Stránka 4 z 4

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 7:56
od sisi
Správný kondík je jistě věc která ovlivní chod motoru a tedy i teplotu. Je možné, že číňan dal to co měl ve skladu a určitě bude zajímavé jak se motor bude chovat při jiné hodnotě.
Jen si dovoluji znovu upozornit, že motor je svojí konstrukcí určen pro provoz S2 !!! a tak i s nejvhodnějším kondíkem nevydrží běžet o mnoho déle než uvedených 15 minut a pak z něho bude topinka. To obecně platí u všech strojů i kdyby je vyrobil marťan. Je to prostě dané konstrukcí a to není jen řemeslné zpracování. To, že staré motory vydrží běžet celý den je také dáno konstrukcí z doby kdy se tolik nešetřilo a předpokládalo se, že stroj musí vydržet i přetížení. Proto staré motory za sběru pokud nemají ohnutou hřídel je možné je po výměně ložisek a novém nátěru považovat za nové a užívat bez omezení a vypadají pěkně. Co se může pokazit mechanicky na asynchroním motoru ? Nyní máme v síti 230V a někdy i víc a staré předimenzované motory byly konstruovány na 220 V a nějak jim ta změna nevadí. Tak proto jediné řešení je motor na provoz S1 trvalý a bude makat podle představ a dokonce může přežít i hobby stroj. :D Jen pro doplnění kdyby ten motor by 3f na provoz S2 15minut tak taky bude za 20minut topit jako petry.

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 8:40
od sisi
Velmi obecně 60 stupňů C. Laicky pokud na něm udržíš ruku tak OK. Moderní motory (vyrobené cca 30 let zpátky) 60-80 stupňů na povrchu. Není to běžná provozní teplota ale měl by každý vydržet. :) :) :)

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 9:36
od PAKO.ll
http://udrzbapodniku.cz/hlavni-menu/art ... tu-motoru/" onclick="window.open(this.href);return false;

a taky to máš v ČSN EN 60034-11

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 9:48
od elbarto
Jo,jo Sisi naprosto souhlasim. Starym motorum nevadi ani zatopeni, zalakovani bylo provadeno velice poctive. I totalne utopeny motor, pokud s vodou nebehal lze uplne snadno opravit.
Chlapik kde obcas previjim me upozornoval na cholostivost motoru Siemens na pretizeni. Stary MEZ vydrzi hodiny treba s kousnutym spotrebicem, rozpali se a vetsinou vydrzi. Siemens je udajne delany na elektronicke rychle ochrany, proto pri zastaveni vretene rychle zemre. Kdyz nekdo motory previji nemam duvod mu neverit.

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 10:03
od milou
Teď trochu ot .
V modelu Auta mám Střídavé kombo,A není problém mu na plášti naměřit 95 °C . Je to běžná teplota . Americký motor Mamba, ale dělaný stejně v číně . :)

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 11:16
od elbarto
Modelarske motory maji "divoke" proudy i teploty, ale prilis se neresi zivotnost. Proste se casem objedna jiny.

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 11:46
od testone
on taky bude sakra rozdíl, zda těch 15min výše zmiňovaných motor pojede při stálém zatížení 100% jmenovitého výkonu nebo naprázdno
naprázdno by se hřát neměl
zatížení typu vyvrtat dírku - připravit další kus - vyvrtat díru ... se spíš blíží tomu provozu naprázdno

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 1:04
od sisi
Modelářské motory to je kapitola sama pro sebe. Nech běžet takový motor 4 hodiny v plném zatížení a uvidíš jak dopadne. Přitom mají obdivuhodný výkon, ale opravdu nemají dlouhou životnost. To, že se vyrábí v Číně neznamená nic špatného. Tam umí vyrobit i vysoce kvalitní výrobky, jinak by si tam zavedené firmy nenechali zničit jméno. Samozřejmě musí dodržet kvalitu materiálu i technologii výroby předepsanou zadavatelem. Speciální materiály umožní i ty vysoké teploty.
Pokud jde o motorek na pohon hobby strojků jistě nená na štítku značku světové firmy. Testone má pravdu, že je rozdíl mezi plnou zátěží a provozem vrtám - pauza než vrtám další díru a taky průměr vrtáku .... Pak ten provoz jistě není na plný výkon. Pochybuji, že se blíží běhu motoru naprázdno. Přeci jen něco výkonu tam je: ložiska, převod, vřeteno a i když to není velká zátěž tak tam je. Přitom je potřeba vzít v úvahu, že co je na štítku tak je příkon a u tak mizerně řemeslně zpracovaného výrobku (popsal jej dobře majitel vrtačky) si nedělám iluze o velké účinnosti. Potom se tepla vyrobí víc než mechanické práce. Výše jsem také psal, že jistě i nevhodný kondík ovlivní chod motoru a tak zase teplo. Kdyby se jednalo o kvalitní motor s odpovídajícím kondíkem, bylo by to něco jiného. :D :D :D

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 5:48
od milou
To je pravda . Od té doby,co mám tuhle vrtačku,tak mi v dílně není zima . :)
Co se modelářských Motorů týká,tak jsem s tím motorem jel 6. hodinový závod . Vyměnil jsem na něm 94 sad baterií . Točí 70 000 ot/min . A regulátorem teče krom brzdění neustále 130-140 A při 22 V . Při rozjezdech i 300 A To jen k modelařině . :D

Re: motor (hoří) chladit ??? a čím ???

Napsal: 19. 9. 2014, 7:38
od sisi
milou píše:To je pravda . Od té doby,co mám tuhle vrtačku,tak mi v dílně není zima . :)
Co se modelářských Motorů týká,tak jsem s tím motorem jel 6. hodinový závod . Vyměnil jsem na něm 94 sad baterií . Točí 70 000 ot/min . A regulátorem teče krom brzdění neustále 130-140 A při 22 V . Při rozjezdech i 300 A To jen k modelařině . :D
Tak před takovým modelářským motorem klobouk dolů. :D