DPS 200x200mm, 0.2mm hrot
Čaute všichni,
už to řeším pár týdnů, navrhuji toto
Bohužel tohle je jediný existující panel (francie) a velmi si střeží všechny detaily konstrukce. Elektroniku už jsem bezmála vyřešil, jen v rychlosti pro představu...jde o pole 20 000 x LED rozdělené na moduly po 100 x LED. Každá dioda má místo předřadného odporu zařazen do serie vodní přechod (nevodívá mezera), viz obrázek příloha. Pokud se na tuto mezeru dostane voda, proud ji překlene a LED svítí. Pokud by to někoho zajímalo blíže, piště.
Na druhém obrázku je moje testovací dps, chtěl jsem vybrat nejvhodnější tvar vodního přechodu. Panel je vertikální a voda po něm nesmí stékat, ale musí ulpět na přechodu. Omlouvám se, už se k tomu dostávám Do klasiky dps 35μm měd jsem vyleptal mezery 0.2mm, ale voda na nich nedrží a vesele si steče. Jednoduše rozdíl vrstev 35μm (mezi mědí a vyleptanou mezírkou) je moc malý. Potřebuji zvýšit adhezy vody.
Tak mě napadlo použít frézku cca 0.2mm do hloubky, panel 200x200mm, hrot co nejmenší 0.1mm až 0.3mm, je to technicky možné? Na přesnosti tolik nezáleží, už je jedno jsetli by to bylo 0.15mm nebo 0.25mm.
už to řeším pár týdnů, navrhuji toto
Bohužel tohle je jediný existující panel (francie) a velmi si střeží všechny detaily konstrukce. Elektroniku už jsem bezmála vyřešil, jen v rychlosti pro představu...jde o pole 20 000 x LED rozdělené na moduly po 100 x LED. Každá dioda má místo předřadného odporu zařazen do serie vodní přechod (nevodívá mezera), viz obrázek příloha. Pokud se na tuto mezeru dostane voda, proud ji překlene a LED svítí. Pokud by to někoho zajímalo blíže, piště.
Na druhém obrázku je moje testovací dps, chtěl jsem vybrat nejvhodnější tvar vodního přechodu. Panel je vertikální a voda po něm nesmí stékat, ale musí ulpět na přechodu. Omlouvám se, už se k tomu dostávám Do klasiky dps 35μm měd jsem vyleptal mezery 0.2mm, ale voda na nich nedrží a vesele si steče. Jednoduše rozdíl vrstev 35μm (mezi mědí a vyleptanou mezírkou) je moc malý. Potřebuji zvýšit adhezy vody.
Tak mě napadlo použít frézku cca 0.2mm do hloubky, panel 200x200mm, hrot co nejmenší 0.1mm až 0.3mm, je to technicky možné? Na přesnosti tolik nezáleží, už je jedno jsetli by to bylo 0.15mm nebo 0.25mm.
A natahnout pres to nejaky savy material ?
Navic by to podle me chtelo nejakou elektroniku. Vodivost ciste vody asi neni tak velka, aby pres to tekl dostatecny proud pro rozsviceni LED. Takze by to chtelo tim zmensenim odporu ovladat nejaky aktivni spinac.
Asi by stacilo CMOS hradlo, na vstup mu dat velky pull-up odpor (rekneme 100k) a tou vlhkosti ho prizemnovat. Z vystupu uz pak jako normalne pres odpor pripojit LED. Jen by to chtelo dobre spocitat napajeci napeti, aby ztraty na odporech byly co nejmensi, protoze jich tam bude moc a proc zbytecne topit, ze.
Takze nejlevnejsi 74HC14 za necele 2 Kc pro 6 LED, to je asi snesitelne.
Navic by to podle me chtelo nejakou elektroniku. Vodivost ciste vody asi neni tak velka, aby pres to tekl dostatecny proud pro rozsviceni LED. Takze by to chtelo tim zmensenim odporu ovladat nejaky aktivni spinac.
Asi by stacilo CMOS hradlo, na vstup mu dat velky pull-up odpor (rekneme 100k) a tou vlhkosti ho prizemnovat. Z vystupu uz pak jako normalne pres odpor pripojit LED. Jen by to chtelo dobre spocitat napajeci napeti, aby ztraty na odporech byly co nejmensi, protoze jich tam bude moc a proc zbytecne topit, ze.
Takze nejlevnejsi 74HC14 za necele 2 Kc pro 6 LED, to je asi snesitelne.
Umyj si desku chlape
Pokud se deska dokonale umyje a třeba obrousí smirkovým papírem třeba zr1000 - 3000 voda nezteče v kapkách ale vytvoří film a spoje krásně spojí. Saponáty obsahují tenzidy které neumožní tvorby větších kapek, i malé kapky rychle sjedou dolů.
Nevýhoda je že se bude voda na očištné desce rozlévat všude a je nutné oddělit prostor pro vodu a okolí maskou (lakem). (udržet přichytlou vodu)
Z toho důvodu by neměl být použitý velký obrazec protože voda gravitačně steče dolů, vytvoří kapku a jede pryč. Volil bych spíše hodně malinkých bodů. Ty se dají vytvořit i tou maskou (lakem) kdy přes obrazec položím nějaké síto a přes něj desku nalakuji. Ideální je použít sítotisk.
Šířka mezery by měla být velmi malá, cca 0,1mm aby voda neměla snahu vytékat. Maska taky asi jen 0,1mm od kraje mědi. Frézování znemožní rychlé vyfouknutí vody a "smazání" obrazce, povrch mezi mědí bude vodu držet hodně dobře.
Jen tak ze srandy jsem zkusil pokropit pár desek a voda zteče pokud je to větší kapka. Malé drží skoro všude.
LED diodu voda rožne v pohodě, zvláště vysokosvítivé led zvládají toto dobře. Bojím se akorát rychlé oxidace spoje elektrolytickým procesem.
Pokud se deska dokonale umyje a třeba obrousí smirkovým papírem třeba zr1000 - 3000 voda nezteče v kapkách ale vytvoří film a spoje krásně spojí. Saponáty obsahují tenzidy které neumožní tvorby větších kapek, i malé kapky rychle sjedou dolů.
Nevýhoda je že se bude voda na očištné desce rozlévat všude a je nutné oddělit prostor pro vodu a okolí maskou (lakem). (udržet přichytlou vodu)
Z toho důvodu by neměl být použitý velký obrazec protože voda gravitačně steče dolů, vytvoří kapku a jede pryč. Volil bych spíše hodně malinkých bodů. Ty se dají vytvořit i tou maskou (lakem) kdy přes obrazec položím nějaké síto a přes něj desku nalakuji. Ideální je použít sítotisk.
Šířka mezery by měla být velmi malá, cca 0,1mm aby voda neměla snahu vytékat. Maska taky asi jen 0,1mm od kraje mědi. Frézování znemožní rychlé vyfouknutí vody a "smazání" obrazce, povrch mezi mědí bude vodu držet hodně dobře.
Jen tak ze srandy jsem zkusil pokropit pár desek a voda zteče pokud je to větší kapka. Malé drží skoro všude.
LED diodu voda rožne v pohodě, zvláště vysokosvítivé led zvládají toto dobře. Bojím se akorát rychlé oxidace spoje elektrolytickým procesem.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Díky moc všem,
radši to zopakuji abych v tom měl jasno. Frézování NE, ani menší hloubka. Desku dokonale umít. Saponát (jar, mýdlo, toro pasta) ano, sníží povrchovou energii a bude to ok. Mezikruží toho přechodu umístit blízko sebe, abych omezil velikost zbylého prostoru. Plus nanést ochranný lák, pokud možno ne v celistvé vrstvě. Vzduchovou mezeru co nejmenší (fotocesta snad dovolí těch 0.1mm).
Čili měď 35μm je ok, ale třeba 70 by byla lepší? Uškodit to přece nemůže.
A ten ochranný lak, třeba Plastik 70? Nebo něco akrylového v černé barvě.
Jinak na mezírce 0.2mm jsem naměřil 50k až 200k v závislosti na množství vody. Takže led to rozsvítilo. Při 0.1mm bude intenzita světla o něco lepší.
Oxidaci omezím úzkým pozlacením plošek přechodu a právě dvojitou maskou. Teoreticky V domácích podmínkách to na prototypu nevyzkouším.
No a elektrolýza je svině ja vim. V podstatě mi zněmožnila použít dobře vodivé kapaliny jako minerální voda nebo solný roztok. I kohoutková voda velmi rychle začne na přechodu bublat. Takže torchu nelogicky použiju destilovanou vodu, já vim skoro nekonečný odpor a nulová vodivost Ale funguje to.
Taky použiji dvoustranný dps a celou horní vrstvu použiju jako GND, omezí to tak počet prokovů, kdy bych musel zem prokovit zpět na vrstvu s napájením. Pro zajímavost viz obrázek.
To už jsem ale hodně uhnul od CNC. Každopádně díky moc!
radši to zopakuji abych v tom měl jasno. Frézování NE, ani menší hloubka. Desku dokonale umít. Saponát (jar, mýdlo, toro pasta) ano, sníží povrchovou energii a bude to ok. Mezikruží toho přechodu umístit blízko sebe, abych omezil velikost zbylého prostoru. Plus nanést ochranný lák, pokud možno ne v celistvé vrstvě. Vzduchovou mezeru co nejmenší (fotocesta snad dovolí těch 0.1mm).
Čili měď 35μm je ok, ale třeba 70 by byla lepší? Uškodit to přece nemůže.
A ten ochranný lak, třeba Plastik 70? Nebo něco akrylového v černé barvě.
Jinak na mezírce 0.2mm jsem naměřil 50k až 200k v závislosti na množství vody. Takže led to rozsvítilo. Při 0.1mm bude intenzita světla o něco lepší.
Oxidaci omezím úzkým pozlacením plošek přechodu a právě dvojitou maskou. Teoreticky V domácích podmínkách to na prototypu nevyzkouším.
No a elektrolýza je svině ja vim. V podstatě mi zněmožnila použít dobře vodivé kapaliny jako minerální voda nebo solný roztok. I kohoutková voda velmi rychle začne na přechodu bublat. Takže torchu nelogicky použiju destilovanou vodu, já vim skoro nekonečný odpor a nulová vodivost Ale funguje to.
Taky použiji dvoustranný dps a celou horní vrstvu použiju jako GND, omezí to tak počet prokovů, kdy bych musel zem prokovit zpět na vrstvu s napájením. Pro zajímavost viz obrázek.
To už jsem ale hodně uhnul od CNC. Každopádně díky moc!
Ja vim, ze uz se opakuju, ale chce to aktivni spinac.
Nevim, cim to chces napajet, ale moc vysoko urcite s napetim jit nemuzes. Tak pokud ma ta voda odpor 50-200k, tak tam potece nejaky zlomek mA, to ta LED bude svitit dost malo. Navic je tam ten problem, ktery zpusobuje pruchod vetsiho proudu.
Pokud bys tam dal nejjednodussi a nejlevnejsi CMOS hradlo (idealne smitt), tak vyresis obe veci jednim vrzem za minimalni penize i pracnost.
Nevim, cim to chces napajet, ale moc vysoko urcite s napetim jit nemuzes. Tak pokud ma ta voda odpor 50-200k, tak tam potece nejaky zlomek mA, to ta LED bude svitit dost malo. Navic je tam ten problem, ktery zpusobuje pruchod vetsiho proudu.
Pokud bys tam dal nejjednodussi a nejlevnejsi CMOS hradlo (idealne smitt), tak vyresis obe veci jednim vrzem za minimalni penize i pracnost.
Destilovaná voda ti nepomůže pouze se omezí proud a bude tito méně svítit.
Pozlacení také nezabrání elektrolýze. Pokud to má fungovat spolehlivě, tak jedině aktivní spínače, které omezí proud na mikroampéry
Pozlacení také nezabrání elektrolýze. Pokud to má fungovat spolehlivě, tak jedině aktivní spínače, které omezí proud na mikroampéry
Naposledy upravil(a) picom dne 26. 4. 2013, 6:12, celkem upraveno 1 x.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22408
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
kdysi jsem delal neco co podobne merilo hladinu
jelikoz jsem chtel zabranit elektrolyze tak provadim test jednou za cas pri kratkem impulzu na elektrodach a pri detekovane zmene menim i stav
znamenalo by to uz ale celkem dost elektroniky
to cmos hradlo by mohlo taky bohate stacit
jelikoz jsem chtel zabranit elektrolyze tak provadim test jednou za cas pri kratkem impulzu na elektrodach a pri detekovane zmene menim i stav
znamenalo by to uz ale celkem dost elektroniky
to cmos hradlo by mohlo taky bohate stacit
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 225
- Registrován: 22. 8. 2007, 12:51
- Bydliště: Zlín
Napadlo mě co tak použít střídavý proud pro napájení pro omezení elektrolýzy a ke každé LED diodě na druhé straně připlácnout antiparalelně ochrannou diodu.
- jova
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
A nevymýšlíte už vymyšlené?
http://happyrobotlabs.com/posts/project ... ith-water/" onclick="window.open(this.href);return false;
A diskuse: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... t=led+voda" onclick="window.open(this.href);return false;
http://happyrobotlabs.com/posts/project ... ith-water/" onclick="window.open(this.href);return false;
A diskuse: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... t=led+voda" onclick="window.open(this.href);return false;
Aktivní spínání by vyřešilo vše, díky za tip! Pokusím se to nějak prokalkulovat, ale pokud bych to měl aplikovat na všech 20 000LED, wow A to ještě v provedení pro povrchovou montáž (deska bude dvoustranná). Nebo spínání udělat zvlášť na dpsky a nějak fikaně je k panelu připojovat. Tak jako tak to ohromně zvedá náklady a práci. Každá korunová položka je při počtu 20 000ks, na konci hrozně znát. A už vidím investora s argumentem, ani (francouzi) to dokázali bez toho, tak ty musíš taky Každopádne to udělám jako vychytanější variantu. Díky.
Dokonale umít desku a použít saponát je dobrej nápad, každopádně cenově dostupnej Dnes vyzkouším.
A to použití AC zdroje mě taky docela láka. Obvod by se dal navrhnout aby byl stejný pro použití DC i AC. jen si moc nevim rady s výběrem te diody.
Jinak napájet jsem chtěl 12V přímo zdrojem pro LEDky. Těch 50-200k je u destilky, u kohoukové vody to bude míň a minerálky ještě míň, v pondělí to změřim.
Ano vymýšlím vymyšlené, ale taky dost utajované. Ten EN článek je jediný na internetech a nic podstatné se v něm nepíše a diskuze na bastlirne je má, tady jsem chtěl řešit jen věci kolem cnc, ale trochu se to zvrhlo. Každopádně k lepšímu, díky moc.
Dokonale umít desku a použít saponát je dobrej nápad, každopádně cenově dostupnej Dnes vyzkouším.
A to použití AC zdroje mě taky docela láka. Obvod by se dal navrhnout aby byl stejný pro použití DC i AC. jen si moc nevim rady s výběrem te diody.
Jinak napájet jsem chtěl 12V přímo zdrojem pro LEDky. Těch 50-200k je u destilky, u kohoukové vody to bude míň a minerálky ještě míň, v pondělí to změřim.
Ano vymýšlím vymyšlené, ale taky dost utajované. Ten EN článek je jediný na internetech a nic podstatné se v něm nepíše a diskuze na bastlirne je má, tady jsem chtěl řešit jen věci kolem cnc, ale trochu se to zvrhlo. Každopádně k lepšímu, díky moc.
pro nás nevzdělané blbce, k čemu je to dobré? to je trenažér pro grafiťáky nebo co?
jak dlouho to vydrží mokré než to oschne ? minutu, dvě?
jak dlouho to vydrží mokré než to oschne ? minutu, dvě?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Dobré je to pro reklamu.
A funguje to líp než propiska nebo tričko
Např toto https://sites.google.com/site/cjuzzujc/ ... /zemekoule jsme měli nyní v Praze a u kterého stánku byl největší chumel Dnes nejsou výstavy o prodeji ale zviditelnění firmy a takové atrakce jsou na to super.
A funguje to líp než propiska nebo tričko
Např toto https://sites.google.com/site/cjuzzujc/ ... /zemekoule jsme měli nyní v Praze a u kterého stánku byl největší chumel Dnes nejsou výstavy o prodeji ale zviditelnění firmy a takové atrakce jsou na to super.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.