zajímavost - motor/ojnice
vše uvedené je pravda - jak velikost a hmotnost motoru, vliv na chlazení, větší zatížení boků válců při krátké ojnici ... ale je tam ještě jeden prvek
krátká ojnice při stejných otáčkách uděluje pístu větší zrychlení/zpomalení - při pootočení ojnice o 90st je píst níže než při dlouhé ojnici
to má vliv na chvění motoru
omezuje to maximální otáčky motoru jak z důvodu mechanických
tak z důvodu že rychle klesající píst může ve vysokých otáčkách být rychlejší než hořící směs
. .
ROD RATIO (neumím přeložit) u F1 může mít hodnotu až 2,8
. . .
čerpáno odtud
https://www.youtube.com/watch?v=C_YNn3ZkJmU
krátká ojnice při stejných otáčkách uděluje pístu větší zrychlení/zpomalení - při pootočení ojnice o 90st je píst níže než při dlouhé ojnici
to má vliv na chvění motoru
omezuje to maximální otáčky motoru jak z důvodu mechanických
tak z důvodu že rychle klesající píst může ve vysokých otáčkách být rychlejší než hořící směs
. .
ROD RATIO (neumím přeložit) u F1 může mít hodnotu až 2,8
. . .
čerpáno odtud
https://www.youtube.com/watch?v=C_YNn3ZkJmU
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
rod ratio - klikový poměr
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8173
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Dík za zajímavé informace
Přidám, co jsem si někde přečetl a teď se mi to povedlo najít. Ta situace s ojnicemi nabývá na dramatičnosti u hvězdicového motoru s hlavní a vedlejšími ojnicemi. Viz třeba tahle diplomka:
http://docplayer.cz/105858974-Hnaci-ust ... otoru.html
Každý válec má jiný zdvih, jiný průběh rychlostí a zrychlení pístu, ojnice mají nestejnou úhlovou vzdálenost, ... Docela zajímavá optimalizační úloha, navrhnout takový motor
Přidám, co jsem si někde přečetl a teď se mi to povedlo najít. Ta situace s ojnicemi nabývá na dramatičnosti u hvězdicového motoru s hlavní a vedlejšími ojnicemi. Viz třeba tahle diplomka:
http://docplayer.cz/105858974-Hnaci-ust ... otoru.html
Každý válec má jiný zdvih, jiný průběh rychlostí a zrychlení pístu, ojnice mají nestejnou úhlovou vzdálenost, ... Docela zajímavá optimalizační úloha, navrhnout takový motor
Aleš Procháska
Nemas to nejak naopak? Delsi ojnice vetsi pomer..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
proto píšu že je to zajímavé...to sem si nevymyslel..čerpám z dokumentu HKS motorsport
edit: To je k sadě i s klikovou hřídelí...takže tam to bude překopané celé....
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
no pokud změněj i zdvih kliky tak je pak možné všelico, nicméně i to že někdo někde něco napsal neznamená že to je dobře, třeba jen ty poměry prohodili..
nicméně obecně delší ojnice větší poměr při stejné klice, proto mi nesedělo to co jsi napsal..
nicméně obecně delší ojnice větší poměr při stejné klice, proto mi nesedělo to co jsi napsal..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Někde na netu se povaluje povídání k vývoji a řešení problémů při vývoji čtyřhvězdicového motoru do bombardéru B29. Naprosto fantastická práce, když člověk vezme, že to dělali bez počítačů jen s použitím logaritmických pravítek a mechanických kalkulaček.prochaska píše: ↑22. 2. 2022, 7:23 Dík za zajímavé informace
Přidám, co jsem si někde přečetl a teď se mi to povedlo najít. Ta situace s ojnicemi nabývá na dramatičnosti u hvězdicového motoru s hlavní a vedlejšími ojnicemi. Viz třeba tahle diplomka:
http://docplayer.cz/105858974-Hnaci-ust ... otoru.html
Každý válec má jiný zdvih, jiný průběh rychlostí a zrychlení pístu, ojnice mají nestejnou úhlovou vzdálenost, ... Docela zajímavá optimalizační úloha, navrhnout takový motor
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Předpokládám, že prototypovou dílnu měli přímo v baráku.
Nabídněte mi, prosím, formy na PET lahve z limonádoven i pivovarů (i kovošrotu).