Re: CNC_beton
Napsal: 7. 2. 2015, 9:06
Původní verze, kterou jsem viděl byla téměř shodná jako stroj na fotografii pod tímto textem.
Ten človíček poměrně dobře zkopíroval základ stroje od Müllera a dodělal si jej vlastními silami.
Z tohoto konceptu vychází i nákres forem pro stroj který zde uvedl uživatel JRA.
Já jsem v základu vycházel také z této verze, upravil jsem tvar a rozměry s ohledem na moje požadavky a možnosti.
Při návrhu a úpravách jsem vycházel z toho, zda stojan svařit z ocelových profilů, který by byl relativně drahý - např. U80, U100 atd. nebo udělat betonový, který dá víc práce, ale bude podstatně levnější.
U nás totiž nejsou možnosti jako v ČR. Návštěva kovošrotu za účelem koupě starších nosníků není možná a v obchodě je ocel drahá. Ty 4 pytle cementu vyjdou podstatně levněji.
Samozřejmě nosníky není problém koupit na Ebay, ale jak jsem již psal je to poměrně drahé a za stojan jsem nebyl ochoten dát takové peníze, co by to stálo.
Při konstrukci základu stroje jsem chtěl, abych po dokončení mohl stroj osadit do kryté kabiny - stříkající emulze, špony atd.
Proto je na nosnou spodní část stroje připojena také vana a zároveň je to půdorysná základna pro upevnění kabiny.
Portál je téměř stejný jako originál, pouze mi připadalo zbytečné se dělat s plochami pod různými úhly a zvolil jsem řešení pomocí prvých úhlů a souběžných rovin.
Sešikmené plochy vypadají designově lépe, ale po umístění stroje do kabiny mi to bude šumák.
Základ osy z je rovněž řešen v tomto provedení.
Formy jsem si dělal ve své pracovně po večerech, pěkně v klídku, žádný spěch.
Líbilo se mi, že z toho nebyl žádný nepořádek.
Stačil tzv. horký drát, metr, tužka, lepidlo a bylo to v suchu.
Jinak stroj si dělám pro vlastní potěšení, nebude na něm probíhat komerční produkce.
Chci jej použít na výrobu forem pro vstřikování plastů - hobby železnice - mám v plánu "nějakej ten vagónek" atd.
Základní části 2D a 3D forem a rámy koupím např. u Hasco, tvary, vtoky a elektrody vyrobím svépomocí.
Samozřejmě bez vyjiskřování se neobejdu, ale na to už nemám místo. Budu to řešit dodavatelsky.
Toto je v podstatě původní viděná verze stroje:
Ten človíček poměrně dobře zkopíroval základ stroje od Müllera a dodělal si jej vlastními silami.
Z tohoto konceptu vychází i nákres forem pro stroj který zde uvedl uživatel JRA.
Já jsem v základu vycházel také z této verze, upravil jsem tvar a rozměry s ohledem na moje požadavky a možnosti.
Při návrhu a úpravách jsem vycházel z toho, zda stojan svařit z ocelových profilů, který by byl relativně drahý - např. U80, U100 atd. nebo udělat betonový, který dá víc práce, ale bude podstatně levnější.
U nás totiž nejsou možnosti jako v ČR. Návštěva kovošrotu za účelem koupě starších nosníků není možná a v obchodě je ocel drahá. Ty 4 pytle cementu vyjdou podstatně levněji.
Samozřejmě nosníky není problém koupit na Ebay, ale jak jsem již psal je to poměrně drahé a za stojan jsem nebyl ochoten dát takové peníze, co by to stálo.
Při konstrukci základu stroje jsem chtěl, abych po dokončení mohl stroj osadit do kryté kabiny - stříkající emulze, špony atd.
Proto je na nosnou spodní část stroje připojena také vana a zároveň je to půdorysná základna pro upevnění kabiny.
Portál je téměř stejný jako originál, pouze mi připadalo zbytečné se dělat s plochami pod různými úhly a zvolil jsem řešení pomocí prvých úhlů a souběžných rovin.
Sešikmené plochy vypadají designově lépe, ale po umístění stroje do kabiny mi to bude šumák.
Základ osy z je rovněž řešen v tomto provedení.
Formy jsem si dělal ve své pracovně po večerech, pěkně v klídku, žádný spěch.
Líbilo se mi, že z toho nebyl žádný nepořádek.
Stačil tzv. horký drát, metr, tužka, lepidlo a bylo to v suchu.
Jinak stroj si dělám pro vlastní potěšení, nebude na něm probíhat komerční produkce.
Chci jej použít na výrobu forem pro vstřikování plastů - hobby železnice - mám v plánu "nějakej ten vagónek" atd.
Základní části 2D a 3D forem a rámy koupím např. u Hasco, tvary, vtoky a elektrody vyrobím svépomocí.
Samozřejmě bez vyjiskřování se neobejdu, ale na to už nemám místo. Budu to řešit dodavatelsky.
Toto je v podstatě původní viděná verze stroje: