starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich
tak jsem si nadělil historii. Dlouho nepoužívaný, nejspíš podle prachu z dřevěných pilin používaný spíš na soustružení dřeva. Zatím základní očištění a kontrola funkčnosti na provizorně upevněném motoru s převodovkou (3 rychloti vpřed/ 1 vzad). Púvodně byl motor zavěšen od stropu. Zdá se, že vše funguje.
Zdravím, ja som si nadelil taký istý (: je krasny, no v biednom stave, idem ho dať dokopy. Mám prosbu, šrubovicu na posuvy mám 4/inch, a kolesa na prevody posuvov len 3ks.
Mne tam vychádza modul 1.5 - no s dierou na hriadeľ +- 18mm a šírkou zubu tiež +-18mm . Typizované (ČSN) kolesá s modulom 1.5 som ale našiel iba so šírkou zubu 17 a qdierou 16mm.
Je možné, že (tento sústruh sa robil i v licencii v británii - neviem ho 100% identifikovať, či ide o D alebo GB variant), je teda možné, že ozubenia sa pred 100-130 rokmi robili inak? Alebo sú podľa palcových noriem ?? Vopred vďaka za radu .
Mne tam vychádza modul 1.5 - no s dierou na hriadeľ +- 18mm a šírkou zubu tiež +-18mm . Typizované (ČSN) kolesá s modulom 1.5 som ale našiel iba so šírkou zubu 17 a qdierou 16mm.
Je možné, že (tento sústruh sa robil i v licencii v británii - neviem ho 100% identifikovať, či ide o D alebo GB variant), je teda možné, že ozubenia sa pred 100-130 rokmi robili inak? Alebo sú podľa palcových noriem ?? Vopred vďaka za radu .
-
- Příspěvky: 3023
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
V zásade nemuseli byť rovnaké, v priebehu času sa menil napr. uhol záberu. Čo ti bráni použiť nové kolesá aj miesto tých 3 starých čo máš keby to nesedelo a je po probléme? Dieru 16 prevŕtaš na 18 mm a s tou šírkou zubu 1mm hore dole je to jedno.Ras69 píše: ↑21. 8. 2019, 9:54 Zdravím, ja som si nadelil taký istý (: je krasny, no v biednom stave, idem ho dať dokopy. Mám prosbu, šrubovicu na posuvy mám 4/inch, a kolesa na prevody posuvov len 3ks.
Mne tam vychádza modul 1.5 - no s dierou na hriadeľ +- 18mm a šírkou zubu tiež +-18mm . Typizované (ČSN) kolesá s modulom 1.5 som ale našiel iba so šírkou zubu 17 a qdierou 16mm.
Je možné, že (tento sústruh sa robil i v licencii v británii - neviem ho 100% identifikovať, či ide o D alebo GB variant), je teda možné, že ozubenia sa pred 100-130 rokmi robili inak? Alebo sú podľa palcových noriem ?? Vopred vďaka za radu .
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
To je mi jasné, že to takto ide, vďaka za radu, no tých 18mm - aby to sedelo aj na lýre a na malej predlohe v súkolí - tak by sa musel rozdiel doložiť podložkami, no a druhá vec je, že pôvodný - inak krásny a funkčný 400w motor by som chcel nahradiť novým - od okolo 1.1 do 1.5 kw s meničom, vyradiť tak tú síce veľmi peknú prevodovku z auta (tiež okolo 100r , ktorú tam asi fabrika dodávala, keď to nešlo na centrálnu transmisiu) a tým trocha vlastne i zvýšiť (citlivo samozrejme) aj krútiaci moment , no a teda skôr by sa pýtalo pri tom istom module ozubenia (1.5 u mňa) zväčšiť šírku, čo tiež vlastne nejde, teda lepšie je zachovať pôvodné rozmery.
V podstate som rozhodnutý, idem robiť kolá z hardox 500 (ak splaším nástroj narýchlo), alebo z c45...
V podstate som rozhodnutý, idem robiť kolá z hardox 500 (ak splaším nástroj narýchlo), alebo z c45...
-
- Příspěvky: 3023
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Celkom nerozumiem, prečo si komplikuješ život, ale obávam sa, že hardoxové kolesá s toho SV18-ku s toho neurobia. Ak je to len kvôli cene, to by sa dalo pochopiť, ale strúhať do hardoxu zuby na fréze musí byť zážitok. Tie pôvodné kolesá sú primerane pevné zvyšným komponentom toho stroja.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
kola jsou origo litinová modulová, úhel záběru předválečných 15st., hardox je nesmysl a bizár, není důvod,
ad. směšná cena za kola hotová....tahle sadička v konkrétním modulu vyjde v polotovarech na dodělání děr a per na bratru +-6 k (řetězy, arkov atd)což z nich vzhledem k hodnotě celého soustruhu už levnou srandu nedělá
ad. směšná cena za kola hotová....tahle sadička v konkrétním modulu vyjde v polotovarech na dodělání děr a per na bratru +-6 k (řetězy, arkov atd)což z nich vzhledem k hodnotě celého soustruhu už levnou srandu nedělá
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Ak by si mal kupovať hardox na celú sadu v hrúbke 18-20mm, koľko by stál? asi viac ako tých 6k.
a za koľko by si odvalil jedno koleso z hardoxu? ja ani za 1000eur.
sa mi to zdá ako nápad, že v robote máme hardox a chalani mi to spravia.
na začiatok treba pár (7ks?) kolies, potom môžeš dokupovať
-
- Příspěvky: 3023
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Vzhľadom na funkčnú hodnotu stroja to nemá význam počítať. Ale po prvom zafrézovaní do hardoxu sa mu tá 6-ka nebude zdať moc. A to ešte ide zháňať nástroj.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Kola z Hardoxu jsou masochismus... Nechá se dobře palit laserem tak do 10 mm. Pak dělá lepší povrch plazma. Z mé zkušenosti... Pak ale jedině brousit. A to nikdo dělat nebude.
Stejně těch kol na takovým verku moc potřebovat nebude...
Edit: ještě mě napadl na ten Hardox drátořez... Ale to by byla trochu jiná cifra.
Stejně těch kol na takovým verku moc potřebovat nebude...
Edit: ještě mě napadl na ten Hardox drátořez... Ale to by byla trochu jiná cifra.