motor (hoří) chladit ??? a čím ???

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4892
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

17. 9. 2014, 9:35

Davat do podobneho stroje jakekoliv dalsi penize (motor ci menic) mi prijde zbytecne. Pokud je to v zaruce hod to prodejci na hlavu a porid si nejakou klasickou treba od Jihokovu, atd. Ta uz te pezije.
sisi
Příspěvky: 346
Registrován: 11. 10. 2013, 7:49

17. 9. 2014, 9:56

Máš pravdu v tom, že jsou stroje lepší. Jestli na tom chce vyrábět a živit se tím tak jistě např. Jihokov a 3f motor ...
Jestli mu však vyhovuje to co si koupil (velikost, ovládání.... ) a je problém v motoru tak proč jít do něčeho jiného. Kolik úprav na čínských soustruzích tady je popsáno. Je to kompromis co od toho čekám a jak to budu používat. Je to prostě hobby. S reklamací nemůže uspět a házet někomu na hlavu stroj kde v popisu prodejce (je to opravdu v parametrech stroje uvedeno) uvádí motor S2, tedy 15minutový chod a pak pauza tak se ti můžou jen vysmát nebo ti lepší ti vrátí peníze. Pak tedy větší stroj za více peněz nebo opravdu něco staršího. Já mu však rozumím protože s ohledem na možnosti prostor a to na co potřebuji strojky, tak taky kupuji něco co každý který se tím živí by vyhodil. Vlastně kdyby se nerozhodl vrtat tolik děr najednou tak byl spokojen. Není co tady řešit. :D
Naposledy upravil(a) sisi dne 17. 9. 2014, 11:37, celkem upraveno 1 x.
Krása pomíjí, blbost je věčná
Uživatelský avatar
Francotirador
Příspěvky: 1173
Registrován: 27. 7. 2010, 8:04

17. 9. 2014, 10:57

Jen z čisté zvědavosti :roll: . Máte někdo zkušenosti, kolik by stálo nechat převinout ten originální motor do mědi?
To by se pak přehřívat neměl, ne?
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
sisi
Příspěvky: 346
Registrován: 11. 10. 2013, 7:49

17. 9. 2014, 11:33

Tak to mě nenapadlo. Asi bych do toho nešel, protože tam nejen vinutí, ale i ostatní části nebudou stát za nic. V každém případě je to otázka do pranice. Je otázka zda by to šlo. Moje zkušenost se zahradním drtičem byla negativní. Odešel mi motor (mezizávitový šlus) a nikde ho nechtěli převinout, protože měl svařený stator s ložiskovými čely. :oops:
Krása pomíjí, blbost je věčná
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4892
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

17. 9. 2014, 3:42

.... neee to je fin. nesmysl. Na srotakach jsou motoru obcas plne marsky za vahu. Pisni sem co te limituje, prumer hridele ci roztec priruby. Pojedu li kolem juknu se ti nebo zahrabu v zasobach motoru v dilne, mam jich tam docela dost. Bohuzel vsechno 3F. Obecne se bere, ze kondikem pri uprave motoru z 3F na 1F ztratis 30 procent. Pokud bude mit nahrada 2x tolik co byl predchozi byl by asi pouzitelny. 1F motoru je k mani postatne mene.
Novy motor bude mit podobnou cenu, jako ma cela ta hracka.
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

17. 9. 2014, 6:17

Tak jsem ten (motor) rozdělal,abych viděl,jak je udělaný . Vinutí je z mědi,ale frajeři tam nedali ani podložky pod ložiska . Ty běhají v čelech motoru 2 mm . Vinutí vypadá,jako by ho tam snad natloukali,a statorové plechy jsou zmáčknuty jakýmsi plíškem . Skoro až alobalem . Vypadá to jako 3S z výroby v garáži . FAkt je,že mi vrtačka vyhovuje . a těch 2500 kč . i s poštou už do ní vrazím .
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4892
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

17. 9. 2014, 6:42

Otazkou je zda pokud na tom budes vice pracovat pro zmenu neodejde zase prevovka. S oblibou pry pouzivaji plastova kola :-(
Uživatelský avatar
Juro
Příspěvky: 1612
Registrován: 19. 3. 2007, 12:14
Bydliště: Kamanová (Topoľčany)

17. 9. 2014, 6:54

Este skus na tom povodnom motore pozriet ten kondenzator. Mal bz mat hodnotu okolo 16 mf , inak bude hriat.
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

17. 9. 2014, 6:57

Převodovka tam není . POctivé řemenice z litiny . A kliňáky přes napínací kladku .
Kondík tam je 30 mikro ale ikdyž jsem nechal motor rozběhnout,a pak ho odpojil,tak hoří . I naprázdno
Uživatelský avatar
Kilovolt
Sponzor fora
Příspěvky: 829
Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
Bydliště: Podřipák jak vyšitej!

17. 9. 2014, 7:01

Tak sežeň někoho, kdo ti ten kondr změří.
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

17. 9. 2014, 7:06

To si děláte srandu,že to dělá koďan . :? Stejně je to otázka času,kdy ten polomotor :) dá výpověď,a exploduje . Takhle budu mít klid . Mám na něm dva ventilátory D 125 mm , které foukají dovnitř motoru,a na plášť,a stejně topí jak petry
Uživatelský avatar
Juro
Příspěvky: 1612
Registrován: 19. 3. 2007, 12:14
Bydliště: Kamanová (Topoľčany)

18. 9. 2014, 6:37

30 mikro? Ja uz na 20 mikro pri priblizne rovnakom vykone na malinkej olejovej vakkuovej pumpe neudrzima ruku. Na 16 mikro to uz je normalna pracovna teplota.
Pumpa je zo srotu ,tak som iba kondik hadal. Ono sa to totiz nejako rata.
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
Uživatelský avatar
Juro
Příspěvky: 1612
Registrován: 19. 3. 2007, 12:14
Bydliště: Kamanová (Topoľčany)

18. 9. 2014, 6:38

A este nieco. Samozrejme ze ked ho vyhodis bude znova hriat.
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
Uživatelský avatar
Kilovolt
Sponzor fora
Příspěvky: 829
Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
Bydliště: Podřipák jak vyšitej!

18. 9. 2014, 7:50

To je další možná příčina-ten kondr je moc velkej, třeba se číňan seknul ve výběru. Jak napsal Juro, zkus menší.Je pravda, že třeba Siemens má na motor 550W a 750W kondr 16uF.
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

18. 9. 2014, 8:07

No teď už jen pro zajímavost zkusím . Už mám objednaný nový . 230/650 1S Dokonce i hřídel je stejný , takže řemenici jen přehodím . Na té vrtačce je další zajímavostí to,že má pro přišroubování místo děr kulatých oválné ,s dost velkým rozsahem pohybu . Třeba tam padné . Pokud ne, vrtnu jen 6 plech pro nosič motoru .
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“