Ahoj
Chtěl bych se zeptat Vás kteří s tímto máte nějakou zkušenost: od klasického asynchronního motoru cca 1,5Kw,2880 ot/min. potřebuji udělat řemenový převod 1:1 ( vzdálit osy cca 500 mm od sebe ).
Protože by mi vyhovovaly relativně malé oběžné kola ( kvůli prostoru okolo ) nevím jestli volit ozubený řemen třeba 5M/15 mm nebo klínový.
Radši bych ozubený jenže...Jenže za A-snese při průměru řemenic dejme tomu 40 mm tuhle obvodovou rychlost?A za B - jestli v tomto případě bude životnost převodu alespoň trošku rozumná,tedy alespoň 500 hodin? ( vím že záleží na spoustě faktorů takže plusmínus ).
Asi by se dala na webu okolo toho najít nějaká teorie z katalogů ale poznatek z praxe by pomohl přece jen víc.
Díky
Ozubený nebo klínový?
ozubenej řemen snese i 60m/s takže klidně můžeš točit 10x tolik jinak si myslím že 40mm bude i na nejmenší standartní klíňák malej průměr.. kdyžtak ještě můžeš mít plochej drážkovanej co jsou v autě na alternátorech (když nemá klíňák)
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Díky za informace,tohle mi asi bude stačit.U těch klínových jsem si říkal že by se to muselo dávat víceřadě což by byl komplikované.
U ozubených mě zase vrtalo hlavou jestli se to nebude při větších rychlostech moc zahřívat z důvodu propružení-tím pádem " nestíhání " přenosu momentu a nesprávného náběhu zubů řemenu na zub řemenice.
U ozubených mě zase vrtalo hlavou jestli se to nebude při větších rychlostech moc zahřívat z důvodu propružení-tím pádem " nestíhání " přenosu momentu a nesprávného náběhu zubů řemenu na zub řemenice.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22409
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
kdyz si ty remenice koupis (ne ubastlis na kolene) tak se niceho nemusis bat
bezne se pouzivaji treba na vretena kola prumer tak 120mm na 6000 ot/min cely to je umasteny od oleju a beha to leta bez vymeny
bezne se pouzivaji treba na vretena kola prumer tak 120mm na 6000 ot/min cely to je umasteny od oleju a beha to leta bez vymeny
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Ahoj, měl bych takový dotaz, další z kategorie šíleností, na který se ptám asi jenom já - vydává HTD5 převod (vše kupované) za provozu - dejme tomu 12m/s - nějaký zvuk, hlavně ve smyslu nepříjemný, hlasitý atp. (ve srovnání s klínovym řemenem)?
EDIT: tu rychlost jsem asi přehnal, většinu času se budu pohybovat tak na čtvrtině (toto bylo 2000RPM na 72z).
EDIT: tu rychlost jsem asi přehnal, většinu času se budu pohybovat tak na čtvrtině (toto bylo 2000RPM na 72z).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
ne
pro zajímavost - je to skoro v každým autě
na volnoběh má ten řemen +- 2,5 m/s
pro zajímavost - je to skoro v každým autě
na volnoběh má ten řemen +- 2,5 m/s
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;