Motor vychází malý (krátký), odpadá složitá výroba kliky, kdy se musí zaručit rovnoběžnosti čepů a stejný rozteče ramen. I karter pak vychází jednodušší a výrobně levnější.jean píše: ↑3. 1. 2023, 11:34 Akú výhodu má to uloženie z jednej strany? Alebo prečo to tak robili? Mne to pripadá strašne nevýhodné v porovnaní s klasickou klukou á la perák.
Napadlo ma akurát to, že nemuseli zrovnávať zotrvačníky voči sebe. Ale stojí to za ten oveľa drahší materiál? Asi aj blok motora bol jednoduchší, ked nemuseli párovať kartre.
Z hlediska tehdejšího výrobce (co se od toho tehdy chtělo) to bylo na tehdy víc než geniální řešení, samozřejmě pro pozdější amatérské opravy - kdy se chce aby to po 90ti letech provozu stále fungovalo, to zrovna moc šťastné není.
Prostě jedno z mnoha technickýchj řešení, - má svoje výhody ale i nevýhody. Jako cokoli.