vnítřní šestihran

mechanika k motorům
Odpovědět
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1143
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

21. 8. 2012, 11:43

CHci se zeptat, mam použitý broušený kul.šrouby a ty nemají drážky na řemenici ,ale mají vnitřní šestihran. Otázka zní: Proč je tam ten vnitřní šestihran a jestli to má něco společnýho s unášením řemenice. Šrouby jsou cnc brusky. Díky za případné vysvětlení. :D
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

22. 8. 2012, 6:04

šestihran je tam kůli montaži. jak bys dotahl matku na ložiskach ? protačelo by se ti to tak to chytneš imbusem a dotahneš :)

ja jsem teť vyplazl 350 kč za matku na broušenej šroub...a je pojistná , stím plastovým kolečkem. tak si myslím že to je určitě kuli tomu utahovaní ten 6hran.
dražku jsem tam neměl ani já tu jsem freznul :)

šroub mám THK broušený :)
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7220
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

22. 8. 2012, 6:40

zřejmě se počítá s tím, že řemenice bude ke šroubu připevněna pomocí kuželového stahovacího pouzdra - vložky (kleštiny) mezi řemenici a hřídel
je to normalizované, dá se to dohledat na netu
viz třeba http://www.tyma.cz/files/doc/zs-s8m-tb.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1143
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

22. 8. 2012, 4:53

To utahování matky a utahování svěrného pouzdra dávají smysl. :D Díky
Odpovědět

Zpět na „šrouby a převodovky“