Ahoj.
poradil by mi někdo jak nastavit v armote 4 osu? klasické nastavení aby točila osa nemyslím to je vpohodě, to mi chodí dobře. jde mi o to že mam pojezdy X520 Y190. na stul namontuju děličku a zabere mi nějaké misto. dejme tomu X0-200, takže mi zustane plocha X320
jak pak nastavit abych do te děličky nenaboural ?
napadají mne dvě možnosti
1,
nastavit odjezd od referaku X o těch 200mm v Armote
2,
nastavit už při kreslení děličku jako upinku...
nebo uvažuju uplně blbě?
poradí někdo ? dík moc.
Armote a 4 osa
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: 8. 2. 2011, 6:29
Ahoj,
určitě první možnost, nastavit odjezd po referenci na 200 a o 200 zmenšit limitu X.
Pak je třeba nezapomenout stroj po zapnutí zreferovat, případně nastavit automatickou referenci po spuštění Armote. Menu Stroj/Nastavení záložka různé a zaškrtnout Po startu programu provést reference (bez dialogu).
určitě první možnost, nastavit odjezd po referenci na 200 a o 200 zmenšit limitu X.
Pak je třeba nezapomenout stroj po zapnutí zreferovat, případně nastavit automatickou referenci po spuštění Armote. Menu Stroj/Nastavení záložka různé a zaškrtnout Po startu programu provést reference (bez dialogu).
A nebylo by jednodušší referovat osu X a Y na opačnou stranu než je dělička? Vzhledem k bezpečnosti a dalšímu využívání stroje. Tím by se také mělo zamezit neustálému přenastavování stroje. Při spuštění se bude referovat bez omezení a pokud bude třeba spustit program, kde se využívá dělička, pak se stejně musí nějak zaměřovat kus nebo-li výchozí bod programu nebo bude v programu již s tímto počítáno, pokud se program spouští pouze z referenčního bodu stroje.
ja tu daval těch 200 v X jen jako příklad. stul mam 820x 240 .pojezdy mam nastavené 520x190. jak namontuju děličku tak potřebuju odjet jenom 80mm takže mi to až tak nevadí . v Xu se ni tedy zmenší jenom o 8 cm .a to tam mam to 200mm skličidlo. pokud tam dam časem menší sklíčidlo tak to bude v pohodě.
Dovolím si navázat s dotazem jak řešíte G kod pro 4 osu.
Já používám Cut2D, tam udělám rozvinutý tvar a potom ale musím zkorigovat obvod dílu vůči pulzům, aby seděly vzdálenosti (řízení si myslí že jede rovně).
Je to trochu komplikace, ale na jiný fígl jsem nepřišel.
Já používám Cut2D, tam udělám rozvinutý tvar a potom ale musím zkorigovat obvod dílu vůči pulzům, aby seděly vzdálenosti (řízení si myslí že jede rovně).
Je to trochu komplikace, ale na jiný fígl jsem nepřišel.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.