Od: <fiapo@seznam.cz>
Komu: <petr@wolkoplast.cz>
Odesláno: 14.3.2023 10:08
Předmět: Pochvala
Dobrý den.
Dovolil jsem si Vás a Vaši společnost trochu pochválit v krátkém dokumentu.
Minulý měsíc to je právě 23 let, co jsem na jedné z vodních turbín použil Vaše kluzné ložisko z materiálu ZEDEX 100.
Podle odečtu pracovních hodin, je schopné pouzdro v extrémních podmínkách vydržet až 10 200 hodin. A to je čas, který je evidovaný jako chod turbíny. Nicméně se ve většině případů hřídel turbíny stále točí i přesto, že není v chodu generátor. Tedy doba kdy kluzné ložisko nese otáčející se hřídel, je daleko delší.
Já osobně to považuji za neuvěřitelné, neboť prostor styku nechrání ani manžeta, ani simmerring.
Je pravda, že opotřebit pouzdro nechávám až do kritických mezí, které mi dovolí stroj, ale i tak pro mne neuvěřitelné.
Proto se jsem se rozhodl se podělit s touto zkušeností s ostatními, tedy i s Vámi samotným výrobcem.
Přeji krásný den.
Výměna kluzného pouzdra na Francis turbíně. Po 10 200 hodinách chodu. - YouTube
Jak vypadá kluzné pouzdro po 10 200 hodinách provozu? V prostředí špinavou vodou mazané.
https://www.youtube.com/watch?v=9V1TEvD4U0A&t=167s
--
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FIAPO s.r.o.
Vladislav Kyselica
Krasíkov 144
563 01 Lanškroun
tel.: 602 565 969,732 755 914
email:FIAPO@seznam.cz
Pochvala zákazníka - ZEDEX 100 v extrémních podmínkách / Email , YouTube
Taky se s dovolením přidám k pochvale.
Řešil jsem ložisko lodního šroubu do kozlíku. Když jsem použil valivé ložisko a gufera, tak to mělo velký odpor // je to na šlapadle //. Jednobřité gufero to neutěsnilo a dostal se do toho binčus protože vrtule si občas hrábne do písku. V podstatě to nevydrželo nic a vozil jsem s sebou náhradní ložiska. Zvažoval jsem i přimazávat to zvenčí nějakým přírodním olejem.
Pak jsem tam dal Zedex. Nevím tedy přesně jaký - byl to kousek co Hastroha přinesl na sraz.
Ten Zedex je "proti" kalenému nerezu a jsou tam z obou stran axiální labyrinty. Mazané je to jenom vodou. Po dvou sezonách je to ve stejném stavu jako nové. Zatím jsem to ani nerozebral.
Takže díky za dobrou radu i za matroš.
Milan
Řešil jsem ložisko lodního šroubu do kozlíku. Když jsem použil valivé ložisko a gufera, tak to mělo velký odpor // je to na šlapadle //. Jednobřité gufero to neutěsnilo a dostal se do toho binčus protože vrtule si občas hrábne do písku. V podstatě to nevydrželo nic a vozil jsem s sebou náhradní ložiska. Zvažoval jsem i přimazávat to zvenčí nějakým přírodním olejem.
Pak jsem tam dal Zedex. Nevím tedy přesně jaký - byl to kousek co Hastroha přinesl na sraz.
Ten Zedex je "proti" kalenému nerezu a jsou tam z obou stran axiální labyrinty. Mazané je to jenom vodou. Po dvou sezonách je to ve stejném stavu jako nové. Zatím jsem to ani nerozebral.
Takže díky za dobrou radu i za matroš.
Milan
Já mám se Zedexem také výborné zkušenosti. Jeden mladej kluk jezdí závodně na hoských kolech a přišel za mnou, jestli bych mu nevytočil z bronzu 2 pouzdra do uchycení tlumičů. Navrhl jsem mu místo bronzu Zedex a už na tom jezdí 2 roky a prý to pořád drží. Originály tam prý vydržely tak polovinu sezóny.
no viděl jsem to celé Zedex jako Ok ale ta práce čekal jsem, že urazí ten rantl jak po tom klepal kladivem. zatlačit zpět do toho hnusu a jedem však je to ZEDEX a ten to musí dát. Další věc to pouzdro mohlo být vyměněno dříve protože jaxi už bylo prodřené.
No a co mě nutí k zamyšlení snad bude někdo vědět. Z boku toho tělesa ložiska jsou dva co já vím nátrubky? Maznice? A nebo připojení pro přetlak čistou vodou, aby se nedostávala špinavá abrazivní voda do uložení?
No a co mě nutí k zamyšlení snad bude někdo vědět. Z boku toho tělesa ložiska jsou dva co já vím nátrubky? Maznice? A nebo připojení pro přetlak čistou vodou, aby se nedostávala špinavá abrazivní voda do uložení?
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...