Jaký ozubený řemen
Já používám řemeny s profilem HTD, rozteč 3 - 5mm, šíře řemene 9 nebo 15mm dle zatížení.
Nakupuji na www.tyma.cz, www.teatechnik.cz, ale mají i na www.pab.cz, www.uzimex.cz a jiné.
Program pro návrh a výpočet řemenových převodů od firmy Gates je po registraci zdarma ke ztažení zde: http://www.gates.com/europe/designflex/
nebo starší verze zde http://www.uzimex.cz/soubory/20080502_dfpro_1.33.zip
Nakupuji na www.tyma.cz, www.teatechnik.cz, ale mají i na www.pab.cz, www.uzimex.cz a jiné.
Program pro návrh a výpočet řemenových převodů od firmy Gates je po registraci zdarma ke ztažení zde: http://www.gates.com/europe/designflex/
nebo starší verze zde http://www.uzimex.cz/soubory/20080502_dfpro_1.33.zip
wolf
Podle mé neblahé zkušenosti červík nestačí. Použil jsem dva červíky, v hřídeli motoru jsem vybrousil plošky. Stejně to nestačilo, po nějaké době najednou zajelo Z až do stolu. A zese to chvilku jezdilo v pořádku. A zase nástroj ve stole... Při třetím opakování jsem na to teprve přišel, původně jsem myslel, že to je chyba softu, nebo vypadlé kroky. Ale ona se ta řemenice zase na chvilku zakousla a jezdilo to jak mělo.
Moje doporučení zní : červíky+lepit !!!!!
Moje doporučení zní : červíky+lepit !!!!!
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22409
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja jsem pri prudke akceleraci vyryl hned 4ma cervikama naraz do hridele serva drazku
cerviky nebrat
pak jsem nariznul naboj te remenice tim vznikla jakasi klestina a stahnul to prez krouzek na hridel a je to perfektni
cerviky nebrat
pak jsem nariznul naboj te remenice tim vznikla jakasi klestina a stahnul to prez krouzek na hridel a je to perfektni
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Presne tak, je to potreba zalepit, vibrace a razy jsou velke hlavne v radialnim smeru z motoru na remenici, lepidlo napr. epoxy1200 nebo loctite 648 (rozebiratelnost je mozna a to pro: epoxy cca 100° a loctite 350°) Kivčo píše:Podle mé neblahé zkušenosti červík nestačí. Použil jsem dva červíky, v hřídeli motoru jsem vybrousil plošky. Stejně to nestačilo, po nějaké době najednou zajelo Z až do stolu. A zese to chvilku jezdilo v pořádku. A zase nástroj ve stole... Při třetím opakování jsem na to teprve přišel, původně jsem myslel, že to je chyba softu, nebo vypadlé kroky. Ale ona se ta řemenice zase na chvilku zakousla a jezdilo to jak mělo.
Moje doporučení zní : červíky+lepit !!!!!
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22409
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
chmm
ani nahodou bych tm lepidlo nedaval
pri rozebirani bych si mohl pripalit simering na motoru a je to komplikovane
to sevreni jak jsem popisoval neni az tak problem
staci koupit nebo vytocit krouzek a do nej cerviky
nema sanci se to protocit
a to jsem s tou masinou stipal drivi
ani nahodou bych tm lepidlo nedaval
pri rozebirani bych si mohl pripalit simering na motoru a je to komplikovane
to sevreni jak jsem popisoval neni az tak problem
staci koupit nebo vytocit krouzek a do nej cerviky
nema sanci se to protocit
a to jsem s tou masinou stipal drivi
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Ja v motoru zadny simering nemam a lozisko by melo 100° vydrzet, jde jen o lokalni ohrati remenice.robokop píše:chmm
ani nahodou bych tm lepidlo nedaval
pri rozebirani bych si mohl pripalit simering na motoru a je to komplikovane
to sevreni jak jsem popisoval neni az tak problem
staci koupit nebo vytocit krouzek a do nej cerviky
nema sanci se to protocit
a to jsem s tou masinou stipal drivi
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8173
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem si velice oblíbil polygonové spoje. Znamená to sice konce hřídelů i díry frézovat na CNC, ale zase je to hotové v jediné operaci. Odpadá přepínání kvůli frézování či obrážení drážky pro pero, nehledě na to, že dělat drážku do díry na klasickém soustruhu je pěkná pakárna Navíc ten polygon spíš ukroutí hřídel než by proklouznul.
Aleš Procháska
Já zase používám svěrná pouzdra, tedy tam kde se vejdou. Drží dobře. Výběr z desítek (nebo spíš stovek) druhů má např. teatechnik.cz
Svěrná pouzdra jsou super to ano, ale od jakých jsou průměrů?? Na motory o průměru hřídele 6mm myslím nejsou.
cncp100: budeš se divit, ale svěrná pouzdra jsou i na průměr 6mm. Já je tedy nikdy nepoužil, ale ta možnost tady je.
K tomu lepidlu - asi takhle, profi serva např. TGDrives, Heidenhain a pod mají pastorky pouze nalepené na hřídeli. My to však pro jistotu většinou pojišťujeme dvěma červíky - ne však v radiálním směru, ale v axiálním. Prostě řečeno - do spáry mezi pastorek a hřídel se zavrtá, vyřízne závit a dá šroubek. Ale mnoho starších mašin běhá s pouze nalepenými pastorky a pohoda - tyto serva tahají mašiny o váze několik ( > 4) tun. Nestalo se, že by se sám ,,sundal´´ nebo že by naopak nešel v případě potřeby sundat horkovdušnou pistolí. Easy - mnohokrát vyzkoušeno, nic se nepoškodí.