zverodoktor píše: ↑16. 11. 2023, 11:26
atlan píše: ↑16. 11. 2023, 4:56
picom píše: ↑15. 11. 2023, 3:20
Spalování vodíku se vzduchem není vůbec ekologické,protože na rozdíl od spalovani s kyslíkem vzniká plno toxických látek.
Mozes to tvrdenie podlozit rovnicou co sa scim zluci a co vytvori. Dakujem
Nech sa páči. V odkaze je link na pdf z ktorého pochádza tento výstrižok, kde sú aj grafy a množstvo ďalších informácii k porovnaniu benzínových a vodíkových motorov.
https://www1.eere.energy.gov/hydrogenan ... cm03r0.pdf
3.8 Emissions
The combustion of hydrogen with oxygen produces water as its only product:
2H2 + O2 = 2H2O
The combustion of hydrogen with air however can also produce oxides of nitrogen (NOx):
H2 +O2 +N2 =H2O+N2 +NOx
The oxides of nitrogen are created due to the high temperatures generated within the combustion chamber during combustion. This high temperature causes some of the ni- trogen in the air to combine with the oxygen in the air. The amount of NOx formed depends on:
• the air/fuel ratio
• the engine compression ratio
• the engine speed
• the ignition timing
• whether thermal dilution is utilized
In addition to oxides of nitrogen, traces of carbon monoxide and carbon dioxide can be present in the exhaust gas, due to seeped oil burning in the combustion chamber.
Depending on the condition of the engine (burning of oil) and the operating strategy used (a rich versus lean air/fuel ratio), a hydrogen engine can produce from almost zero emis- sions (as low as a few ppm) to high NOx and significant carbon monoxide emissions.
Rovnako miešanie zemného plynu s vodíkom za účelom zníženia produkcie CO2 sa ukazuje kontroverzné práve kvôli ťažko kontrolovateľnému ( a značne väčšiemu ako pri samotných uhľovodíkoch) vzniku oxidov dusíka a ďalších polutantov. Prehľadový článok s odkazmi na vedecké publikácie je napr. tu:
https://www.cleanegroup.org/hydrogen-hype-in-the-air/
Asi tak - navíc ten samospasitelný vodík se v motoru chová mizerně (jako by měl malé oktanové číslo) a ještě tím, že hoří při vysokých teplotách, tak o to lépe vznikají ty NOx (a podobné věci - třeba z maziv).
Navíc jako bonus není cítit, takže když uniká, tak se to zjistí obvykle až při efektu "fukušima"
. Vyřešit to nelze (nijak) - protože odorant se k tomu přidávat nedá, bo by ho kontaminoval. A i kdyby to šlo, tak stejně to opět nic neřeší, protože ten odorant ("smrad") mezerou, kterou bezproblémově vodík utíká, jaksi neproleze. A odoranty, co by měly molekuli
tak malou jako vodík, se zatím nalézt nepovedlo. No a podobných "ale" u vodíku je spousta - jedno "lepší" než druhý
.
Jo a na závěr to úplně nej - vodík (to si málokdo uvědomuje) není žádný palivo (v těhle jakozelených "nápadech") ale jen a pouze "transportér energie" - s nějakýma vlastnostma a nějakou účinností (tragickou) a nějakým typickým chováním.
Prostě přesně jako transmise
https://mve.energetika.cz/prevody/transmise.htm nebo třeba stlačený vzduch nebo péro v budíku, závaží u pendlovek a nebo akumulátor - akorát místo toho řemenu (luftu, péra závaží.......) je ten vodík.