to je vtip? třeba že zuby nejsou průchozí?zverodoktor píše: ↑29. 4. 2024, 9:16Ahoj, jasné neškriepim sa že nejde, prd o tom viem. Nevidno druhú stranu toho kolesa, ale aj keď pozerám na detail tej prvej fotky, z tej mi nieje mi jasné prečo.
výroba okruží k setrvčníku
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
-
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
To vysvetľuje všetko. Celú dobu som bol presvedčený, že tá asymetria zubov je práve to mohutné opotrebenie od pastorku, vzadu na venci zuby zodraté, vpredu celkom ok. O to viac, že na fotke dodanej neskôr (z iného motora) tie zuby sú priechodzie. K omylu prispieva aj fakt, že nemám najmešiu predstavu, z ktorej strany do toho kolesa ten pastorok zapadá .
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
je to tak, ten v prvním příspěvku je v původní podobě, na spoustě jiných snímků jsou už po různých úpravách za těch již téměř sto let jejich existence. Otočit se nedá, je z každé strany jiný (myšleno od skříně motoru a od spojky).
zde například také opravený a opět trošku jinak
(omlouvám se za možné plevelení, obrázek ale linkuji, nevkládám, tak snad prostor webu nezabírám a bude tolerováno :c) .
Jinak zozubení je modulu 3, hloubka zubu 6,5 .. to jen dodatečná informace
zde například také opravený a opět trošku jinak
(omlouvám se za možné plevelení, obrázek ale linkuji, nevkládám, tak snad prostor webu nezabírám a bude tolerováno :c) .
Jinak zozubení je modulu 3, hloubka zubu 6,5 .. to jen dodatečná informace
Nic proti Testónovi,ale radím jen když vím něco,čím mohu pomoci tazateli..Tedy uvádím na správnou míru ty bludy zde dříve uvedené.testone píše: ↑25. 4. 2024, 9:52 to že to někdo vyšťouchal do svaru je možný
zkur... při tom několik nástrojů který pravděpodobně platil jeho zaměstnavatel
....
nech si někde vypálit z tlustýho (15 mm??) plechu mezikruží, třeba pr. 300x350 mm (čísla jen pro ilustraci, vymyslel jsem si je)
do toho prostředka zbylého kola pr. 300 se zápalem si ještě nech vypálit díru pr. třeba 200, aby to šlo dobře upnout do soustruhu
pak ty dvě mezikruží poheftuj k sobě tak, aby byly o celou tloušťku přesazený
pak tenhle svařenec můžeš na obyčejným soustruhu dobře stočit ze všech stran, vč. vnitřní strany která potom přijde nalisovat na stočenou plochu na setrvačníku
utočíš zároveň ztvrdlej povrch po pálení venku i uvnitř i na bokách
necháš si tam jen místo kolem heftů na finální upíchnutí
pak necháš na tom celým svařenci udělat ozubení (spočítat a změřit podle původního, zkontrolovat na osou vzdálenost, počet zubů pastorku atd)
po ozubení upíchnout od středu
stočit setrvák, přídavek pro nalisování věnce tak 0,15 - 0,2 mm
věnec ohřát izolatérským hořákem na nějakých 250° (až obrobené plochy zmodrají,viz "nabíhací barvy"
vzít věnec do kleští a nasadit ho na setrvák
nechat vystydnout
hotovo
...
běžné tlusté plechy jsou z S355, na ten věnec to není třeba nijak zušlechťovat, pokud to bude správně spočítané a vyrobené (osová vzdálenost atd atd) tak tě to přežije
existují i tvrdší plechy, je to zbytečný
Předně,je to setrvák na cinkáče.To je dané podle obrázku. Není podstatné na jakého, setrvák je zasměnitelný na všechny. Záleží na tom, jaký má starter- od toho se pak odvíjí počet zubů na setrváku. Ten je ocelový,takže je naprosto zbytečné radit mu podobné kraviny typu věnec stočit a nalisovat tam ( navíc s uvedeným dost malým přesahem) věnec nový. Konkrétně u toho vyobrazeného totiž není absolutně žádný důvod,proč zkurvit původní setrvák. Když se setrvák patřičně nahřeje,jdou zuby pohodlně doprskat céóčkem. Není potřeba ani tvrdý drát ani jiné speciality. Setrvačník pochopitelně musí být perfektně očištěný, protože na každém jsou kila barvy a vazelíny..Takže kartáč a ideálně ultrazvuk.Po dovaření se zuby znovu opracují-tedy přesoustruží na správný, popřípadě menší průměr ) a odvalí.Zase nebudeme probírat kraviny typu obrážení,z principu je jasné že není jiný akceptovatelný způsob obnovení,pokud má být setrvák funkční a opticky originální. Tady je třeba podotknout,že zuby mají sice v obou případech modul 3 (žádný necelý nebo atypický modul,mimo jiné protože to byla letecká fabrika a tak tam ani nemohli používat palcové spatlaniny, v té době v ostatním průmyslu celkem běžně používané),ale liší se úhel a počet zubů. To je dáno tím,že ke starteru Bosch patří setrvačník s úhlem zubů 20°a větším počtem zubů, syst. Bendix má o tři zuby méně a úhel 15°. Frézu na tom rozhodně nezničím,pokud to nevaří prase elektrodou,jen je dost práce najet do již hotového uzubení,když jsou navařeny jen např. přední třetiny zubů- obvykle totiž bývá zničená max. polovina délky zubů,takže je celkem škoda práce vše dovařovat a pak to zase celé obrábět znovu.. Setrvačníky jsem takhle běžně opravoval,vlastně nikdy nebylo třeba dělat nový věnec- na který by mimochodem zmíněných 15 nebo 20 mm tlouštky materiálu bylo stejně málo..
Náběhy se pak dají buďto odpilovat anebo nadělit např. na dělícím stole a odfrézovat. To je nejdéle trvající část renovace..
Hurá do toho.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;