Oprava kola v děličce
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
-
- Příspěvky: 665
- Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
- Bydliště: Poblíž Hradce Králové
- Kontaktovat uživatele:
Dneska jsem ve šrotu koupil děličku Tos Tof 125 a má vylomený jeden zub, dokázal by jste to někdo dovařit a obrobit ???
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
neválí se ti někde uvnitř ten zbytek ? Dá se přilepit.
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
podle materiálu vybrat to správné lepidlo ,nebo uni a ještě to můžeš přikolíkovat
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
-
- Příspěvky: 665
- Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
- Bydliště: Poblíž Hradce Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tak tyhle zuby asi těžko přikolíkuju, ani nevím, jak bych do toho vrtal, jelikož to není bláto a taky to je malinký...
Nicméně jsem dneska děličku rozebral a zjistil, že zuby jsou vylomené 2...části zubů jsem našel a docela pěkně pasují zpátky...dalo by se ty zuby nečím přivařit ??? nemyslím dole v drážce ale z čela kola a zvrchu..
Nicméně jsem dneska děličku rozebral a zjistil, že zuby jsou vylomené 2...části zubů jsem našel a docela pěkně pasují zpátky...dalo by se ty zuby nečím přivařit ??? nemyslím dole v drážce ale z čela kola a zvrchu..
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
teda, vím kulový, ale BISON na kov by to pořešit mohl...
A jak napsal "PAKO.ll", přikolíkovat by to jít mohlo, však dnes seženeš kvalitní vrták i na 1mm průměru.
nejdíve přilepit, poté navrtat a pak zalepit i kolíky.
Ale třeba se pletu, však taky neznám všechno, ale ten "Bison" drží zatraceně dobře
p.s.
je to jen idea, ale cca 4 roky nazad jsem takhle opravoval pohonné kolo od Polaru (řezačka papru), přetrzené na dva kusy.
Byl to nějaký ohavný mastný plast a náhradní mělo dorazit až za měsíc.
Kolo jsem opral v bezínu a v IPA, slepil tím Bisonem na kov, poté z duralu (2mm) udělal mezikruží, čtyři M3 šroubky, odrbat povrch toho plastu a znovu zalepit...
nebudeš tomu věřit, ale to kolo je tam dodnes a to nové, co dorazilo za cca 6 týdnů leží ještě zabalené v originální krabici
A jak napsal "PAKO.ll", přikolíkovat by to jít mohlo, však dnes seženeš kvalitní vrták i na 1mm průměru.
nejdíve přilepit, poté navrtat a pak zalepit i kolíky.
Ale třeba se pletu, však taky neznám všechno, ale ten "Bison" drží zatraceně dobře
p.s.
je to jen idea, ale cca 4 roky nazad jsem takhle opravoval pohonné kolo od Polaru (řezačka papru), přetrzené na dva kusy.
Byl to nějaký ohavný mastný plast a náhradní mělo dorazit až za měsíc.
Kolo jsem opral v bezínu a v IPA, slepil tím Bisonem na kov, poté z duralu (2mm) udělal mezikruží, čtyři M3 šroubky, odrbat povrch toho plastu a znovu zalepit...
nebudeš tomu věřit, ale to kolo je tam dodnes a to nové, co dorazilo za cca 6 týdnů leží ještě zabalené v originální krabici
jak psal Hades postup... nejdřív lepit pak kolík dva... já myslel na loctite
svařit.. mosazí?
svařit.. mosazí?
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Pokud máš celé zbytky lze to uspěšně přiletovat mosazí (na obe styčné plochy nanest mosaz a pak opatrne prohřát)
Nebo cele zuby navařit tigem a opracovat (pokud nejsou ty kola z litiny
Každopádně je třeba dobré vědět z jakeho je to materiálu a zda je to tepelne upravene pak bych ti řekl víc Ps:při sváření a letování je třeba počítat s eventualní mírnou deformací a vyžíhání okolí spoje (To vyžíhání by nemuselo vadit)
Muselo to dostat pořádnou pecku.
Nebo cele zuby navařit tigem a opracovat (pokud nejsou ty kola z litiny
Každopádně je třeba dobré vědět z jakeho je to materiálu a zda je to tepelne upravene pak bych ti řekl víc Ps:při sváření a letování je třeba počítat s eventualní mírnou deformací a vyžíhání okolí spoje (To vyžíhání by nemuselo vadit)
Muselo to dostat pořádnou pecku.
já bych na to moc teplem nesahal, ale nevím, jak je to velké.
Průser bude u zubu 2mm, to prostě nepřivaříš, to ten zub dojebeš. Navíc, pokud bys to vařil, tak ze všech stran, shora a zboku je to jen o "znovuulomení", protože uvnitř bude stále mikroskopická dutina a ze stran to IMHO bude mít tendenci kmitat (i při těch rozměrech, které neznáme)
Průser bude u zubu 2mm, to prostě nepřivaříš, to ten zub dojebeš. Navíc, pokud bys to vařil, tak ze všech stran, shora a zboku je to jen o "znovuulomení", protože uvnitř bude stále mikroskopická dutina a ze stran to IMHO bude mít tendenci kmitat (i při těch rozměrech, které neznáme)
hmm... no podle lomu, jak už psal " origosch" to bude litinaexot007 píše:Tohle pujde v poho navařit otazkou je materiál?
vařil jsi někdy litinu?
To by snad bylo lepší to celé navařit a pak opracovat.
jenže, kolo ohřát, navařit návar zubu, a řízeně nechat schladnout....
to ten Bison vyjde levnějc (40g cca Kč -200,- )
-
- Příspěvky: 665
- Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
- Bydliště: Poblíž Hradce Králové
- Kontaktovat uživatele:
Materiál netuším, odpoledne do toho zkusím rejpnout pilníkem...lom je dost zvláštní než litina jsem tipoval, že to je kalené a cementované. Lepidlo asi zkusím, než se netrefit do materiálu při navařování a zničit celé kolo. Teoreticky to navrtat nějakým 1mm vrtákem a začepovat by se asi dalo, ale až po nalepení zubu zpátky, vrtat samotný zub někde v ruce by se asi rovnalo gynekologickému vyšetření mravence
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...