výměna řízení vstřikovacího lisu
Ahoj,
dostal se ke mně takovýto vstřikovací lis: Motor hydraulické pumpy naskočí jen na chvíli, při přepnutí hvězda/trojúhelník to vyhodí chybovou hlášku. Topení nezapíná vůbec. Určitě bych ty chyby časem odhalil a vyřešil, ale zajímá mě, zda se tu nevyskutuje někdo, kdo řešil celkovou výměnu řízení za nějaké PLC. Jde mi o to, že 20 let stará elektronika bude postupně odcházet a hledat v ní chyby během lisování je na nic.
Sám mám už dva vstřikovací lisy, které jsem si předělal na řízení pomocí PLC. Jenže tady šlo ještě o lisy z 80. let, bez proporcionálních ventilů, s ručními škrtícími ventily. U proporcionálních ventilů zřejmě musí být ještě nějaká karta, která ventil otvírá a přivírá. Pokoušel se někdo o něco takového?
dostal se ke mně takovýto vstřikovací lis: Motor hydraulické pumpy naskočí jen na chvíli, při přepnutí hvězda/trojúhelník to vyhodí chybovou hlášku. Topení nezapíná vůbec. Určitě bych ty chyby časem odhalil a vyřešil, ale zajímá mě, zda se tu nevyskutuje někdo, kdo řešil celkovou výměnu řízení za nějaké PLC. Jde mi o to, že 20 let stará elektronika bude postupně odcházet a hledat v ní chyby během lisování je na nic.
Sám mám už dva vstřikovací lisy, které jsem si předělal na řízení pomocí PLC. Jenže tady šlo ještě o lisy z 80. let, bez proporcionálních ventilů, s ručními škrtícími ventily. U proporcionálních ventilů zřejmě musí být ještě nějaká karta, která ventil otvírá a přivírá. Pokoušel se někdo o něco takového?
Mám kompletní nové řízení vstřikovacího lisu ,jestli tě to zajímá tak dej vědět.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Poslal jsem SZ
Jasně předběžně jde o tenhle systém viewtopic.php?p=479523&hilit=%C5%99%C3% ... 9m#p479523
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak jsem si prošel manuál k systému, který mi zaslal fmodel, za což mu velice děkuji. Zapojení je v podstatě jednoduché, až na ty proporcionální ventily. V mém Arburgu jsou dva, jeden hlavní a jeden jen pro protitlak (back pressure).
Hlavní proporcionální ventil: Ventil pro protitlak při šnekování: Tyto dva ventily odpovídají i možnostem systému, který má k dispozici fmodel, ovšem způsob připojení v manuálu popsaný není. Je tam pouze popsáno nastavení neboli kalibrace už připojených ventilů ale fyzické připojení je popsáno jen a pouze v tomto schématu: Čili musí být zřejmě použitý nějaký "mezičlánek" neboli karta pro tyto ventily. A to zatím nevím jaká.
Hlavní proporcionální ventil: Ventil pro protitlak při šnekování: Tyto dva ventily odpovídají i možnostem systému, který má k dispozici fmodel, ovšem způsob připojení v manuálu popsaný není. Je tam pouze popsáno nastavení neboli kalibrace už připojených ventilů ale fyzické připojení je popsáno jen a pouze v tomto schématu: Čili musí být zřejmě použitý nějaký "mezičlánek" neboli karta pro tyto ventily. A to zatím nevím jaká.
V pondělí se ti poptám kolegy co se v tom vyzná.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to taková modrá nebo zelená krabka na DIN liště. Pro každý ventil jedna.
https://docplayer.cz/17517385-Proporcio ... atele.html
https://www.kovaz.cz/ridici-jednotka-pr ... 00-105179/
Edit:
https://hyquip.co.uk/analog-modular-des ... 18-1x.html
Tváří se to jako převodníky napětí na proud od Rexroth.
S těma jsem se něco natrápil na autojeřábech. Vstup ovládání je + - 10V, napájení 24V a výstup na solenoidy ventilů v podobě proudu (tuším 0 až 2A,).
Popis funkce: pokud je na vstupu napětí od 0 do +10V je ovládaný systém A, pokud je napětí 0 až -10V je ovládaný systém B. Na jeřábu byly 4 výstupy, dva proporcionální pro ventily hydromotorů a dva s rampou pro brzdu, ale to tu asi nepoužiješ.
Aha, dole pod fotkou máš dokonce odkaz, tak to snad nastuduješ celý.
S těma jsem se něco natrápil na autojeřábech. Vstup ovládání je + - 10V, napájení 24V a výstup na solenoidy ventilů v podobě proudu (tuším 0 až 2A,).
Popis funkce: pokud je na vstupu napětí od 0 do +10V je ovládaný systém A, pokud je napětí 0 až -10V je ovládaný systém B. Na jeřábu byly 4 výstupy, dva proporcionální pro ventily hydromotorů a dva s rampou pro brzdu, ale to tu asi nepoužiješ.
Aha, dole pod fotkou máš dokonce odkaz, tak to snad nastuduješ celý.
Ty drivery, které zmiňuje Stanik84 vypadají slibně. Ten hlavní ventil samotný už obsahuje nějakou elektroniku, čili asi by se mělo jednat o driver přímo od výrobce ventilu (Rexroth). Zkusil jsem jim napsat, tak jsem zvědavý, zda se ozvou.
Mě to nedá, tak musím reagovat...
Zachovej to původní řízení SELOGICA co to píše za hlášky?
Stiskni klávesu symbol trojůhelníku a vypíše ti to všechny chybové hlášky.
Ofoť obrazovku a hoď to sem, pak ti můžu radit, a nebo si vyměníme telefo. kontakt.
Dávat do toho čínské řízení, je jak dát do mercedesu motor z trabantu....
Největší problém toho china řízení, je že nemá žádné ochrany proti sepnutí akčních členů.
Vstřikolis ti pak může zavřít i když nechce a to nechceš. Další věc takovým zásahem to můžeš používat maximálně jako štípačku na dřevo. Je to zásah do konstrukce.
Nepůjde ti hromada funkcí co ten arburg umí atd atd.
U tohoto řízení SELOGICA jde kontrolovat sepnutí akčních členů vše uvidíš na obrazovce co se děje a nebo neděje a tak se dá zjistit závada.
Pokud to má snahu sepnout rozběh, tak může být vadný jen pomocný kontakt na stykači. Ona ta mašina není blbá a pokud za nějaký definovaný čas nepřepne do trojůhelníku, tak vypíše například chybu pohonu atd atd.
Protože máš verzi ALLROUNDER, tak musí být všechny koncové spínače ochranných krytů namontovány a klíčkové spínače ve správné poloze atd atd je to chytré a přecizní řízené ovšem trošku náročnější na znalosti obsluhy.
Zachovej to původní řízení SELOGICA co to píše za hlášky?
Stiskni klávesu symbol trojůhelníku a vypíše ti to všechny chybové hlášky.
Ofoť obrazovku a hoď to sem, pak ti můžu radit, a nebo si vyměníme telefo. kontakt.
Dávat do toho čínské řízení, je jak dát do mercedesu motor z trabantu....
Největší problém toho china řízení, je že nemá žádné ochrany proti sepnutí akčních členů.
Vstřikolis ti pak může zavřít i když nechce a to nechceš. Další věc takovým zásahem to můžeš používat maximálně jako štípačku na dřevo. Je to zásah do konstrukce.
Nepůjde ti hromada funkcí co ten arburg umí atd atd.
U tohoto řízení SELOGICA jde kontrolovat sepnutí akčních členů vše uvidíš na obrazovce co se děje a nebo neděje a tak se dá zjistit závada.
Pokud to má snahu sepnout rozběh, tak může být vadný jen pomocný kontakt na stykači. Ona ta mašina není blbá a pokud za nějaký definovaný čas nepřepne do trojůhelníku, tak vypíše například chybu pohonu atd atd.
Protože máš verzi ALLROUNDER, tak musí být všechny koncové spínače ochranných krytů namontovány a klíčkové spínače ve správné poloze atd atd je to chytré a přecizní řízené ovšem trošku náročnější na znalosti obsluhy.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
A abych jenom nehejtil a nenutil zachovat původní řízení, tak tyto proporcionály mají elektroniku v sobě a mají A/D in/out a to čínské řízení je umí ovládat. Jenže to nerozchodíš, bo to má hydraulické blokování a další fičury, které neoblbneš a musí být zapojeny. Nebo hydrauliku překopat....na proporcionálech je nálepka se zapojením co který pin je, datašít taky stáhneš zadáš do gůglu to hausnumero a mášto na jedno kliknutí. Ještě že to nečetl Milan ten by si nebral servítky....
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Našel jsem tyto dvě hlášení:
A zde je co to hlásí po rozběhu motoru - cca po 5 sekundách se motor vypne a naskočí tato hláška: