V případě kdy ty ložiska mají vymezenou vůli (v tomto případě jsou naopak lehce předepnuté tou pružinou) by tam měly s vysokou pravděpodobností být ty s zvětšenou vůlí (C3) měly být - aby byla jistota, že se vůle nevymezí do nuly.t256 píše: ↑17. 12. 2023, 2:42 Otacky tam vzhledem ke konstrukci a velikosti turbinky nejspis nijak silene nebudou, na motoru nejsou a vzhledem ke zpusobu napajeni by stejne nemelo valny vyznam je tam davat. To co je na fotce je prisroubovane k tomu co je na videu. Motor je rizen driverem se vstupem 0-10V, takze rozbeh nijak neovlivnim. Na vstupu driveru zadne rampy nejsou, pri pozadavku na zapnuti se tam rovnou pusti voltaz odpovidajici pozadovanym otackam. Na driveru je nejaky trimr, ale nepodarilo se mi k nemu sehnat jakoukoliv dokumentaci, takze tezko rict k cemu slouzi.
Pokud se motor zasekne, drcam do turbinky plastovym brckem protoze je k tomu opravdu blby pristup, takze nejake hrubsi zaseknuti tam neni - nepootocil bych tim takovym zpusobem. Subjektivne opravdu neni rozdil jestli to popstrcim jednou nebo vickrat. Staci to popostrcit o par cm (pri vyplem motoru) a pak uz to zas nejakou dobu jede.
Ale co se tyka tech lozisek, pochopil jsem spavne ze kdyz tam hodim C3, nic tim nezkazim?
Jinak podle mě to je typické - že se to s starýma ložiskama, když to chvíli stojí, nerozebíhá (ale po postrčení - jakmile se to jednou rozeběhne tak už to zase běží) - v těch ložiskách bude navíc za ty roky zdegradovaná ta původní vazelína a to v kombinaci jaký obvykle mívají tyhle motory měkký rozběh, znemožní že se to roztočí. Vyzkoušet to jde celkem snadno - stačí ty ložiska opatrně vyndat ven, do nich strčit cokoli co neudělá přesah, ale umožní s nima točit a po chvíli kdy se nehýbou (nechat stát třeba hodinu) zkusit rukou za tu hřídel pomalu protočit. Musí jít naprosto lehce, žádné lepení - což nepůjdou.