Pamatuji si jak u nás ve fabrice dávali nový soustruh do nástrojárny v prvním patře. Střechou a za jednu nohu pěkně svisle, vřetenem dolů.
Teď k tématu, moje žirafka váží 85 kilo. Když jsem s ní stěhoval mojí FN20, musel jsem vystrčit trochu rameno. Poté jsem zjistil, že mi naprasknul ten hlavní jekl v hraně cca 10mm. Tak jsem ten konec obalil plocháčem 20x4 a ovařil. Asi po půl roce mi švagr ne odpoledne půjčil jeřábovou váhu a udělali jsme u nás na parkovišti test. Najel jsem žirafou nad oko silničního panelu, hodil řetěz a váhu. S vysunutím na 1,5 tuny jsem zapumpoval na tunu a i po minutě tam stále byla. Pak jsem rameno zastrčil - tedy 2 tuny a napumpoval 1,5 tuny. Zase po cca minutě vše OK. Nic se nezdeformovalo a jsem docela klidnej, neb netěžší mašina je ta fenka a ta má 900 kilo.
Jeřáb
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Na tom OMCN je právě konec sklápěcího ramena (ve kterém je trochu volně vysouvací trámec a tím pádem je kraj namáhaný páčením) zesílený. To jsem na těch čínských žirafkách nikde neviděl. Asi by to tam bylo dobré dovařit.
Na tých čínach nebude ten koniec až tak kritický, je to len tenkosteny jokel. Na OMCN to bude vystužene kôli prevedeniu ramena - ohýbanec.
U mňa sa to na čínanovi ohlo pred uchytenim valca, potial bol aj zastrčený vysúvací vnútorný jokel.
Až to budem opravovať, tak tú uchytenie valca nahradím dvomi plechmi privarenými z boku a potiahnutými viac ku koncu.
U mňa sa to na čínanovi ohlo pred uchytenim valca, potial bol aj zastrčený vysúvací vnútorný jokel.
Až to budem opravovať, tak tú uchytenie valca nahradím dvomi plechmi privarenými z boku a potiahnutými viac ku koncu.