Prosba na "lisaře" plastů
Vyrábím trysky pro vstřikování plastů. Je to materiál 15240 // 51CrV4g // tedy docela hnus.
Celková délka je 74 mm ten závit je M24*1,5. Vnitřkem je díra pr 10 kromě posledních 12 mm v té polokouli. To si dovrtají podle plastu.
Nekupujete někdo prosím něco podobného ? Zajímala by mne cena. Když to spočítám na těch 200 ks vycházejí mi docela velká čísla.
díky Milan
Celková délka je 74 mm ten závit je M24*1,5. Vnitřkem je díra pr 10 kromě posledních 12 mm v té polokouli. To si dovrtají podle plastu.
Nekupujete někdo prosím něco podobného ? Zajímala by mne cena. Když to spočítám na těch 200 ks vycházejí mi docela velká čísla.
díky Milan
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
no, je to celý takový divný. Obvykle se totiž ty výměnný špičky trysky dělají z nástrojovky, povrchy (v té díře a její tvar) musí být super (aby se omezila mezní vrstva - tendence k pálení) a jsou zušlechtěný celkem do katastrofy - ale tak akorát - aby ten radius držel (měl životnost) oproti té vtokové vložce. Konec vnitřní díry by rozhodně neměl být s hranou po vrtáku - teda pokud to nemá být tryska na polyš nebo dokonce na recyklátový PE kýble na CSko.
Ta díra, co si tam chtějí dodělávat je vůbec problematická, protože to není jenom obyčejná díra.
U pořádných trysek je často ten závit broušený, ten průměr vzadu to samý, čelo to samý - protože to jinak rozumně netěsní a nebo to po čase nejde rozumně povolit.
Když by to bylo udělaný tak jak píšu (tj. ne celý po kudle z QTčka), tak je cena odpovídající náročnosti výroby.
Viz třeba: https://www.pmseurope.com/products/arbu ... 2809522227
Dopředu upozorňuju, že na linku je OEM, ne origoš, ta by byla za úplně jiný peníze.
Jinak z mého pohledu - aby si někdo z koncáků objednal 200 ks, je divný (nebo lépe spíš neobvyklý).
Ta díra, co si tam chtějí dodělávat je vůbec problematická, protože to není jenom obyčejná díra.
U pořádných trysek je často ten závit broušený, ten průměr vzadu to samý, čelo to samý - protože to jinak rozumně netěsní a nebo to po čase nejde rozumně povolit.
Když by to bylo udělaný tak jak píšu (tj. ne celý po kudle z QTčka), tak je cena odpovídající náročnosti výroby.
Viz třeba: https://www.pmseurope.com/products/arbu ... 2809522227
Dopředu upozorňuju, že na linku je OEM, ne origoš, ta by byla za úplně jiný peníze.
Jinak z mého pohledu - aby si někdo z koncáků objednal 200 ks, je divný (nebo lépe spíš neobvyklý).
Takhle to dopadá když to zadává někdo kdo tomu evidentně vůbec nerozumí
Mat špatně - dosedací plocha zušlechtěná broušená - vnitřní díra broušená přechodové rádiusy co největší aby nedocházelo k degradaci plastu - pálení
Pak se to má sundat a najednou se zjistí že na tom vysej 2 chlapy na 3m trubce a tryska nic a už se shání autogen a podobné vylomeniny a najednou se sundává cela hlava a přemýšlí se kdo to dostane ven
To je ale drahé vždyť na tom nic není kousek 6 hranu a rádius proč to stojí tolik?
Tady Franta Omáčka jich za cenu jednoho udělá 200 ať máme do foroty
Tenhle kousek - tryska a bod vstřiku se nebojím označit za nekritičtější místo pokud je tady něco špatně většinou už s tím nic nenaděláte.
Tedy pokud jak píše kolega to nevstřikuje něco z regroše kde na kvalitě nezáleží
A vyrábět 200ks???
Není to nic proti vám chtěj to tak vyrobit - no problémo vy ty problémy řešit nebudete
Mat špatně - dosedací plocha zušlechtěná broušená - vnitřní díra broušená přechodové rádiusy co největší aby nedocházelo k degradaci plastu - pálení
Pak se to má sundat a najednou se zjistí že na tom vysej 2 chlapy na 3m trubce a tryska nic a už se shání autogen a podobné vylomeniny a najednou se sundává cela hlava a přemýšlí se kdo to dostane ven
To je ale drahé vždyť na tom nic není kousek 6 hranu a rádius proč to stojí tolik?
Tady Franta Omáčka jich za cenu jednoho udělá 200 ať máme do foroty
Tenhle kousek - tryska a bod vstřiku se nebojím označit za nekritičtější místo pokud je tady něco špatně většinou už s tím nic nenaděláte.
Tedy pokud jak píše kolega to nevstřikuje něco z regroše kde na kvalitě nezáleží
A vyrábět 200ks???
Není to nic proti vám chtěj to tak vyrobit - no problémo vy ty problémy řešit nebudete
Plastařina je oblast do které vůbec nevidím. Ty trysky dělám už asi 10 let vždycky asi 100 až 200 ks tak ročně. Ta díra pr 10 vnitřkem je jemně přetočená nožem a nesmí mít sraženou hranu. To osazení za závitem je od kudly v toleranci -0,03 až -0,05 a to čílko chtějí se slušným povrchem. Jenže se dělaly z 12050 šestihranu a to odsýpalo. U té 15240 jsem stál 2 dny nežli jsem to vyhruboval a sežralo to krabičku plátků. Jak jsem dal třísku víc jak 1,5 mm a řeznou rychlost přes 70 m, žačalo to dělat dráty a bylo to o zdraví. Z té 12050 to vycházelo do stovky práce + matroš, ale z tadytoho hnusu je to pod 300 charita. Takže se ptám na cenu. Jak a kam to používají fakt nevím. Tady okolo je to všechno automotiv tak asi tam.
Ta změna materiálu nastala právě kvůli problémům se zušlechtěním. Tu 12050 trápili lomeným kalením a údajně to bylo co kus to originál. Ta 15240 je údajně bez komplikací.
Ta změna materiálu nastala právě kvůli problémům se zušlechtěním. Tu 12050 trápili lomeným kalením a údajně to bylo co kus to originál. Ta 15240 je údajně bez komplikací.
já z tý 15142 dělám hodně různý přípravky a díly do motorů - klínky, misky ventilů a tak
naopak si pochvaluju, že to dělá hezkej povrch
je potřeba dát na hrubování velkej posuv, 0,2, 0,25 mm/ot
pak to třísku láme nadrobno
naopak si pochvaluju, že to dělá hezkej povrch
je potřeba dát na hrubování velkej posuv, 0,2, 0,25 mm/ot
pak to třísku láme nadrobno
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
testone> Milan psal ale o 15240, tak myslim ze jeho polotovar bude na mekko zihana tyc "+A" kterou posle do kalirny nakonec, kdezto ta 15142 co se tak pekne obrabi i tvrda bude ta oblibena a uz zuslechtena "+QT". Ale nevim.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
áááha
pravdu díš
nějak jsem to přehlídl
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
pro testone
Z té 15142 QT dělám docela dost. Díly na jízdní kola, kompenzátory a pro "sebe" trny ISO 30.
To je úplně jiný materiál z hlediska obrábění. Je taky mnohem lépe dostupný.
pro Sancho Panza a Monteg
Jestli dobře chápu Vaše připomínky, tak by ta tryska měla být mnohem precizněji zpracovaná a těsnicí část a kanálek po zušlechtění broušené. Oba jste se zarazili nad počtem 200 ks z čehož vyvozuji, že to není běžný "spotřebák" když je to udělané správně.
díky všem za info
Z té 15142 QT dělám docela dost. Díly na jízdní kola, kompenzátory a pro "sebe" trny ISO 30.
To je úplně jiný materiál z hlediska obrábění. Je taky mnohem lépe dostupný.
pro Sancho Panza a Monteg
Jestli dobře chápu Vaše připomínky, tak by ta tryska měla být mnohem precizněji zpracovaná a těsnicí část a kanálek po zušlechtění broušené. Oba jste se zarazili nad počtem 200 ks z čehož vyvozuji, že to není běžný "spotřebák" když je to udělané správně.
díky všem za info
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Normálně jsou ty díry, zadní čelo, radius a závit jako zrcadlo. Uvnitř nesmí být sebemenší kout a nesmí tam být nevhodný (z hlediska proudění) tvar. Takže žádný obyčejný kužel 118° po vrtáku Pruměr vzadu (u čela) musí naprosto přesně navazovat na "předchozí díru" (tj. přechod tryska/špička trysky) - obvykle to bývá s tolerancí stovka a mělo by to běžet v nule. To samý (z hlediska házení) platí pro ten závit a zadní čelo - nula .Radius taky musí být přesný a správný - protože to jinak nebude držet teplotu a bude to nedefinovatelně kroužkovat.Milan199 píše: ↑26. 9. 2023, 2:32 pro testone
Z té 15142 QT dělám docela dost. Díly na jízdní kola, kompenzátory a pro "sebe" trny ISO 30.
To je úplně jiný materiál z hlediska obrábění. Je taky mnohem lépe dostupný.
pro Sancho Panza a Monteg
Jestli dobře chápu Vaše připomínky, tak by ta tryska měla být mnohem precizněji zpracovaná a těsnicí část a kanálek po zušlechtění broušené. Oba jste se zarazili nad počtem 200 ks z čehož vyvozuji, že to není běžný "spotřebák" když je to udělané správně.
díky všem za info
Takže pokud to vytočíš, a projde to pecí, tak z hlediska deformací, bez broušení a dokončení těch děr je pravděpodobnost že to bude v pořádku čistá nula. Samozřejmě, pokud to vytočíš rovnou z QT a bez broušení, tak to běžet bude, ale pro změnu to bude měkký, takže pak těch 200 ks pro jednu mašinu na rok má logiku. No a z toho QT, ty díry uvnitř, budou čistý opruz.
12050 nekomentuju - to se nedělalo ani za komoušů na CSky nebo kuasky na kýble, hřebeny ( CSB do dělící roviny) a umyvadla
Chtěl bych vidět osobu, co to takhle objedná.
Naposledy upravil(a) Sancho Panza dne 26. 9. 2023, 5:27, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Pokud je to automotiv , a bývalo zo z 12050, tak by mě skutečně zajímalo, kde to končí.Milan199 píše: ↑25. 9. 2023, 8:34 Plastařina je oblast do které vůbec nevidím. Ty trysky dělám už asi 10 let vždycky asi 100 až 200 ks tak ročně. Ta díra pr 10 vnitřkem je jemně přetočená nožem a nesmí mít sraženou hranu. To osazení za závitem je od kudly v toleranci -0,03 až -0,05 a to čílko chtějí se slušným povrchem. Jenže se dělaly z 12050 šestihranu a to odsýpalo. U té 15240 jsem stál 2 dny nežli jsem to vyhruboval a sežralo to krabičku plátků. Jak jsem dal třísku víc jak 1,5 mm a řeznou rychlost přes 70 m, žačalo to dělat dráty a bylo to o zdraví. Z té 12050 to vycházelo do stovky práce + matroš, ale z tadytoho hnusu je to pod 300 charita. Takže se ptám na cenu. Jak a kam to používají fakt nevím. Tady okolo je to všechno automotiv tak asi tam.
Ta změna materiálu nastala právě kvůli problémům se zušlechtěním. Tu 12050 trápili lomeným kalením a údajně to bylo co kus to originál. Ta 15240 je údajně bez komplikací.
Protože tohle je teda mazec
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Hlavně je důležitý to zbytečně nenamazat a natočit tam co nejdřív (ještě za tepla aby se to co nejvíc "urychlilo")Monteg píše: ↑25. 9. 2023, 8:17 Pak se to má sundat a najednou se zjistí že na tom vysej 2 chlapy na 3m trubce a tryska nic a už se shání autogen a podobné vylomeniny a najednou se sundává cela hlava a přemýšlí se kdo to dostane ven
-------------
Není to nic proti vám chtěj to tak vyrobit - no problémo vy ty problémy řešit nebudete
No a pak hlavně nezapomenout dát na youtube video z příští demontáže a z běhu lisu (včetně nadávek).
------------
Přesně - náš zákazník, náš pán. V případě objednání nesmyslu, cena rovnou minimálně x2
Jsem to tušil jak to v takové "firmě musí vypadat" Jo a ještě ten debil co mění tu měkkou trysku, která už nevstřikuje, bo rádius je zatemovaný a tryska neprůchozí. Tak ji vyšroubuje až najde ovšem tu trubku a protože je kmora plná degradujícího materiálu, tak ten hezky zateče do závitu...za prdelů řve manageros rychle rychle A hezky se do toho zasraného závitu plného degradujícího materiálu ta tryska zašrubuje, pak to hezky zuhelnatí a příběh se neustále opakuje
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...