Ciao,
řeším problém s adaptivním obráběním ve Fusion. Nevím zda jeto normální, ale spíše ne. Mám jednoduchý obrobek. Když použiju na něj klasické 3D kapsování, tak jsou dráhy vypočtený za 5-10s. Když na něj jdu s 2D/3D adaptive metodou, tak to trvá hodiny. Počítač jede na 40% a stále něco dělá. Je to stejné na jiných kompech, takže eliminuji problém s PC.
Technická podpora mi neodpovídá a to mám placenou verzi!
Máte někdo podobné problémy, nebo to mám zase jenom já? Dělá to na všech modelech co jsem vytvořil, takže to asi není jednorázový případ.
Děkuji a veselé velikonoce:)
Problém s 3D Adaptive obráběním
-
- Příspěvky: 1600
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
A mas to modelovane vo fusione ? ono niekedy ked sa blbo vymodeluju urcite plochy tak to robi problemy, ale vykonovo by si problem mat nemal, tak nechapem...
Ps: skus odmazat tie chamfere co ti robia to skarede napojenie na radius a odsimuluj, ci bude rozdiel...
Ps: skus odmazat tie chamfere co ti robia to skarede napojenie na radius a odsimuluj, ci bude rozdiel...
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Kiko, můžu to obrobit jakkoliv, al e chci využít TPC. Nedělá to takový kravál.
Teď jsem dělal zkoušku. Nový objekt, pár divných kapes a tady je výsledek. mimochodem stále to počítá...
Teď jsem dělal zkoušku. Nový objekt, pár divných kapes a tady je výsledek. mimochodem stále to počítá...
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
hmm, ale co? mám čistou instalací bez mých profilů. Chove se to stejně. Ještě primitivnější var. Sice to udělal relativně rychle, asi minutu, ale zase je tam nějaký kousek.
Smoothing 0,01 zapnuty i vypnutí. Výsledek stejný
Smoothing 0,01 zapnuty i vypnutí. Výsledek stejný
Ahoj,
Problém je obecně u strategiich ,které si hlídají opásání nástroje a jeho konstantní zatížení složitější výpočty. Proto se obecně doporučuje rozdělit do několika operaci. Když označíte celý díl a dáte takto vypočítat může se v určitých geometriich stát opravdu, že výpočet bude velmi dlouhý. Proto je dobré například označit nejdřív kapsy a vyhrubovat a pokračovat dál. A místo označením celého kusu na 1 strategii tak označit několik oblasti a obrobit je postupně. Výpočet bude rychlejší a celkovy dojem a rychlost obrábění bude lepší.
Mám volumill engine. Dělá to samé. Nevím co používá fusion jestli od hsm nebo od powermillu. A engine od solidcamu jsem ještě v ruce neměl.
Problém je obecně u strategiich ,které si hlídají opásání nástroje a jeho konstantní zatížení složitější výpočty. Proto se obecně doporučuje rozdělit do několika operaci. Když označíte celý díl a dáte takto vypočítat může se v určitých geometriich stát opravdu, že výpočet bude velmi dlouhý. Proto je dobré například označit nejdřív kapsy a vyhrubovat a pokračovat dál. A místo označením celého kusu na 1 strategii tak označit několik oblasti a obrobit je postupně. Výpočet bude rychlejší a celkovy dojem a rychlost obrábění bude lepší.
Mám volumill engine. Dělá to samé. Nevím co používá fusion jestli od hsm nebo od powermillu. A engine od solidcamu jsem ještě v ruce neměl.
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
No je tam něco podělané, protože to má problém udělat i jednu jedinou kapsu natož něco většího. A navíc to vytváří někdy nesmyslné dráhy. Obrábím něco vlevo a Fusion se rozhodne něco "dodělat" na druhé straně. Prostě úlet.
Já to právě tak dělám, že skládám jednotlivé procesy, ale není to optimální. Nějak to nechápu. Když udělám 3D pocket, tak mi to krásně spočítá za pár sekund. A bez chyb. Jenže já chci obrábět metodou TPC!
Já to právě tak dělám, že skládám jednotlivé procesy, ale není to optimální. Nějak to nechápu. Když udělám 3D pocket, tak mi to krásně spočítá za pár sekund. A bez chyb. Jenže já chci obrábět metodou TPC!
Však jsem to popisoval u svého příspěvku. Dále může být chyba v modelu. A taky chyba ve výpočtovem jádru. Ovšem pokud ti to počítá i jedinou kapsu jednoduchou s chybou ,kterou teď vytvořis od podlahy a pohrajes si různě s nastavením a výsledek bude pořád tragicky ,tak si porid hold lepší CAM. jo a to že se rozhodne něco obrabet na druhé straně se dá částečně korigovat nevím jak u fusionu ale jinak je to prostě matematika. Dle nějakých podmínek dle souslednosti geometrie atd.. se prostě vypočítává dráha. To že někdy jsou přejezdy nelogické se stává ale jak jsem popsal předtím. Zkontrolovat model atd.. vylučovací metodou. Upřímně co jsi tak pamatuji tak třeba investor hsm jakmile to byla větší forma/díl tvarových ploch atd.. tak to byla tragédie, která se vyřešila přechodem na lepsi software. Což ale u tebe předpokládám nehrozí.Mrosconi píše: ↑11. 4. 2023, 9:57 No je tam něco podělané, protože to má problém udělat i jednu jedinou kapsu natož něco většího. A navíc to vytváří někdy nesmyslné dráhy. Obrábím něco vlevo a Fusion se rozhodne něco "dodělat" na druhé straně. Prostě úlet.
Já to právě tak dělám, že skládám jednotlivé procesy, ale není to optimální. Nějak to nechápu. Když udělám 3D pocket, tak mi to krásně spočítá za pár sekund. A bez chyb. Jenže já chci obrábět metodou TPC!