PartMiller TinyCNC - projekt pro 3D tisk s DE precíznosti
Díky za odkazy na ty nýtovací matice. Už jsem je objednal.
Skutečně v tom PDF jsou uvedeny funkčí linky na každý jednotlivý díl, kde koupit.
Jen díl "Steuerungselektronik Till's Board" (myslím, že jde o základní řídící desku v plánku označenou jako Till's MPCNC Steuerung) odkazuje na nějaký facebook, kde je uzavřená skupina. Zatím veškeré pátrání kde tuto desku koupit selhává a nebo selhávám já. Teda jedna adresa v Německu vyjela ale nějak jednoduše (jsem absolutní lama) uvedený díl nenabízí.
https://www.estlcam.de/steuerung_hardware.php
Pořád tisknu a už to vidím, největší slabinou bude opravdu čas potřebný k tisku.
Skutečně v tom PDF jsou uvedeny funkčí linky na každý jednotlivý díl, kde koupit.
Jen díl "Steuerungselektronik Till's Board" (myslím, že jde o základní řídící desku v plánku označenou jako Till's MPCNC Steuerung) odkazuje na nějaký facebook, kde je uzavřená skupina. Zatím veškeré pátrání kde tuto desku koupit selhává a nebo selhávám já. Teda jedna adresa v Německu vyjela ale nějak jednoduše (jsem absolutní lama) uvedený díl nenabízí.
https://www.estlcam.de/steuerung_hardware.php
Pořád tisknu a už to vidím, největší slabinou bude opravdu čas potřebný k tisku.
Naposledy upravil(a) reta dne 27. 11. 2019, 8:55, celkem upraveno 1 x.
pouzij tuhle desku https://m.aliexpress.com/item/328462207 ... 4887177474
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
-
- Příspěvky: 3010
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ja som nedávno gravíroval jemný reliéf do akrylu a aj do dreva s tvarovo identickou jednobritkou od HpTEC, typ 802-p z CNCShopu a rezala naozaj parádne. Ten tvar má zrejme niečo do seba.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
1. Založte si už jiné vlákno k těm DPS a frézam na ně... moderátoři se ke změně namají a jenom to zde zanášite bordelem...
2. také mne napadlo dát tam klasickej Nano CNC shield, nakonec mne to nedalo a našel jsem tu původní desku je to MPCNC-Nano-Estlcam-Shield
https://github.com/tnn85/MPCNC-Nano-Estlcam-Shield
https://www.thingiverse.com/thing:3563844
Takže pokud by bylo nejhůře, dokumentace existuje a dá se to lehce spíchnout i doma
Nestudoval jsem to zatím, ale myslím že se bude dát začít i s tím Nano CNC shield za pár kaček...
2. také mne napadlo dát tam klasickej Nano CNC shield, nakonec mne to nedalo a našel jsem tu původní desku je to MPCNC-Nano-Estlcam-Shield
https://github.com/tnn85/MPCNC-Nano-Estlcam-Shield
https://www.thingiverse.com/thing:3563844
Takže pokud by bylo nejhůře, dokumentace existuje a dá se to lehce spíchnout i doma
Nestudoval jsem to zatím, ale myslím že se bude dát začít i s tím Nano CNC shield za pár kaček...
Bezny kuprexit (FR4 co koupis v CR cmaloobchode) ma toleranci i 0.2mm/100mm v obou smerech. Takze bez levelingu poradne PCB delat nejde. Jeste tak desku se sirokyma cestama pro THC jde tak nejak gravirovat 10° nebo 15° nastrojem, ale i pro vetsi SMD pouzdra uz potrebujes kazdopadne kompenzovat tu tloustku. Ja po par letech na sve male frezce nakonec skoncil u autolevelingu v rastru 20x20mm, odmerovano primo dotykem nastroje na med tesne pred gravirovanim, Tak dokazu spolehlive i QFP pouzdra, cili udrzet izolacni merezu kolem 0.4mm. To je ale bez online odmerovani vysky a nastroje asi dosazitelne maximum.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Jestli chces nerez, tak https://www.akros.cz/matice-nytovaci-se ... an-1021-a2.reta píše: ↑27. 11. 2019, 1:37 Zatím co tiskárna tiskne, tak jsem se rozhodl. že nakoupím nějaké to železo. A mám první problém, kde koupit ty nýty se závitem, nebo něco podobného, zatím jsem našel u nábytkářů ale jen M6 a více, napadl mne nypl do výpletů kol, ty mají sice M3 ale cena cca 4-7/kus Kč se mi nelíbí. Lineáry to bude jasně čína.
Otázka zná někdo kde se to dá koupit (origo), nebo nějaká náhrada za slušnější cenu? zatím jsem nestudoval zda-li by se tam nemohly použít normální matice, někam asi jo.
nýt se závitem.gif
Jinak to mivala Ferona (takove ty jako zlute - nevim, barevny pozink?), v Praze to byvalo u Rouska na Synkaci.
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Ta řídící deska se dá objednat jako stavebnice (DPS+součástky) za 32,- EUR + pošta ...
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... Q/viewform
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... Q/viewform
Díky, tak to jsem v pasti to nedám.
Tak nezbývá než:
1) použít to co objevil filla
https://m.aliexpress.com/item/328462207 ... 4887177474
teda nerozumím tomu ale k této desce je doporučené vřeteno 400W a motory 1,5A v projektu je 500w a motory 2A , nevím jak moc to vadí jak říkám nerozumím tomu.
2) nějaká dobrá duše najde výkonější ekvivalent (jeli potřeba) Otázka zní je potřeba?
3) Našel by se nadšenec co by tu stavebnici dal dohromady (za nějakou rozumnou úplatu)?
Tak nezbývá než:
1) použít to co objevil filla
https://m.aliexpress.com/item/328462207 ... 4887177474
teda nerozumím tomu ale k této desce je doporučené vřeteno 400W a motory 1,5A v projektu je 500w a motory 2A , nevím jak moc to vadí jak říkám nerozumím tomu.
2) nějaká dobrá duše najde výkonější ekvivalent (jeli potřeba) Otázka zní je potřeba?
3) Našel by se nadšenec co by tu stavebnici dal dohromady (za nějakou rozumnou úplatu)?
Stejně přemýšlím, jestli to není pitomost. Pokud v tom jsou krokové motory 2A na fázi a když vidím, jak jsou v tom plastu hezky zapouzdřeny, stejně tak 500W vřeteno, vždyť to obojí dost topí. Při kolika stupních se taví ten plast? Za normálních okolností bych řekl, že 2A na fázi je na takovouto mašinku moc, ale nevím, jak je to, když jsou tam ty řemínky. To možná ani nepůjde využít usínání (nižší proud v klidu; což možná tyto drivery ani neumí).
Hezké, ale na tyto diskuze jsou tu také jiná vlákna
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Motory jsou zde:
https://www.amazon.de/gp/product/B07CQF ... UTF8&psc=1
Plast, PETG se taví cca 230-250 stupňů C. Při této teplotě je už ale vytlačován tryskou v tiskárně, skoro teče. Výrobky by měly být stabilní do cca 100 stupňů C.
https://www.amazon.de/gp/product/B07CQF ... UTF8&psc=1
Plast, PETG se taví cca 230-250 stupňů C. Při této teplotě je už ale vytlačován tryskou v tiskárně, skoro teče. Výrobky by měly být stabilní do cca 100 stupňů C.
Myslím, že potřebuje něco se 4mi drivery (jedna osa zdvojená).filla píše: ↑27. 11. 2019, 8:41 pouzij tuhle desku https://aliexpress.com/item/32846220735 ... 4887177474
EDIT: Hm, koukám, že to má výstup pro 4 motory, jeden driver asi tahá dva motory (Y1 a Y2) nebo co, to jsou věci..
Aha, OK
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Teď udělám něco, co u jiných nemám rád. Tj. odpovím do vlákna, které jsem pořádně kompletně neprošel. Ale děsně nestíhám. Jestli budu mimo, tak se předem omlouvám.
Viděl jsem tu dotaz na tu elektroniku. Link vede na nějaký podivný Facebook (to je myslím ta síť, kde si lidi sdělují co měli k obědu a že jim smrdí nohy, ne?) nebo na nějaký Googledoc, kde to po mě zase chce nějaké přihlašování, takže tady nic.
Takže jen podle zde zveřejněného obrázku.
Vypadá to jako v podstatě to nejzákladnější zapojení elektroniky na bází GRBL a spol. Tedy Arduino (třeba jako deska Nano, Uno, Mega a podobně) a k tomu přilepené malé Pololu drivery. Tady ještě přihodili DC-DC měnič pro získání napájení pro elektroniku. To obecně není špatný nápad, ale tady to možná nemá význam, když se 5V stejně dá vzít z USB, které k tomu tak jako tak bude připojené.
Dokonce tam ani nedali 4 drivery, ale použili pro 2 motory osy Y jeden driver. To se celkem běžně dělá u 3D tiskáren na ose Z, kde se toho od ní moc nechce. Ale na řemenem honěnou frézku na osu Y bych si to asi nedal.
Takže pokud to chceš realizovat levně, kup si nějaké Arduino a k němu CNC shield. Dělá se jak pro Uno (pak se dá použít i pro Mega), tak pro Nano. Je to šíleně laciné, jednotky USD. Stejně tak Arduino je za nějaké 2-5 USD (podle toho, jaké si koupíš).
No a k tomu si kup buď malé Pololu drivery, nebo klidně i nějaké trochu dospělejší (třeba s TB6600). Pokud Pololu, tak bych začal nejlevnějšími s A4988, ty jsou snad už pod dolar. Když od nich nebudeš chtít extrémní proudy, tak fungují (podle mě) dobře a jsou skoro zadarmo. Ty pak případně může kdykoli později vyměnit za lepší, nebo rovnou za velké třeba s tou TB6600.
A osaď si tam ty drivery 4, dej pro každý motor jeden driver. Za ty prachy bych zrovna na tomhle nešetřil.
Kdybys toužil po tom DC-DC měniči pro získání nižšího napětí pro elektroniku, tak je taky kolem jednoho dolaru.
Když to takhle po dílech koupíš, tak vůbec nemusíš vzít páječku to ruky, je to všecko nacvakávací nebo šroubovací, prostě jako Lego.
Odbočka: zrovna potřebuju rychle zprovoznit polovodičový laser 5.5W, musím do pátku něco nařezat. Původní záměr byl osadit tu laserovou hlavu na frézku. Ale v noci mě napadlo, že tu mám starou nevyužitou (nedodělanou) 3D tiskárnu.
Tak jsem dneska udělal skoro přesně to samé. Vyhrabal jsem ze dna šuplíku nějaké staré Arduino, CNC shield a pár Pololu driverů. Na stůl tiskárny dal místo hotbedu kousek nerezového plechu, ten se mi jako podklad při řezání malým laserem osvědčil nejlíp. Teď frézuju z plastu mezidesku pro uchycení laserové hlavy a večer budu doufám řezat-laserovat.
Viděl jsem tu dotaz na tu elektroniku. Link vede na nějaký podivný Facebook (to je myslím ta síť, kde si lidi sdělují co měli k obědu a že jim smrdí nohy, ne?) nebo na nějaký Googledoc, kde to po mě zase chce nějaké přihlašování, takže tady nic.
Takže jen podle zde zveřejněného obrázku.
Vypadá to jako v podstatě to nejzákladnější zapojení elektroniky na bází GRBL a spol. Tedy Arduino (třeba jako deska Nano, Uno, Mega a podobně) a k tomu přilepené malé Pololu drivery. Tady ještě přihodili DC-DC měnič pro získání napájení pro elektroniku. To obecně není špatný nápad, ale tady to možná nemá význam, když se 5V stejně dá vzít z USB, které k tomu tak jako tak bude připojené.
Dokonce tam ani nedali 4 drivery, ale použili pro 2 motory osy Y jeden driver. To se celkem běžně dělá u 3D tiskáren na ose Z, kde se toho od ní moc nechce. Ale na řemenem honěnou frézku na osu Y bych si to asi nedal.
Takže pokud to chceš realizovat levně, kup si nějaké Arduino a k němu CNC shield. Dělá se jak pro Uno (pak se dá použít i pro Mega), tak pro Nano. Je to šíleně laciné, jednotky USD. Stejně tak Arduino je za nějaké 2-5 USD (podle toho, jaké si koupíš).
No a k tomu si kup buď malé Pololu drivery, nebo klidně i nějaké trochu dospělejší (třeba s TB6600). Pokud Pololu, tak bych začal nejlevnějšími s A4988, ty jsou snad už pod dolar. Když od nich nebudeš chtít extrémní proudy, tak fungují (podle mě) dobře a jsou skoro zadarmo. Ty pak případně může kdykoli později vyměnit za lepší, nebo rovnou za velké třeba s tou TB6600.
A osaď si tam ty drivery 4, dej pro každý motor jeden driver. Za ty prachy bych zrovna na tomhle nešetřil.
Kdybys toužil po tom DC-DC měniči pro získání nižšího napětí pro elektroniku, tak je taky kolem jednoho dolaru.
Když to takhle po dílech koupíš, tak vůbec nemusíš vzít páječku to ruky, je to všecko nacvakávací nebo šroubovací, prostě jako Lego.
Odbočka: zrovna potřebuju rychle zprovoznit polovodičový laser 5.5W, musím do pátku něco nařezat. Původní záměr byl osadit tu laserovou hlavu na frézku. Ale v noci mě napadlo, že tu mám starou nevyužitou (nedodělanou) 3D tiskárnu.
Tak jsem dneska udělal skoro přesně to samé. Vyhrabal jsem ze dna šuplíku nějaké staré Arduino, CNC shield a pár Pololu driverů. Na stůl tiskárny dal místo hotbedu kousek nerezového plechu, ten se mi jako podklad při řezání malým laserem osvědčil nejlíp. Teď frézuju z plastu mezidesku pro uchycení laserové hlavy a večer budu doufám řezat-laserovat.
Naposledy upravil(a) Mex dne 28. 11. 2019, 12:29, celkem upraveno 1 x.