Milane, tady si dovolím nesouhlasit, mám k tomu origo manuál z roku 1955 uváděný typ Ruhla 84 a někdo do něj vložil výkresy z roku 1947 ještě než to ten závod klementa gottwalda znárodnil a na výkresech je Thiel-84 Gauthier W1 je o hodně jiný, pokud už někdo kopíroval, tak Thiel od Mikronu, konkrétně typ Mikron 79 zde důkaz http://en.lagermaschinen.de/machinedocs ... 447442.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;milan584 píše:.......To v tomto threadu je dederony obtažený (špatně) Gauthier (Leica) a to JE (respektive bude torzo na GO) čistá odvalovačka na kola s přímým ozubením.
Oba stroje mají společnou barvu a že se strkají do zásufky (400V)
Frézka na ozubení
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Jo, tak to je jasný - špatně jsem si to pamatoval - W1 je lištová, kdežto ten mikron/th 84 má to bajonetový jednokusový upínání.tumlik píše:Milane, tady si dovolím nesouhlasit, mám k tomu origo manuál z roku 1955 uváděný typ Ruhla 84 a někdo do něj vložil výkresy z roku 1947 ještě než to ten závod klementa gottwalda znárodnil a na výkresech je Thiel-84 Gauthier W1 je o hodně jiný, pokud už někdo kopíroval, tak Thiel od Mikronu, konkrétně typ Mikron 79 zde důkaz http://en.lagermaschinen.de/machinedocs ... 447442.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;milan584 píše:.......To v tomto threadu je dederony obtažený (špatně) Gauthier (Leica) a to JE (respektive bude torzo na GO) čistá odvalovačka na kola s přímým ozubením.
Oba stroje mají společnou barvu a že se strkají do zásufky (400V)
[quote="aleshonsa"]No OK, mam dojem že už jsem to natáčení vřetene našel. V čem spočívá atypičnost nástrojů vůči normálním odvalovacím frézám?
Že to neumí šikmé ozubení je celkem limitace. Doplnění výměnných kol závisí jaký modul ty kola mají. Moduly 1 - 1,5 - 2 atd. se dají koupit. Nicméně i tak může být průměrná cena řekněme 100,-/ks a při počtu 120ks by to skutečně bylo řekněme dalších 10 - 12 tisíc. Pak by se asi musel upravit náboj. Jestli je ale modul třeba 1,25 nebo 1,75 tak je to problém, protože to se koupit nedá.
Takže maximální modul je 1. Jaký je maximální průměr a tloušťka vyráběného ozubeného kola?
Já jsem jeden čas viděl prodávat nějakou starou obrážečku na ozubení v rozebraném stavu za snad 5 000,- nebo kolik to tenkrát bylo. Nejdříve jsem o ní uvažoval, ale pak jsem se na to vykašlal, protože jsem si říkal, jestli je to nakonec kompletní. A pak taky skládat něco co člověk nerozebíral a bez dokumentace je taky trochu problém. Hlavně na obrážení ozubení nemam žádné nástroje.
Ad ta zmiňovaná obrážečka-byl to Lorenz S00,mašinka která umí modul do 4 a kola do průměru 190mm,v podstatě jako TOS OH4,ale s velkou dírou ve stole.Bylo to tuším v Jiřetíně, jel jsem se tam mrknout..Cena bez chyby,mašina má asi 1500kg,takže trošku víc než za šrot.Bohužel bývalý majitel i když tvrdil,že na tom dělal, o ní moc nevěděl..Z mně nepochopitelného důvodu ji ten negramot začal rozebírat,bohužel nestrojařsky,pak se na to vy..a celou chalupu i s dalšími sroji prodal.Nový majitel se toho chtěl zbavit,páč mu to nic neříkalo,tak jsem tam strávil asi dva večery kompletováním toho,co ten debil rozmontoval-díly byly všude,bohužel ale už ne všechny. Jen podle oka jsem nenašel páku pohonu smýkadla,žádné víko,jen pár šroubů (bylo to podle licenceFellows,takže vše palcové),asi dvě hřídele a už nevím kolik kol..(nemyslím výměnné,těch tam bylo asi dvacet-mělo jich být sedmdesát,samozřejmě to nemá normální modul,ale něco jako 1,6)..Neměl jsem tehdy ponětí o nikom,kdo ji má a neměl jsem ani manuál.Nevzal jsem ji..
Úplnou náhodou jsem měsíc po tom,co se mašina prodala sehnal manuál,páku,výkresy i kola..tak to bývá.. Není tu někde náhodou šťastný majitel zmíněného stroje?
Že to neumí šikmé ozubení je celkem limitace. Doplnění výměnných kol závisí jaký modul ty kola mají. Moduly 1 - 1,5 - 2 atd. se dají koupit. Nicméně i tak může být průměrná cena řekněme 100,-/ks a při počtu 120ks by to skutečně bylo řekněme dalších 10 - 12 tisíc. Pak by se asi musel upravit náboj. Jestli je ale modul třeba 1,25 nebo 1,75 tak je to problém, protože to se koupit nedá.
Takže maximální modul je 1. Jaký je maximální průměr a tloušťka vyráběného ozubeného kola?
Já jsem jeden čas viděl prodávat nějakou starou obrážečku na ozubení v rozebraném stavu za snad 5 000,- nebo kolik to tenkrát bylo. Nejdříve jsem o ní uvažoval, ale pak jsem se na to vykašlal, protože jsem si říkal, jestli je to nakonec kompletní. A pak taky skládat něco co člověk nerozebíral a bez dokumentace je taky trochu problém. Hlavně na obrážení ozubení nemam žádné nástroje.
Ad ta zmiňovaná obrážečka-byl to Lorenz S00,mašinka která umí modul do 4 a kola do průměru 190mm,v podstatě jako TOS OH4,ale s velkou dírou ve stole.Bylo to tuším v Jiřetíně, jel jsem se tam mrknout..Cena bez chyby,mašina má asi 1500kg,takže trošku víc než za šrot.Bohužel bývalý majitel i když tvrdil,že na tom dělal, o ní moc nevěděl..Z mně nepochopitelného důvodu ji ten negramot začal rozebírat,bohužel nestrojařsky,pak se na to vy..a celou chalupu i s dalšími sroji prodal.Nový majitel se toho chtěl zbavit,páč mu to nic neříkalo,tak jsem tam strávil asi dva večery kompletováním toho,co ten debil rozmontoval-díly byly všude,bohužel ale už ne všechny. Jen podle oka jsem nenašel páku pohonu smýkadla,žádné víko,jen pár šroubů (bylo to podle licenceFellows,takže vše palcové),asi dvě hřídele a už nevím kolik kol..(nemyslím výměnné,těch tam bylo asi dvacet-mělo jich být sedmdesát,samozřejmě to nemá normální modul,ale něco jako 1,6)..Neměl jsem tehdy ponětí o nikom,kdo ji má a neměl jsem ani manuál.Nevzal jsem ji..
Úplnou náhodou jsem měsíc po tom,co se mašina prodala sehnal manuál,páku,výkresy i kola..tak to bývá.. Není tu někde náhodou šťastný majitel zmíněného stroje?
Zeptám se možná blbě. Vcera jsem zahlédl v hromadě železa vřeteno s motorem z odvalovky. Mělo tak kolem 50 kg. Byl v tom servo motor, převodovka a pak hřídel cca 500 mm a na konci odvalovací fréza modulu cca 4. Dalo by se to k něčemu smysluplném využít. Díky moc
Je to možné, že to bylo ono. Byl na tom znak TOS. Do těhle strojů zatím nedělám . Ale byl to kvádr 250x250x600. Z té čtvercové strany koukalo to vřeteno. Uvnitř byl vidět motor, pod ním prevodovka. Upevnění ke stroji bylo přes kruhové osazení cca 150 mm.
V pondělí ráno tam jedu. Byl jsem v pátek na cestě z Brna a nějak jsem nestíhal. Těch pokladů tam bylo víc...
V pondělí ráno tam jedu. Byl jsem v pátek na cestě z Brna a nějak jsem nestíhal. Těch pokladů tam bylo víc...
No, mě by to bylo stejně k prdu.
Jo, kdyby tam tak stál celý stroj na prodej, to by byla jiná kávička.
Nebo kdybych měl stroj a scházelo mi to, protože to bývalo jako zvláštní přísluško.
Uvidíš co najdeš. Minimálně ten nástroj, pokud už to nejsou "žiletky" by stál za to, si ušpinit ruce.
Jo, kdyby tam tak stál celý stroj na prodej, to by byla jiná kávička.
Nebo kdybych měl stroj a scházelo mi to, protože to bývalo jako zvláštní přísluško.
Uvidíš co najdeš. Minimálně ten nástroj, pokud už to nejsou "žiletky" by stál za to, si ušpinit ruce.
Sběratel strojů :-)
Abych se Ti přiznal, tak už mě to taky napadlo. Ten motor by tu frézu nemohl utáhnout a ani nic ve výrobním TOS Čelakovice mi to nepřipomíná... Každopádně už je to doma. I kdybych si tím měl ořezávat tužky. Budou v tom přesný ložiska a třeba to na něco použiju.