frekvenční měnič nastavení
Pokud máš přerušené/poškozené jedno vinutí, tak by se měl měnič vypnout sám, vyhodnotit to jako chybu.
Pro jistotu; pustil jsi po nastavení základních údajů "autodetect" motoru ? Fůra měničů to má a některé dokonce jako podmínku další práce.
Pro jistotu; pustil jsi po nastavení základních údajů "autodetect" motoru ? Fůra měničů to má a některé dokonce jako podmínku další práce.
Obyčejným voltmetrem na výstupu nezměříš nic použitelného, levný multimetr spíš odpálíš. Je potřeba multimetr Fluke, co má filtr na měření za měničem nebo si udělat jednoduchý přípravek.
Pokud ten motor jede jen na dvě fáze, tak u tak malého měniče to většinou nebude hlásit nic. Naprostá většina levných malých měničů má měření jenom ve dvou fázích a naprázdno odebíraný proud není tak velký aby vybavil ochranu.
Nejdřív tedy ohmmetrem proměřit jednotlivá vinutí - stačí odpojit kabel od měničem a měřit na konci kabelu. Mezi jednotlivými fázemi by neměl být větší rozdíl.
Pak pokud je klešťový ampérmetr, tak za provozu přeměřit všechny tři fáze.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Tak prosím ještě o trpělivost.
Dnes jsem si ještě jednou hrál s měničem, vyzkoušel všechno možné i nemožné a zjistil, že měnič má i autodetekci, ale stále beze změny. Opakuji- od 5hz do 50hz má motor sílu jako bejk a pokud se mi ho už povede zastavit rukou na 0ot., tak po spuštění se okamžitě rozjede na původní otáčky.
V ten moment jak se dostanu přes 50hz, tak motor neskutečně ztrácí výkon a když ho rukou zastavím, už se na nastavené otáčky nedostane, pouze píská. Při cca 90hz už nemá sílu ani točit bez zátěže a po chvíli se zastaví.
Teď něco k motoru. Ve výstupní svorkovnici jsou pouze 3 dráty z vinutí připojený na svorky U1,V1,W1. Svorky U2,V2,W2 jsou nezapojeny a pak tedy nechápu zapojení hvězda/trojúhelník.
Přepojení plíšků se podle mě nic nezmění.
Není hlavní problém v zapojení motoru.- třeba, že je trvale ve hvězdě?
děkuji za odpovědi
Dnes jsem si ještě jednou hrál s měničem, vyzkoušel všechno možné i nemožné a zjistil, že měnič má i autodetekci, ale stále beze změny. Opakuji- od 5hz do 50hz má motor sílu jako bejk a pokud se mi ho už povede zastavit rukou na 0ot., tak po spuštění se okamžitě rozjede na původní otáčky.
V ten moment jak se dostanu přes 50hz, tak motor neskutečně ztrácí výkon a když ho rukou zastavím, už se na nastavené otáčky nedostane, pouze píská. Při cca 90hz už nemá sílu ani točit bez zátěže a po chvíli se zastaví.
Teď něco k motoru. Ve výstupní svorkovnici jsou pouze 3 dráty z vinutí připojený na svorky U1,V1,W1. Svorky U2,V2,W2 jsou nezapojeny a pak tedy nechápu zapojení hvězda/trojúhelník.
Přepojení plíšků se podle mě nic nezmění.
Není hlavní problém v zapojení motoru.- třeba, že je trvale ve hvězdě?
děkuji za odpovědi
To by mohlo sedět, s tím vynutím.
najdi si jaký má mít odpor v katalogu, podle toho by mělo jít zjistit zda je to Y nebo D
najdi si jaký má mít odpor v katalogu, podle toho by mělo jít zjistit zda je to Y nebo D
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Mezi jednotlivými fázemi je naměřený odpor cca 21ohm, pokud to někdo umí spočítat.Ten motor má ale na víčku znázorněno zapojení H/T. Ještě přidávám fotku druhýho motoru, kterej se mi tam nevleze a tam ta svorkovnice je taková, jak jsem ve většině případů viděl.
Takže závěrem je, že motor je trvale zapojen do hvězdy a proto ty ztráty výkonu při velkých frekvencích?
Takže závěrem je, že motor je trvale zapojen do hvězdy a proto ty ztráty výkonu při velkých frekvencích?
Nevravel by som ci je zapojeny do hviezdy alebo trojuholnika, presnejsie je ze ma vinutie na 380v.
B. Rozsah otáčok, pri ktorom sa krútiaci moment motora postupne znižuje.
C. Je možné iba znížené zaťaženie.
D. Normálna výkonová krivka pre 400 V motor na 400 V striedačovom pohone.
Mam tu 1kw motor, hviezda cca 18 19ohm, trojuholnik 9ohm, este to zmeram ci isto.
A. Krivka pre 400 V motor s invertorovým pohonom 240 V alebo 400 V.B. Rozsah otáčok, pri ktorom sa krútiaci moment motora postupne znižuje.
C. Je možné iba znížené zaťaženie.
D. Normálna výkonová krivka pre 400 V motor na 400 V striedačovom pohone.
Mam tu 1kw motor, hviezda cca 18 19ohm, trojuholnik 9ohm, este to zmeram ci isto.
Tohle bude převíjený motor zapojený do hvězdy. Tohle by v MEZu neudělali (ta zelená izolace) a převíječ by zase neměl důvod řešit trojúhelník na 230V.
Po sundání čela budou asi druhé konce vinutí spájené do koule a zaizolované bužírkou. Při troše štěstí by šly rozpájet a vyvést na svorkovnici.
Po sundání čela budou asi druhé konce vinutí spájené do koule a zaizolované bužírkou. Při troše štěstí by šly rozpájet a vyvést na svorkovnici.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
to zní, jako plán touhle cestou půjdu- díky mocSelic píše: ↑1. 2. 2021, 8:59 Tohle bude převíjený motor zapojený do hvězdy. Tohle by v MEZu neudělali (ta zelená izolace) a převíječ by zase neměl důvod řešit trojúhelník na 230V.
Po sundání čela budou asi druhé konce vinutí spájené do koule a zaizolované bužírkou. Při troše štěstí by šly rozpájet a vyvést na svorkovnici.
max. seženu jiný motor
Tak jenom pro info, jak jsem dopadl.
Motor jsem rozdělal, tři stočené konce cívek ve statoru jsem rozpojil, napájel a zaizoloval vodiče, přivedl na svorky.(podle svařených konců, to nepředělával žádný amatér-spíš navijárna)
A světe div se -problém vyřešen.
Max spokojenost jak v nízkých frekvencích, tak ve vysokých-chová se to tak, jak by správně mělo.
Motor jsem trápil v chodu asi cca 1hod a nepozoroval jsem zásadní změny v oteplování ani nestandardním chováním.
Tímto Všem děkuji, kdo mě nakopl správným směrem.
P.S. toto nikdo neberte, jako návod na opravu motoru svépomocí. bez vyhlášky by jsme se do toho hrabat neměli- každý na svoji zodpovědnost a nebezpečí
Motor jsem rozdělal, tři stočené konce cívek ve statoru jsem rozpojil, napájel a zaizoloval vodiče, přivedl na svorky.(podle svařených konců, to nepředělával žádný amatér-spíš navijárna)
A světe div se -problém vyřešen.
Max spokojenost jak v nízkých frekvencích, tak ve vysokých-chová se to tak, jak by správně mělo.
Motor jsem trápil v chodu asi cca 1hod a nepozoroval jsem zásadní změny v oteplování ani nestandardním chováním.
Tímto Všem děkuji, kdo mě nakopl správným směrem.
P.S. toto nikdo neberte, jako návod na opravu motoru svépomocí. bez vyhlášky by jsme se do toho hrabat neměli- každý na svoji zodpovědnost a nebezpečí
Sice máš pravdu, ale pokud motor nezapomeneš ukostřit na PE tak jakákoliv prasárna uvnitř buď odrovná měnič, nebo vyhodí jistič.
A díky žes uvedl řešení, pak mají takové diskuze smysl a můžou pomoci i někomu dál.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Pokud se ti nepovede něco obzvlášť vypečeného, co jen potichu založí požár
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino