sui 32A rozdielne ovladanie ako ine
Zase premyslené do bezvedomia..Já se vlastně ani nedivím,že zkrachovali, tam museli mít takových myslivců,že už jim tam nezbyly kapacity na práci..
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Hm, a tušíš vůbec PROČ tam u tý verze A to "strojní řazení" a další věci byly? Pokud ne, tak by bylo lepší si ty "moudra" nechat spíš pro sebe.
Mam klasickú sui32 rozdiely oproti tejto nemáš tam prepínač hvezda trojuholník na motor vretena. A na klasike je hydraulická brzda cez lamely, myslím ze na A-čku je to riadené už elektronický. Je tam troska viac elektroniky v skrini ale nič hrozné. Inak je to rovnaké.
Ja sa opýtam namiesto Davida prečo ? Zo zaujímavostí.Sancho Panza píše: ↑1. 2. 2024, 4:36Hm, a tušíš vůbec PROČ tam u tý verze A to "strojní řazení" a další věci byly? Pokud ne, tak by bylo lepší si ty "moudra" nechat spíš pro sebe.
Ďakujem
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
Já tedy nejsem strojař, ale tipoval bych, že to bylo z důvodu úspory strojního času při sériové výrobě, kdy se během jedné operace předvolila požadovaná rychlost pro následující operaci pokud ji bylo zapotřebí.
Ale jak jsem psal, nejsem strojař, tak můj názor nemusí být "směroplatný"
Ale jak jsem psal, nejsem strojař, tak můj názor nemusí být "směroplatný"
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
asi tak.salus píše: ↑5. 2. 2024, 8:32 Já tedy nejsem strojař, ale tipoval bych, že to bylo z důvodu úspory strojního času při sériové výrobě, kdy se během jedné operace předvolila požadovaná rychlost pro následující operaci pokud ji bylo zapotřebí.
Ale jak jsem psal, nejsem strojař, tak můj názor nemusí být "směroplatný"
V době před 89 byla situace v východním bloku s mašinama pro menší serie celkem tragická - na "západě" byly na takovéto práce mašiny běžně - SCH 125,123,122,102, Habeggery F38 F48 a F64, ruzné EMI-MEC a další. U nás to byl neřešitelný problém, protože nebyly šrouby a obecně elektronika, slušná pneumatika a hydraulika - prostě bylo to v xxxxx, jako cokoli za soudruhů.
Ti, co byli v zbrojním průmyslu a nebo v letecké (či jiné protěžované výrobě) si nějak přez PZO mašiny dovezli, ostatné měli smolíka. No a tak se to řešilo tak, že byl tlak na "východní" výrobce mašin klasické koncepce, aby udělali "neco", pokud možno s minimem úprav, ale s maximálním usnadněním obsluhy - fyzické námahy - tj. udělat to, co se za socialismu zvládlo, bylo spolehlivý a nebylo drahý a nebylo nespolehlivý jako CNC řízení z Tesly a nebo ZPA.
Takže elekromagnetický spojky, předvolby, tu a tam DC pohon, narážkové cykly.
Prostě aby obsluha si ušetřila otrocké mechanické řazení - tj. fyzickou námahu - a tak mohla namlátit těma kličkama co nejvíc kusů za směnu.
Tak se udělalo to samý, co na západě proběhlo o cca 30 až 40 let dřív.
Samozřejmě, pro současného hobbíka, co nějak horko těžko ušmudlá jeden kus za týden a elektrika je pro něj španělská vesnice a historický náhradní díly nemá, je to pak neřešitelný problém - ale tehdy, při tehdejších mzdách a cenách elektriky a mechaniky to rozhodně logiku mělo.