výměna řízení vstřikovacího lisu

hans
Příspěvky: 123
Registrován: 29. 10. 2006, 8:54
Bydliště: Jablunkov
Kontaktovat uživatele:

3. 5. 2024, 12:58

Ahoj,
dostal se ke mně takovýto vstřikovací lis:
IMG_20240503_120405.jpg
Motor hydraulické pumpy naskočí jen na chvíli, při přepnutí hvězda/trojúhelník to vyhodí chybovou hlášku. Topení nezapíná vůbec. Určitě bych ty chyby časem odhalil a vyřešil, ale zajímá mě, zda se tu nevyskutuje někdo, kdo řešil celkovou výměnu řízení za nějaké PLC. Jde mi o to, že 20 let stará elektronika bude postupně odcházet a hledat v ní chyby během lisování je na nic.

Sám mám už dva vstřikovací lisy, které jsem si předělal na řízení pomocí PLC. Jenže tady šlo ještě o lisy z 80. let, bez proporcionálních ventilů, s ručními škrtícími ventily. U proporcionálních ventilů zřejmě musí být ještě nějaká karta, která ventil otvírá a přivírá. Pokoušel se někdo o něco takového?
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10125
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

3. 5. 2024, 2:46

Mám kompletní nové řízení vstřikovacího lisu ,jestli tě to zajímá tak dej vědět.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
hans
Příspěvky: 123
Registrován: 29. 10. 2006, 8:54
Bydliště: Jablunkov
Kontaktovat uživatele:

3. 5. 2024, 2:55

Poslal jsem SZ
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10125
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

3. 5. 2024, 3:04

Jasně předběžně jde o tenhle systém viewtopic.php?p=479523&hilit=%C5%99%C3% ... 9m#p479523
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
hans
Příspěvky: 123
Registrován: 29. 10. 2006, 8:54
Bydliště: Jablunkov
Kontaktovat uživatele:

4. 5. 2024, 5:21

Tak jsem si prošel manuál k systému, který mi zaslal fmodel, za což mu velice děkuji. Zapojení je v podstatě jednoduché, až na ty proporcionální ventily. V mém Arburgu jsou dva, jeden hlavní a jeden jen pro protitlak (back pressure).

Hlavní proporcionální ventil:
ventil hlavni.jpg
Ventil pro protitlak při šnekování:
ventil back pressure.jpg
Tyto dva ventily odpovídají i možnostem systému, který má k dispozici fmodel, ovšem způsob připojení v manuálu popsaný není. Je tam pouze popsáno nastavení neboli kalibrace už připojených ventilů ale fyzické připojení je popsáno jen a pouze v tomto schématu:
s89.pdf
(259.53 KiB) Staženo 27 x
Čili musí být zřejmě použitý nějaký "mezičlánek" neboli karta pro tyto ventily. A to zatím nevím jaká.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10125
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

4. 5. 2024, 7:25

V pondělí se ti poptám kolegy co se v tom vyzná.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2279
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

4. 5. 2024, 8:39

hans píše: 4. 5. 2024, 5:21 Čili musí být zřejmě použitý nějaký "mezičlánek" neboli karta pro tyto ventily. A to zatím nevím jaká.
Je to taková modrá nebo zelená krabka na DIN liště. Pro každý ventil jedna.

https://docplayer.cz/17517385-Proporcio ... atele.html

https://www.kovaz.cz/ridici-jednotka-pr ... 00-105179/

Edit:
Výstřižek.JPG
https://hyquip.co.uk/analog-modular-des ... 18-1x.html
Jiří M
Příspěvky: 8
Registrován: 13. 3. 2024, 7:52

5. 5. 2024, 9:55

Tváří se to jako převodníky napětí na proud od Rexroth.
S těma jsem se něco natrápil na autojeřábech. Vstup ovládání je + - 10V, napájení 24V a výstup na solenoidy ventilů v podobě proudu (tuším 0 až 2A,).
Popis funkce: pokud je na vstupu napětí od 0 do +10V je ovládaný systém A, pokud je napětí 0 až -10V je ovládaný systém B. Na jeřábu byly 4 výstupy, dva proporcionální pro ventily hydromotorů a dva s rampou pro brzdu, ale to tu asi nepoužiješ.

Aha, dole pod fotkou máš dokonce odkaz, tak to snad nastuduješ celý. :wink:
ok1in
Příspěvky: 173
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Slaný

5. 5. 2024, 3:38

To co ti nabízí fmodel je násobně levnější, než nové řízení s PLC. Pár jsem jich už dělal (Siemens)... :idea:
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
hans
Příspěvky: 123
Registrován: 29. 10. 2006, 8:54
Bydliště: Jablunkov
Kontaktovat uživatele:

5. 5. 2024, 9:58

Ty drivery, které zmiňuje Stanik84 vypadají slibně. Ten hlavní ventil samotný už obsahuje nějakou elektroniku, čili asi by se mělo jednat o driver přímo od výrobce ventilu (Rexroth). Zkusil jsem jim napsat, tak jsem zvědavý, zda se ozvou.
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2279
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

6. 5. 2024, 6:56

Jestli budu mít čas, tak kouknu večer na označení. Měl bych tady něco mít z Demagu.
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3305
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

6. 5. 2024, 10:28

Mě to nedá, tak musím reagovat...
Zachovej to původní řízení SELOGICA co to píše za hlášky?
Stiskni klávesu symbol trojůhelníku a vypíše ti to všechny chybové hlášky.
Ofoť obrazovku a hoď to sem, pak ti můžu radit, a nebo si vyměníme telefo. kontakt.
Dávat do toho čínské řízení, je jak dát do mercedesu motor z trabantu....
Největší problém toho china řízení, je že nemá žádné ochrany proti sepnutí akčních členů.
Vstřikolis ti pak může zavřít i když nechce a to nechceš. Další věc takovým zásahem to můžeš používat maximálně jako štípačku na dřevo. Je to zásah do konstrukce.
Nepůjde ti hromada funkcí co ten arburg umí atd atd.
U tohoto řízení SELOGICA jde kontrolovat sepnutí akčních členů vše uvidíš na obrazovce co se děje a nebo neděje a tak se dá zjistit závada.
Pokud to má snahu sepnout rozběh, tak může být vadný jen pomocný kontakt na stykači. Ona ta mašina není blbá a pokud za nějaký definovaný čas nepřepne do trojůhelníku, tak vypíše například chybu pohonu atd atd.
Protože máš verzi ALLROUNDER, tak musí být všechny koncové spínače ochranných krytů namontovány a klíčkové spínače ve správné poloze atd atd je to chytré a přecizní řízené ovšem trošku náročnější na znalosti obsluhy.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3305
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

6. 5. 2024, 10:34

A abych jenom nehejtil a nenutil zachovat původní řízení, tak tyto proporcionály mají elektroniku v sobě a mají A/D in/out a to čínské řízení je umí ovládat. Jenže to nerozchodíš, bo to má hydraulické blokování a další fičury, které neoblbneš a musí být zapojeny. Nebo hydrauliku překopat....na proporcionálech je nálepka se zapojením co který pin je, datašít taky stáhneš zadáš do gůglu to hausnumero a mášto na jedno kliknutí. Ještě že to nečetl Milan ten by si nebral servítky....
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
hans
Příspěvky: 123
Registrován: 29. 10. 2006, 8:54
Bydliště: Jablunkov
Kontaktovat uživatele:

6. 5. 2024, 12:27

Našel jsem tyto dvě hlášení:
chyby.jpg
A zde je co to hlásí po rozběhu motoru - cca po 5 sekundách se motor vypne a naskočí tato hláška:
Alarm 42.jpg
Modros
Příspěvky: 1688
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

6. 5. 2024, 1:08

Bacha aby nepřišel Milan....sice nevim kdo to je ale asi se máme bát.....
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Odpovědět

Zpět na „Vstřikování plastů“