TOS FN 22
Ahoj,
tak to já mam aktuálně horší problém - viz vlákno http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=66&t=15704" onclick="window.open(this.href);return false; Protože dokud to někde neseženu, nebo nenechám vyrobit, tak jsem mimo provoz. Jedině bych mohl jet na vyšší otáčkovou řadu 250, 410, 640 a 1000, protože tohle ozubení dělalo jen nižší otáčky, ale s tím toho moc neudělám (potřebuju něco nařezat, pak zaúhlovat atd.). Navíc kvůli výrobě budu muset stejně hřídel ozubárně poslat, takže ho tam nemá cenu montovat zpět.
tak to já mam aktuálně horší problém - viz vlákno http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=66&t=15704" onclick="window.open(this.href);return false; Protože dokud to někde neseženu, nebo nenechám vyrobit, tak jsem mimo provoz. Jedině bych mohl jet na vyšší otáčkovou řadu 250, 410, 640 a 1000, protože tohle ozubení dělalo jen nižší otáčky, ale s tím toho moc neudělám (potřebuju něco nařezat, pak zaúhlovat atd.). Navíc kvůli výrobě budu muset stejně hřídel ozubárně poslat, takže ho tam nemá cenu montovat zpět.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Dobrý den, tak po dlouhém (asi ročním) pátrání sem sehnal klasickou hlavu na tuhle frézu, ale objevil se další problém, když zapnu vřeteno ve směru otáčení kdy můžu něco obrábět (tuším že je to doprava) tak mi nejde dole zařadit převodovka na posuvy, pokud změním směr otáčení tak posuvy zařadit jdou, krásně drží a pohybujou se ve správných směrech, bohužel obrábět nemůžu nic páč se nástroj točí obráceně, nemáte někdo tušení kde může být chyba ?
Děkuji
Jezi
Děkuji
Jezi
-
- Příspěvky: 344
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
A kdyz je stroj v klidu tak radit lze ?Jezi píše:Dobrý den, tak po dlouhém (asi ročním) pátrání sem sehnal klasickou hlavu na tuhle frézu, ale objevil se další problém, když zapnu vřeteno ve směru otáčení kdy můžu něco obrábět (tuším že je to doprava) tak mi nejde dole zařadit převodovka na posuvy, pokud změním směr otáčení tak posuvy zařadit jdou, krásně drží a pohybujou se ve správných směrech, bohužel obrábět nemůžu nic páč se nástroj točí obráceně, nemáte někdo tušení kde může být chyba ?
Děkuji
Jezi
když je stroj v klidu tak zařadit jde, ale pokud pustim vřeteno v pravém směru otáčení tak táhlo řazení okamžitě vyskočí, pokud jde o převodovku kde se volí rychlost posuvů tak tam de řadit bez problémů, defakto se vše chová naprosto standartně až na to že se při použití posuvů točí vřeteno na špatnou stranu (nebo má jít převodovka posuvů připnout i při levých otáčkách ? )
Vzadu na posuvové skříni je zařízení, které má zajistit, aby smysl posuvů byl stejný bez ohledu na směr otáčení motoru (směrem otáčení motoru se dělá směr otáčení vřetene). Tj. toto zařízení zajišťuje, aby směr otáček byl na vstupu do vlastní posuvové skříně vždy stejný bez ohledu na směr otáčení motoru. Jinak totiž právě nejde při špatném směru otáčení ani zařadit zubová spojka co spouští strojní posuv v příslušné ose. Zařízení má fungovat automaticky, ale bohužel nefunguje. Když otevřeš vzadu na krytu řemenového převodu dvířka tak dole z řemenice co je na zadku posuvové skříně (resp. na tom zařízení) kouká takový tenký hřídel. Za klidu ho zkus buďto rukou úplně zasunout dovnitř, nebo naopak úplně vysunout (teď přesně nevím jakou má polohu při jakém směru otáčení). Asi bude potřeba trochu řemenicí zatočit, protože tam do sebe musí zapadnout takové zubové spojky – chce to trochu vyzkoušet. Pak už by měl strojní posuv jít zařadit i při opačném směru otáčení vřetene.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
aleshonsa píše:Vzadu na posuvové skříni je zařízení, které má zajistit, aby smysl posuvů byl stejný bez ohledu na směr otáčení motoru (směrem otáčení motoru se dělá směr otáčení vřetene). Tj. toto zařízení zajišťuje, aby směr otáček byl na vstupu do vlastní posuvové skříně vždy stejný bez ohledu na směr otáčení motoru. Jinak totiž právě nejde při špatném směru otáčení ani zařadit zubová spojka co spouští strojní posuv v příslušné ose. Zařízení má fungovat automaticky, ale bohužel nefunguje. Když otevřeš vzadu na krytu řemenového převodu dvířka tak dole z řemenice co je na zadku posuvové skříně (resp. na tom zařízení) kouká takový tenký hřídel. Za klidu ho zkus buďto rukou úplně zasunout dovnitř, nebo naopak úplně vysunout (teď přesně nevím jakou má polohu při jakém směru otáčení). Asi bude potřeba trochu řemenicí zatočit, protože tam do sebe musí zapadnout takové zubové spojky – chce to trochu vyzkoušet. Pak už by měl strojní posuv jít zařadit i při opačném směru otáčení vřetene.
Děkuju moc, vůbec mě nenapadlo, že je tam ještě jedna poloha. Takže problém je vyřešen. Na svou obranu musím říct, že poloha úplně zastrčeno jde zařadit pohodlně bez odporu rukou a polohu úplně vytaženo jsem před chvilkou pracně zařadil kladivem klepáním na tu kuličku kterou ten hřídel končí .
Ještě jednou moc děkuju úplně vidim jak bych za týden rozebíral převodovku a hledal chybu (strojní posuvy na frézce údajně nikdy nepracovaly).
Takže díky a všem krásný a klidný vánoce.
vyrobitelné je všechno.. ale v porovnání s tou frézkou je to v kusovce nezaplatitelné..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Opravdu ne ? (polemizuju) Jak jsou na tom například současné 3D scannery s rozlišením ? Co vím tak se používají např. ke kontrole zakřivení lopatek turbín. V minulý práci měli CT Zeiss (ct samozřejmě na spoustu kovů nelze použít) a ten měl rozlišení minimálně 4 desetinný místa (myslim že dokonce 6). Dle mě by dneska už měly být k dispozici metody.aleshonsa píše:nikdo neodměří všechny potřebné parametry...
Někde výše se to tu už řešilo. Mam pocit, že např. nejde určit přesné stoupání šroubovice atd. I když někdo udělá 3D scannerem model s přesností na třeba desetinu mikrometru tak to stejně podle mě nepomůže, protože kolo je opotřebené (teď neřeším vylámané ozubení, čistě jen opotřebené záběrem), takže správné hodnoty z toho stejně už nikdo neurčí (např. že by zkusmo zkoušel v 3D CAD generovat kola tak dlouho až bude nepoškozený povrch shodný). Nicméně i znalost parametrů neřeší, že kusová výroba kola je drahá. A hlavně se musí vyrobit oboje kola v páru. Takže pak je to vlastně jedno a stačí koupit podobná hotová kola.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
teoreticky lza doma postavit i raketoplán, ale jde jen o penízesulekb píše:Opravdu ne ? (polemizuju) Jak jsou na tom například současné 3D scannery s rozlišením ? Co vím tak se používají např. ke kontrole zakřivení lopatek turbín. V minulý práci měli CT Zeiss (ct samozřejmě na spoustu kovů nelze použít) a ten měl rozlišení minimálně 4 desetinný místa (myslim že dokonce 6). Dle mě by dneska už měly být k dispozici metody.aleshonsa píše:nikdo neodměří všechny potřebné parametry...
Občas si nechávám skenovat některé ručně upravované díly a cena není moc lidová a to si scan upravuju sám.
Pokud je potřeba jen takhle dvě kola tak se vyplatí koupit polotovar a dodělat upínání ,což se mi osvědčilo.A nebo objednat výrobu 200ks a stát se prodejcem ozubených kol
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Zřejmě jde o ozubení Gleason
http://mlgeardesigns.blog.cz/1310/vyrob ... enymi-zuby
prakticky nevyrobitelné,kdysi jsem podobná kola nahrazoval ozubením se šikmými zuby,výroba obrážecím způsobem Harbeck
http://mlgeardesigns.blog.cz/1310/vyrob ... enymi-zuby
prakticky nevyrobitelné,kdysi jsem podobná kola nahrazoval ozubením se šikmými zuby,výroba obrážecím způsobem Harbeck
A když nebudeš zlobit a zaregistruješ se ,budou i ceny
http://eshop.ameco.cz/produkty/Kuzelove ... od-11---41" onclick="window.open(this.href);return false;
http://eshop.ameco.cz/produkty/Kuzelove ... od-11---41" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;