Tos s-28 žebrák
no jak psali odbornici -200 pouzivej spis prilezitosne...Janco101 píše: ↑29. 3. 2023, 8:44 odmontovane som to nemal, a asi som to mal blbo v pamati (mozno z SN 320), ze je tam kuzel. Budem to musiet odmontovat a pomerat. Co sa tyka univerzaly 200vky- mam v plane ju pouzivat len ak bude treba. Primarna bude 160tka. Dakujem za nasmerovanie!
Este by som sa chcel spytat- neviete, aka kuzelovitost ma byt na na kline, ktory vymedzuje support na pozdlznom vedeni? Vedel by som ho vybrat a odmerat, ale nemoze sa stat, ze bude ten klin opotrebeny viac "na strane sklucovala"? tym padom by som mal zle rozmery. Potrebujem vyrobit novy, sirsi.
Dakujem
(mezipriruby maji klasicky zavit...M68X6..klidne se mohu kouknout par se mi jich tu vali)
nebo polotovar -ale ten ma presne 240mm?aspon co se mi tu vali )
avsak lepe sehnat licni desku..taky se mi tu vali...
jinak ohledne klinu ..kazdy je trochu jiny a bude treba ho zaskrabnout ..tz vyndej si ten svuj ..dej tam trochu pridavku a zkousej..(teoreticky bys nemel mit tolik vyjetej klin...spis mas špatne utazeny srouby (seřizeni vule klinu) ze stran..povol u tz sklicidla a utahni u koniku..popripadne dej delsi/kratsi srouby.)
Jen malé upřesnění při použití lícní desky jsou max otáčky vřetena 500ot/min - pokud to tedy nevíš a nemáš příslušný štítek na stroji.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Dakujem za upozornenie, mam tam ten stitok a viem o tom.
Ahoj znovu.
Musím vyrobit dvě ozubená kola pro řezání palcových a závitových závitů: 100/26 a 96/26. Ozubená kola jsou uložena na bronzovém pouzdru a jsou nasazena na osu s dlouhým klíčem. Řekněte mi, pasují ozubená kola správně na hřídeli s vyjmutým klíčem? Nebo se na hřídel nasadí objímka přes klíč a ozubená kola se po objímce posouvají? Jaký je vnitřní průměr bronzového pouzdra u těchto ozubených kol? Nemohu tyto informace najít na internetu.
Musím vyrobit dvě ozubená kola pro řezání palcových a závitových závitů: 100/26 a 96/26. Ozubená kola jsou uložena na bronzovém pouzdru a jsou nasazena na osu s dlouhým klíčem. Řekněte mi, pasují ozubená kola správně na hřídeli s vyjmutým klíčem? Nebo se na hřídel nasadí objímka přes klíč a ozubená kola se po objímce posouvají? Jaký je vnitřní průměr bronzového pouzdra u těchto ozubených kol? Nemohu tyto informace najít na internetu.
Pěkný den,
nejdřív pro pořádek pojmy: pero, hřídel, pouzdro.
Dvojkolo je v převodu kolem vloženým, tedy volně se otáčí bronzovým pouzdrem na ocelovém pouzdru nasazeném na vstupním hřídeli posuvové převodovky. Pouzdro má drážku pro pero. Pro palcové závity se otáčky v převodovce přenášejí opačným směrem než pro závity metrické a modulové. Tedy vstupní (dlouhá) hřídel pro metrický závit se pro palcový stává výstupní a naopak.
nejdřív pro pořádek pojmy: pero, hřídel, pouzdro.
Dvojkolo je v převodu kolem vloženým, tedy volně se otáčí bronzovým pouzdrem na ocelovém pouzdru nasazeném na vstupním hřídeli posuvové převodovky. Pouzdro má drážku pro pero. Pro palcové závity se otáčky v převodovce přenášejí opačným směrem než pro závity metrické a modulové. Tedy vstupní (dlouhá) hřídel pro metrický závit se pro palcový stává výstupní a naopak.
Děkuji. Tak jsem to pochopil správně. Ale proč tedy vznikla tak dlouhá dýhová drážka, když se na práci nepodílí? Buď se na něj nasadí úzké ozubené kolo o šířce 12mm, nebo se úplně uzavře objímkou. Nebo je na mém stroji něčí úprava a drážka by měla být krátká?
To uspořádání musí umožnit i sestavit atypické složení kol, řekněme: první kolo "na vřetenu", jedno vložené kolo a kolo na vstupu do převodovky posuvů- třeba pro atypický metrický (ale i jiný) závit. No, a hned využiješ zadní část hřídele s perem.
Pěkný den,
bronzové pouzdro má průměry 28, 34 a délku 32, průměry ocelového pouzdra jsou tedy 28/ 2O, délku nech do plusu, abys mohl dotáhnout šroub a kolo bylo přitom volné. Drážka pro pero 6mm.
Bronzové kolo je pojištěno ve spáře červíkem.
Ještě poznámku k ocelovému pouzdru. Je praktické udělat do středu pouzdra zápich, nebo na frézce dvě protilehlé drážky pro zachycení stahováku. Je to úprava po problému stáhnout originální pouzdro z hřídele, šířka zápichu nebo drážek stačí 5- 6 mm a hloubka zápichu 2mm drážky mohou být hlubší, až 3,5mm.
bronzové pouzdro má průměry 28, 34 a délku 32, průměry ocelového pouzdra jsou tedy 28/ 2O, délku nech do plusu, abys mohl dotáhnout šroub a kolo bylo přitom volné. Drážka pro pero 6mm.
Bronzové kolo je pojištěno ve spáře červíkem.
Ještě poznámku k ocelovému pouzdru. Je praktické udělat do středu pouzdra zápich, nebo na frézce dvě protilehlé drážky pro zachycení stahováku. Je to úprava po problému stáhnout originální pouzdro z hřídele, šířka zápichu nebo drážek stačí 5- 6 mm a hloubka zápichu 2mm drážky mohou být hlubší, až 3,5mm.