Nefunguje klíma
celý systém beží, ako bez poruchy.
vnútorná jednotka je zapnutá, ventilátor beží. vonkajšia jednotka je zapnutá, kompresor tlačí, rúrka na výstupe je studená (resp. teplá) ale toto sa nedopraví až do vnútornej jednotky. na vstupe vnútornej jednotky sú rúrky s cca izbovou teplotou. to že to nejde zistím len tak, že z výstupu ani po dlhom čase nejde studený/teplý vzduch.
ak by nečistota zalepila exp. ventil, ten je vo vonkajšej jednotke, tak ten by sa mal vymeniť aj s celou jednotkou. jedine, že by tam tie špiny boli dve, a zapchali aj tú novú jednotku. pri "servise" sa to len pohlo a za čas to zas prešlo okruhom a zapchalo znova.
vnútorná jednotka je zapnutá, ventilátor beží. vonkajšia jednotka je zapnutá, kompresor tlačí, rúrka na výstupe je studená (resp. teplá) ale toto sa nedopraví až do vnútornej jednotky. na vstupe vnútornej jednotky sú rúrky s cca izbovou teplotou. to že to nejde zistím len tak, že z výstupu ani po dlhom čase nejde studený/teplý vzduch.
ak by nečistota zalepila exp. ventil, ten je vo vonkajšej jednotke, tak ten by sa mal vymeniť aj s celou jednotkou. jedine, že by tam tie špiny boli dve, a zapchali aj tú novú jednotku. pri "servise" sa to len pohlo a za čas to zas prešlo okruhom a zapchalo znova.
Je to trochu mimo - ale dějí se věci ...
Kdysi když začínaly oktávky, vyfasoval jednu z prvních // ještě se neprodávaly // můj šéf. Hned si to dal na dílnu - litý kola a tak. No a nějaký darebák mu dal do hadičky od podávacího čerpadal ložiskovou kuličku nepatrně menší nežli vnitřní průměr hadičky. Při volnoběhu to běželo a jak se přidal plyn kulička dosedla na náústek a ucpala to. Motor zdechl, kulička odpadla...
Asi po patnácti letech jsem se bavil s vedoucím servisního střediska a on mi popisoval záhadnou oktávku, kde vyměnili snad všechno včetně motoru. Když zkoušeli zda běží podávací čerpadlo tak to samosebou "dávalo" a oni to vypnuli aby benzin netekl po podlaze, dřív nežli to tu kuličku vyfluslo. A tak tam oktávka stála jako memento jednoho neřešitelného případu.
Tak jsem mu to vykecal. On tedy prohlásil že to je pitomost, ale druhý den volal že jo a že když ta kulička vypadla, že mu málem navalilo.
Kdysi když začínaly oktávky, vyfasoval jednu z prvních // ještě se neprodávaly // můj šéf. Hned si to dal na dílnu - litý kola a tak. No a nějaký darebák mu dal do hadičky od podávacího čerpadal ložiskovou kuličku nepatrně menší nežli vnitřní průměr hadičky. Při volnoběhu to běželo a jak se přidal plyn kulička dosedla na náústek a ucpala to. Motor zdechl, kulička odpadla...
Asi po patnácti letech jsem se bavil s vedoucím servisního střediska a on mi popisoval záhadnou oktávku, kde vyměnili snad všechno včetně motoru. Když zkoušeli zda běží podávací čerpadlo tak to samosebou "dávalo" a oni to vypnuli aby benzin netekl po podlaze, dřív nežli to tu kuličku vyfluslo. A tak tam oktávka stála jako memento jednoho neřešitelného případu.
Tak jsem mu to vykecal. On tedy prohlásil že to je pitomost, ale druhý den volal že jo a že když ta kulička vypadla, že mu málem navalilo.
Ahoj, no nevím zdali by to mohlo s tímto problémem souviset , ale stalo se mi u hydrauliky ze se vnitřní cast hadice asi jak je vrstvena tak odchlipla a udelala pytel ktery udelal spunt , bylo to v nejakem ohybu , ale pokud tam jsou trubky tak muj příspěvek berte jen jako kdyby
Napadla ma ešte jedna vec. Keď je všetko správne, nová náplň, všetko beží a nejde to, nebude porucha v kompresore(čerpadle)? nejaká mechanická porucha membrány/hnacej hriadele/tesnenia ? Dá sa nejako zmerať či cez to ide prietok?
Ešte by to mohol byť zlý snímač (teplotný, tlakový...), ktorý možno ajnejako ovplyvňuje ten štvorcestný ventil
Ešte by to mohol byť zlý snímač (teplotný, tlakový...), ktorý možno ajnejako ovplyvňuje ten štvorcestný ventil
Máme asi 15let LG ( chladí / topí), jednou za rok vysavaček vyluxovat vnitřní jednotku, jednou za 5 let servisák na kontrolu.. Max. spokojenost ( musím zaklepat, abych to nezakřik )
S autem mám taky zkušenost podobnou te kuličce--- ještě u Vectry (měla najeto cca 200k km, mi po přejezdu jedné dilatace na mostě přestala jet. , - odtah do značkového servisu , týden laborování, demontáží, montáží a výsledek NULA. po asi týdnu jsem se bavil s kamarádem jaký mám problémy s autem a on povídá - ať zkusej rozpojit výfuk před katalyzátorem a hle - motor šel. Příčina? na té ditataci při tom drcnutí se vysypal katalyzátor a ucpal výfuk......
S autem mám taky zkušenost podobnou te kuličce--- ještě u Vectry (měla najeto cca 200k km, mi po přejezdu jedné dilatace na mostě přestala jet. , - odtah do značkového servisu , týden laborování, demontáží, montáží a výsledek NULA. po asi týdnu jsem se bavil s kamarádem jaký mám problémy s autem a on povídá - ať zkusej rozpojit výfuk před katalyzátorem a hle - motor šel. Příčina? na té ditataci při tom drcnutí se vysypal katalyzátor a ucpal výfuk......
Tak som to demontoval a odviezol.
včera to hneď servisák (zas iný, lepší) zapojil u seba, aby ju vyskúšal.
prvý dojem je že ide, len tam bolo málo chladiva. možno som to dobre nevysal pred odpájaním, možno už vidíme smer hľadania chyby.
cez víkend chcem vytiahnuť trubky von.
včera to hneď servisák (zas iný, lepší) zapojil u seba, aby ju vyskúšal.
prvý dojem je že ide, len tam bolo málo chladiva. možno som to dobre nevysal pred odpájaním, možno už vidíme smer hľadania chyby.
cez víkend chcem vytiahnuť trubky von.
Kam jsi vysával chladivo? U Toshiby se chladivo natáhne do jednotky, a jednotka se odpojí. Po připojení se pak zase pustí do okruhu.r4cv píše: ↑7. 9. 2023, 6:01 Tak som to demontoval a odviezol.
včera to hneď servisák (zas iný, lepší) zapojil u seba, aby ju vyskúšal.
prvý dojem je že ide, len tam bolo málo chladiva. možno som to dobre nevysal pred odpájaním, možno už vidíme smer hľadania chyby.
cez víkend chcem vytiahnuť trubky von.
Po mesiaci mám malý pokrok s klímou.
kompresor je v poriadku, tesnosť OK. odskúšané dusíkom.
Po chorobe som včera konečne vyliezol na strechu a vytiahol trubky von. A pravdepodobne som našiel príčinu. V jednom mieste sú trubky zoxidované, mastné. tu niekde bol únik chladiva. otázne je len, či oxidácia je príčina úniku alebo naopak. zajtra trubky natlakujeme a ak bude výsledok pozitívny (únik tlaku) tak máme príčinu.
S.rú ma 2 veci:
-zatiaľ žiadny servisák čo tu bol nezmeral skutočné tlaky a tesnosť. toto sme mohli vedieť už dávno, ale to by niekto musel rozmýšľať a prípadne ešte aj pracovať
-táto oxidácia bola celý čas v priestore za kompresorom, kedykoľvek prístupná, stačilo odstrániť izoláciu. viditeľné to skončilo 10cm od konca izolácie.
kompresor je v poriadku, tesnosť OK. odskúšané dusíkom.
Po chorobe som včera konečne vyliezol na strechu a vytiahol trubky von. A pravdepodobne som našiel príčinu. V jednom mieste sú trubky zoxidované, mastné. tu niekde bol únik chladiva. otázne je len, či oxidácia je príčina úniku alebo naopak. zajtra trubky natlakujeme a ak bude výsledok pozitívny (únik tlaku) tak máme príčinu.
S.rú ma 2 veci:
-zatiaľ žiadny servisák čo tu bol nezmeral skutočné tlaky a tesnosť. toto sme mohli vedieť už dávno, ale to by niekto musel rozmýšľať a prípadne ešte aj pracovať
-táto oxidácia bola celý čas v priestore za kompresorom, kedykoľvek prístupná, stačilo odstrániť izoláciu. viditeľné to skončilo 10cm od konca izolácie.
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
To je nějaký poměděný hliník? Měď by se na povrchu pokryla měděnkou a do hloubky by oxidace nepostoupila.
trubky sú z medi. len hrúbka steny sa robí 0,8mm a viac.
ja mám asi tú najtenšiu.
neviem, aké zlúčeniny vzniknú pri styku chladiva s atmosférou alebo tým plastom. a možno len v trubke bola prímes dačoho.
ešte mám info od servisáka, že klíma nemusí vždy hlásiť únik chladiva. mala by, ale niektoré to proste nerobia.
ja mám asi tú najtenšiu.
neviem, aké zlúčeniny vzniknú pri styku chladiva s atmosférou alebo tým plastom. a možno len v trubke bola prímes dačoho.
ešte mám info od servisáka, že klíma nemusí vždy hlásiť únik chladiva. mala by, ale niektoré to proste nerobia.
Jo jo ,nahlásit únik a zaplatíš ozonovou díru nad celou planetou pak koukneš na telku a tam na americkým vrakovišti ustříhávaj hadice klimatizace a mají srandu z toho jak to syčí .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;