Pouzivate nekdo tohle? Jde mi o to, pokud se zmeni smer z volneho otaceni do smeru kdy je volnobezka "zamcena", jak velky (pokud vubec nejaky) je tam prokluz tim zamcenym smerem nez mechanizmus zabere. Pro svou aplikaci bych potreboval aby ten zpetny prokluz byl naprosto minimalni nebo vubec zadny, rekneme na obvodu loziska o prumeru 30-40mm max. nejake male jednotky setin mm. Moment tam bude maly, 1-2Nm, maximalni otacky cca 60ot/min.
Neni problem si takove lozisko objednat a vyzkouset to, ale pokud by to bylo nepouzitelne uz na prvni pohled, jsou to vyhozene prachy.
Jehlove volnobezky (jednosmerna loziska)
používal sem, měl sem upínače ER32 se stopkou 20mm....koupil sem jehlové jednosměrné ložisko, nalisoval do desky a tak sem upínače povoloval, ten zpětný pohyb je v řádu stovek, rozhodně né desetin, pouhým okem ten vratný pohyb není znát.....pokud by si to potřeboval přesně, mužu změřit
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
v otočném pohybu, hodinky na upínači opřené o desku, zpětný pohyb 0,03.....ale je to gumove cca 0,06......takže v klidu 0,03 a přetlačíš o dalších 0,06 a když pustíš vrátí se na 0,03
takže v tahu jsme cca na desetině...takže nevim zda ti tohle bude stačit, upínače jsou přesně broušené na 20mm ložisko má označení vnitřní 20mm
povolil sem s tím 20X upínač, pak sem změnil technologii...takže ložisko není vymačkané.....řekl bych stav nového takže vůle bude podobná
rameno uchylkoměru páčkového 8 cm.....jak říkám, na upínači okem nic nevidíš...třeba se to takhle nemá měřit...víc pro tebe asi neudělám
takže v tahu jsme cca na desetině...takže nevim zda ti tohle bude stačit, upínače jsou přesně broušené na 20mm ložisko má označení vnitřní 20mm
povolil sem s tím 20X upínač, pak sem změnil technologii...takže ložisko není vymačkané.....řekl bych stav nového takže vůle bude podobná
rameno uchylkoměru páčkového 8 cm.....jak říkám, na upínači okem nic nevidíš...třeba se to takhle nemá měřit...víc pro tebe asi neudělám
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
opakovatelný bude...jen sem si všiml u 3 upínaču že čínan zapoměl asi na zušlechtění a 3 upínače maj v sobě vymačkaný jehly....takže bude hodně záležet na tvé ose.....aby nebyla měká nebo naopak co to udělá s ložiskem při nějakých cyklech, píšeš malej moment, já měl samozřejmě upínače dorvaný takže ta síla tam byla přes 100 Nm
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR