Zdravím, jak je to komplexně s mazáním tohoto primitivního werku, pokud chápu tak kv 68 do všech mazných otvorů a na ozubená kola? V olejích nemám moc jasno, co se jak používá a proč. Může se olej na kluzná vedení používat i na ozubená kola, do převodovek a tak?
Díky i za jakékoliv tipy k tomuto stroji
Mazání šepingu HO 20
-
- Příspěvky: 3016
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj,
ja mám ten svoj zatiaľ v kúte pod plachtou a čaká na premiéru, takže som sa zatiaľ nezaoberal bližšie čím. nezaoberal. Každopádne som uvažoval, ako elegantne mazať baran. Na šepingu čo mám sú na vedení iba 4 otvory zapchaté nejakými dorobenými plastovými zátkami, kam by sa mal kvapnúť olej. Vzhľadom na dôležitosť mazania barana špekuklujem dačo elegantnejšie. Prechádzal som kopu fotografi z internetu, ako to riešili iní. jednak som chcel aby to vyzeralo dobre a druhak aby s toho necákali litre oleja za hodinu. S prihliadnutím na použitie šepingu "raz za uhorský rok" vyhovovalo by mi skôr riešenie s malým zásobníkom, ktorý dolejem vždy pred použitím.
1. Kvapkacie maznice: síce dobre funkčné, majú slušnú kapacitu oleja v zásobníčku, ale aj tie najmenšie sú dosť vysoké a vyzerajú na šepingu ako osa na bonbóne. 2. Olejové kalíšky: Sú vzhľadovo elegantné, lacné, ale samotné slúžia len ako malý lievik s viečkom 3. knôtové maznice: sú ľahko vyrobiteľné s olejových kalíškov (u číňana som hotové nenašiel) naspájkovaním tenkej trubičky a vyrobením knôtu z kefky na čistenie fajky. Existujú aj originálne knôty na tento účel, ale podľa pokusu toto úplne vyhovie.
4. maznica s drôtikom miesto knôtu: toto nie veľmi bežné riešenie som našiel vo videu nižšie. Miesto knôtu je v trubičke holý drôt ohnutý do tvaru písmena U. Olej je nasávaný kapilárnymi silami. Skúšal som, je to spoľahlivé, prietok oleja je malý, ale plynulý. Zatiaľ sa zdá, že ideálne.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=ycHtWXcaahQ
P.S.: Z fotografie čo si uverejnil sa zdá, že máš návod k tomuto strojčeku. Myslím, že viacero ľudí vrátane mňa by bolo povďačných za sken.
ja mám ten svoj zatiaľ v kúte pod plachtou a čaká na premiéru, takže som sa zatiaľ nezaoberal bližšie čím. nezaoberal. Každopádne som uvažoval, ako elegantne mazať baran. Na šepingu čo mám sú na vedení iba 4 otvory zapchaté nejakými dorobenými plastovými zátkami, kam by sa mal kvapnúť olej. Vzhľadom na dôležitosť mazania barana špekuklujem dačo elegantnejšie. Prechádzal som kopu fotografi z internetu, ako to riešili iní. jednak som chcel aby to vyzeralo dobre a druhak aby s toho necákali litre oleja za hodinu. S prihliadnutím na použitie šepingu "raz za uhorský rok" vyhovovalo by mi skôr riešenie s malým zásobníkom, ktorý dolejem vždy pred použitím.
1. Kvapkacie maznice: síce dobre funkčné, majú slušnú kapacitu oleja v zásobníčku, ale aj tie najmenšie sú dosť vysoké a vyzerajú na šepingu ako osa na bonbóne. 2. Olejové kalíšky: Sú vzhľadovo elegantné, lacné, ale samotné slúžia len ako malý lievik s viečkom 3. knôtové maznice: sú ľahko vyrobiteľné s olejových kalíškov (u číňana som hotové nenašiel) naspájkovaním tenkej trubičky a vyrobením knôtu z kefky na čistenie fajky. Existujú aj originálne knôty na tento účel, ale podľa pokusu toto úplne vyhovie.
4. maznica s drôtikom miesto knôtu: toto nie veľmi bežné riešenie som našiel vo videu nižšie. Miesto knôtu je v trubičke holý drôt ohnutý do tvaru písmena U. Olej je nasávaný kapilárnymi silami. Skúšal som, je to spoľahlivé, prietok oleja je malý, ale plynulý. Zatiaľ sa zdá, že ideálne.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=ycHtWXcaahQ
P.S.: Z fotografie čo si uverejnil sa zdá, že máš návod k tomuto strojčeku. Myslím, že viacero ľudí vrátane mňa by bolo povďačných za sken.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
U tohoto stroje je asi nejdůležitější mazání kulisy a smykadla. Na tu kulisu // a zároveň na kola // používám převodový olej PP90 a na smykadlo používám motorový olej 5W30 co mi zbývá z výměny v autě.
Tu PP90 si koupím od automechanika odvedle a na to smykadlo je lepší ten trochu řidší motorový.
Ty původní maznice na smykadle jsem vyndal a dal tam koncovky na hadičky a mažu to centrálně. Dělám na tom převážně litinu a dost přemazávám, aby se ten prach odplavoval.
Takže co tam použiješ je skoro fuk, hlavně to občas namaž.
Tu PP90 si koupím od automechanika odvedle a na to smykadlo je lepší ten trochu řidší motorový.
Ty původní maznice na smykadle jsem vyndal a dal tam koncovky na hadičky a mažu to centrálně. Dělám na tom převážně litinu a dost přemazávám, aby se ten prach odplavoval.
Takže co tam použiješ je skoro fuk, hlavně to občas namaž.