Naco ozubene kola :-)
asi taky bude potíž se změnami úhlové rychlosti při otáčení, spočitat to bude vyšší dívčí
zatížitelnost proti stejně velkému převodu ozubenými koly řádově nižší
ale třeba ty kola neměli na čem udělat
nápad a pokoukání je to pěkný
zatížitelnost proti stejně velkému převodu ozubenými koly řádově nižší
ale třeba ty kola neměli na čem udělat
nápad a pokoukání je to pěkný
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
no, potíž se změnama rychlosti otáčení bude paradoxně menší než u běžných ozubených kol - protože ten mechanismus je souměrný (samozřejmě pokud nemá vůle a je to skutečně přesně pod 90° )
Mj, tyhle mechanismy (asi tak tři základní) nejsou žádnou novinkou a tu a tam se i v praxi používají - obvykle pro přenos úhlového pohybu, když tam právě nesmí být vůle.
https://www.youtube.com/watch?v=tp_-sN5VpA0
no, pravda je, že u klasického kardan kloubu se problém se změnami úhlové rychlosti taky řeší druhým kloubem o opačném sklonuSancho Panza píše: ↑23. 11. 2022, 5:06 .........
no, potíž se změnama rychlosti otáčení bude paradoxně menší než u běžných ozubených kol - protože ten mechanismus je souměrný (samozřejmě pokud nemá vůle a je to skutečně přesně pod 90° )
............
tady ta symetrie na první pohled není tak zřejmá - právě naopak
ale přít se nebudu, spočítat to nedokážu
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
tady to funguje podle mě úplně stejně - svým způsobem jsou to dva stejné mechanismy za sebou.testone píše: ↑23. 11. 2022, 6:10no, pravda je, že u klasického kardan kloubu se problém se změnami úhlové rychlosti taky řeší druhým kloubem o opačném sklonuSancho Panza píše: ↑23. 11. 2022, 5:06 .........
no, potíž se změnama rychlosti otáčení bude paradoxně menší než u běžných ozubených kol - protože ten mechanismus je souměrný (samozřejmě pokud nemá vůle a je to skutečně přesně pod 90° )
............
tady ta symetrie na první pohled není tak zřejmá - právě naopak
ale přít se nebudu, spočítat to nedokážu
Počítat to nebudu, zkoumat taky ne.
Pouze vím, že se to používá (tzn. žádný objev a nebo zjevný nefunkční nesmysl)
No nevím, to provedení toho mechanismu je takový kus strojařiny, že nějaké kuželové soukolí pro ně musela být sranda věc. Vždyť i dneska na obyčejné vodorovné obrážečce jsou šikmoocí soudruzi schopni dělat "zázraky".
https://www.youtube.com/shorts/i9lRKEwqPxc
https://www.youtube.com/shorts/i9lRKEwqPxc
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50