Přeprava soustruhu, jak se ten stroj jmenuje
Pokud potřebuji řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost převyšuje 3 500kg, musím si doplnit řidičské oprávnění o rozšíření B96, nebo o skupinu E. B96 je do 4250kg, ale to už si rovnou mužete rozšířit na BE, takže to moc nedává smysl, tohle rozšíření.
Celková hmotnost je nejvyšší technicky přípustná hmotnost (to co je napsaný v OTP) takže třeba 2000kg auto, 1500 vlek, stačí B, pokud už bude vlek 2250, musí být minimálně rozšíření B96, pokud už bude vlek 2600, už musí být B+E.
Okamžitá hmotnost je ta co je navážená a nesmí bejt vyšší než ta, která je v papírech auta a samozřejmě ani vozejk nemůže bejt přetíženej. Pokud je v papírech na kouli 2000kg, nesmí být okamžitá váha vleku (na váze) větší jak 2000kg. I když je vozík papírově 2600kg. Rozhodující není to že je vozejk dokladově schopnej vést víc než může auto, ale kolik je naloženej v daným okamžiku. Nebylo by to ani logický, když jsou různý auta.
Soustruh SV18 1850kg+bržděnej podval (na tohle je potřeba už 2600kg prázdnej váží třeba můj 630kg) je okamžitá 2480kg, už se dá vézt jen se skupinou B+E, a auto musí mít na kouli minimálně těch 2480kg. Což už jsou auta v kategorii M1G (auta s pohonem 4x4)
Prakticky je taková SV18 už pěkně znát za větším SUV (mám 3360kg na kouli) a není to nic příjemnýho. Každá větší kolej, prudší zabrždění, vetší zatáčka je znát, a musí se jet hodně opatrně. Tady hrdinství hospodkýho Palivce není na místě, v lepším případě škarpa, v horším se pak někomu něco stane. V lepším případě Palivcovi, v horším ostatním. Nedělá se to kvůli papírovým zákonům, ale kvůli fyzikálním.
Pro pobavení
https://www.youtube.com/watch?v=YjZn_zQt_Q0
https://www.youtube.com/watch?v=UdmlPu33Iew
https://www.youtube.com/watch?v=Z7Kfl97b57s
Celková hmotnost je nejvyšší technicky přípustná hmotnost (to co je napsaný v OTP) takže třeba 2000kg auto, 1500 vlek, stačí B, pokud už bude vlek 2250, musí být minimálně rozšíření B96, pokud už bude vlek 2600, už musí být B+E.
Okamžitá hmotnost je ta co je navážená a nesmí bejt vyšší než ta, která je v papírech auta a samozřejmě ani vozejk nemůže bejt přetíženej. Pokud je v papírech na kouli 2000kg, nesmí být okamžitá váha vleku (na váze) větší jak 2000kg. I když je vozík papírově 2600kg. Rozhodující není to že je vozejk dokladově schopnej vést víc než může auto, ale kolik je naloženej v daným okamžiku. Nebylo by to ani logický, když jsou různý auta.
Soustruh SV18 1850kg+bržděnej podval (na tohle je potřeba už 2600kg prázdnej váží třeba můj 630kg) je okamžitá 2480kg, už se dá vézt jen se skupinou B+E, a auto musí mít na kouli minimálně těch 2480kg. Což už jsou auta v kategorii M1G (auta s pohonem 4x4)
Prakticky je taková SV18 už pěkně znát za větším SUV (mám 3360kg na kouli) a není to nic příjemnýho. Každá větší kolej, prudší zabrždění, vetší zatáčka je znát, a musí se jet hodně opatrně. Tady hrdinství hospodkýho Palivce není na místě, v lepším případě škarpa, v horším se pak někomu něco stane. V lepším případě Palivcovi, v horším ostatním. Nedělá se to kvůli papírovým zákonům, ale kvůli fyzikálním.
Pro pobavení
https://www.youtube.com/watch?v=YjZn_zQt_Q0
https://www.youtube.com/watch?v=UdmlPu33Iew
https://www.youtube.com/watch?v=Z7Kfl97b57s
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Samozrejme, že s SV18/1000 sa už do tej 3,5t nevlezieš. Len som chcel povedať, že taký menší stroj do 1,5t môžeš viezť úplne legálne, keďže veľa ľudí si myslí, že s Bčkom môžeš ťahať max. 750kg príves.
Minule som bol s mojim doma robeným nebrzdeným vozíkom (zapisané v tp 350kg) po štrk, bagristovi sa vysypalo trošku viac, výjdem na váhu, 1500kg pri brzdení to s tým 1,9t autom celkom cvičilo, ale tých pár km domov som pomaly zašiel.
Minule som bol s mojim doma robeným nebrzdeným vozíkom (zapisané v tp 350kg) po štrk, bagristovi sa vysypalo trošku viac, výjdem na váhu, 1500kg pri brzdení to s tým 1,9t autom celkom cvičilo, ale tých pár km domov som pomaly zašiel.
Tos C45-2000
Jde hlavně o to si uvědomit, že třeba ty 2 tuny vzadu tlačej vojetem a sebemenší vychýlení znamená, že tu zadní nápravu, který je v tý lehčí části auta přetlačí jak nic. A to pak žádná nájezdovka nefunguje, to je ještě horší, protože auto zabrzdí první a už z principu ten vozejk než zabrzdí, a ty bubnový brzdy brzděj podstatně míň jak kotouče zadní nápravy, tak se vší silou do tý vychýlený zádě opře, a už je to v prdeli. Jednu dobu byly hnusný koleje z Brna do Znojma, v tý velký táhlý zatáčce z Pohořelic do Branišovic, a tam jsem jezdil max 60, při 80 už to pěkně mávalo soupravou, jak to tam bylo od kamionu rozježděný. Obráběcí stroje jsou zrádný, vypadaj malý, ale jsou těžký a těžiště nebejvá úplně dole, to je na rozhoupání jak vymalovaný.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
V CZ zajímá benga pouze rychlost a obce opět výdělečné měření rychlosti, to je snadné prudění. Všichni víme, že se neváží, proto si každý absolutně nakládá co chce. Ani půjčovny nepožadují ŘP. Na FB jsou desítky vláken, kde se lidé i profi řidiči chlubí o kolik překládají. Nejsem žádný moralista, jen je blbý když dementi zabijou někoho, kdo jel kolem.
Proto nechápu přoč geniální systém elektrického brzdění přívesů co mají ve státech evropa ještě nepřevzala. Rozlítnutý zadek prakticky ihned srovnáš velkým dobrzděním vleku. Vlastně chápu, EU má dost "starosti" se zákazem olova, žárovek a lovením uprchlajzů.
Proto nechápu přoč geniální systém elektrického brzdění přívesů co mají ve státech evropa ještě nepřevzala. Rozlítnutý zadek prakticky ihned srovnáš velkým dobrzděním vleku. Vlastně chápu, EU má dost "starosti" se zákazem olova, žárovek a lovením uprchlajzů.
DW má pravdu, jedeš nic se nedějo a najednou ti vozík zdrhá. Mám velké noty, přesto si velké mastodonty typu frezka s težištěm v nebi raději nechám dovezt. Jen jednou jsem na Navaru naložil paletu Ytongu. Váha OK cca jen 800kg, ale těžiště metr nad zemí. Jel jsem 5 kilometrovou rychlostí, na každěm hupu auto mělo snahu lehnout si bůčkem. Tohle byla jízda s čárkou.
Další odborně-hospodský plk
Měření v ČR provádí CSPSD prostřednictvím MEJ, je jich 15, v každým kraji jedna. Měly by být v každodeně v provozu. PČR a Celní správa jim poskytuje součinnost, CSPSD nemá oprávnění třeba požadovat doklady, ověřovat totožnost a udělovat sankce (15tis. na místě, 500tis. ve správním řízení), vybírat kauce (u cizinců)...
Přibude dalších 16 stálých míst, tady máš mapu.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Pořád málo ,to jak ty přetížený kamiony ty silnice kurvěj je neuvěřitelné.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Je no, 30 míst na celou republiku je málo.
Jinak to ale ty lidi nedonutíš, 10 tis za tunu na víc je málo, ideál by bylo 100tis. Pak by si to začali hlídat aby to nepřešvihli, serou na to a odvolávají se na nesmysly až do pekla, https://iudictum.cz/277587/1-as-299-2018-31
Jinak to ale ty lidi nedonutíš, 10 tis za tunu na víc je málo, ideál by bylo 100tis. Pak by si to začali hlídat aby to nepřešvihli, serou na to a odvolávají se na nesmysly až do pekla, https://iudictum.cz/277587/1-as-299-2018-31
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
tak to se povedlo
V lomu je to jistota, kubík šutru něco váží a v tý velký lopatě je to jak nic. Někteří kluci z toho mají i radost, zvlášť když tam dojede nablejskaný německý SUV, vyběhne borec v lakýrkách a chce starej polorozpadlej vozejk naplnit jen trochu po sajtnu U nás v lomu kam jezdím mají to velký volvo, a tak to tam šupnou No nikdo na váze neřekne, že je to moc, že se vrátí trochu odházet dolů.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Když se u nás někde postaví s váhou, a těch míst není moc k použití, tak si borci s kladovkama dají okamžitě echo. Pak tam stojí s váhou a kladovka žádná. Všichni stojí po trase na kdejakém plácku, kde se vlezou a čekají, až to váha odpíská. Druhý den už zase jezdí naložení až do nebes.DwPetr píše: ↑28. 10. 2019, 10:19 Je no, 30 míst na celou republiku je málo.
Jinak to ale ty lidi nedonutíš, 10 tis za tunu na víc je málo, ideál by bylo 100tis. Pak by si to začali hlídat aby to nepřešvihli, serou na to a odvolávají se na nesmysly až do pekla, https://iudictum.cz/277587/1-as-299-2018-31
Priorita je ničení silnic kamionama a tak na to se MEJ vytěžuje co to jde, plánuje se dlouho dopředu a na místa aby to mělo maximální možnej účinek, na to aby se vážily i malý auta nejsou technický kapacity. O tom to je, ne o tom že na to někdo sere. V tom spatřuju ty hospodský plky. Až bude ve správách že stát nakoupil za miliardu 1000 měřicích expertních jednotek aby mohl vážit na každým rohu, tak zase bude kvikot, že je to buzerace obyčejnejch lidí, kteří jen tak občas na něco serou.
Když se opravovala cesta na Brno, tak jezdil jeden návěs za druhým tady kousek do obalovny. Když se tam postavila na chvilku hlídka obvodu na výjezd, najednou ty hromádky byly menší a dokonce i zaplachtovaný. Najednou to šlo.
Tím že si přeložíš podval, nebo korbu silnice neničíš, maximálně svůj majetek, a až se vykosíš, tak bude dost času tě vyřešit, takže to ani priorita státu není. Ale to už jsme zase u toho pocitu, že pár lidí musí vyřešit hříchy celý země nejlíp za odpoledne, prostě to není kapacitně možný. Lidí co nemají vůli něco alespoň něco přibližně dodržovat je pořád dost.
Když se opravovala cesta na Brno, tak jezdil jeden návěs za druhým tady kousek do obalovny. Když se tam postavila na chvilku hlídka obvodu na výjezd, najednou ty hromádky byly menší a dokonce i zaplachtovaný. Najednou to šlo.
Tím že si přeložíš podval, nebo korbu silnice neničíš, maximálně svůj majetek, a až se vykosíš, tak bude dost času tě vyřešit, takže to ani priorita státu není. Ale to už jsme zase u toho pocitu, že pár lidí musí vyřešit hříchy celý země nejlíp za odpoledne, prostě to není kapacitně možný. Lidí co nemají vůli něco alespoň něco přibližně dodržovat je pořád dost.
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 28. 10. 2019, 5:28, celkem upraveno 1 x.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Já o voze, ty o koze. Mluvíme tady o privatní přepravě stroů a ty tady kážeš o kamionové přepravě. OK silnici lidé s přetíženejma nesmyslama nezničí, pouze občas někoho zabijou a zablokujou komunikaci na půl dne. Víc k tomu nemám potřebu říkat, svištím na zlatý mok z Plzně ))