převinutý, ale protože to navinout stejně jako to bylo, bylo pro opraváře mimo jeho duševní schopnosti, tak to možná namotal jako klasické jednorychlostní motor - prostě jedno vinutí a všechny konce cívek. Pak je ale třeba si uvědomit, že ty cívky nemůžeš zapojit jak se Ti zlíbí, ale musíš dodržet konce a začátky - což obvykle ani běžný elektrikář netuší (respektive nenapadne ho to a výsledkem je pak jasný kouř).
http://elektrika.cz/data/clanky/uazcm010828" onclick="window.open(this.href);return false;
Přiznám se, že jsem nepochopil tu metodu s tou baterkou.
Můžete mne někdo nakopnout správným směrem?
Svým způsobem to samý jako ta "trafomotor" metoda, ale měří se ne na 50Hz, ale na jednom jediným pulsu z plochý s jednorožcem (třeba).
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5218
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Dík, tak to jsem konečně pochopil.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Ok ukecali ste ma Zajtra to cele naložim a odveziem do elmotu . Každy ma robit co vie a ja som strojar a nie elektrikar.Aspon bude istota ze budem rezat a nie dymit.
SUIL 40,ATLAS W4,Thiel Duplex 155,BNNK 32...
Neexistuje blbá otázka,iba odpoveď.
Neexistuje blbá otázka,iba odpoveď.
Jako sem http://www.servisy-24.cz/servis-46?kata ... ne-elektro" onclick="window.open(this.href);return false;?villli píše:Ok ukecali ste ma Zajtra to cele naložim a odveziem do elmotu . Každy ma robit co vie a ja som strojar a nie elektrikar.Aspon bude istota ze budem rezat a nie dymit.
Tak to se docela těším na dobrou zábavu.